Υποχώρησε τον Ιούνιο η παγκόσμια παραγωγή της Toyota, ο πέμπτος συνεχόμενος μήνας που καταγράφει πτωτικές τάσεις, με τον κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας να ταλανίζεται από ένα σκάνδαλο πιστοποίησης μοντέλων στην εγχώρια αγορά αλλά και από τον άγριο πόλεμο τιμών που έχει ξεκινήσει από την Κίνα.
Η παραγωγή παγκοσμίως για τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας μειώθηκε 12,9% στα 795.862 οχήματα, τη μεγαλύτερη πτώση από τον Δεκέμβριο του 2022.
Στην εγχώρια αγορά της, η παραγωγή σημείωσε βουτιά 18,8% αφού το υπουργείο Μεταφορών της χώρας ανακάλυψε ψευδή στοιχεία που χρησιμοποιούνται για την πιστοποίηση ορισμένων μοντέλων.
Συγκεκριμένα διαπίστωσε πως η Toyota και άλλες τέσσερις αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν υποβάλει ψευδή δεδομένα δοκιμών ή ακόμα και παραποίησαν οχήματα που χρησιμοποιήθηκαν σε crash test. Η Toyota ανακοίνωσε στις 3 Ιουνίου, μετά την έκθεση έρευνας του υπουργείου, ότι θα σταματήσει προσωρινά τις αποστολές και τις πωλήσεις τριών μοντέλων που κατασκευάζονται επί του παρόντος στην Ιαπωνία, δηλαδή των Corolla Fielder, Corolla Axio και Yaris Cross.
Στην Κίνα, όπου εγχώριοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων όπως η BYD, έχουν κερδίσει γρήγορα μερίδιο αγοράς και έχουν μειώσει επιθετικά τις τιμές, η παραγωγή μειώθηκε κατά 21,7% - σηματοδοτώντας τον πέμπτο συνεχόμενο μήνα όπου η παραγωγή της Toyota μειώνεται κατά 20% ή περισσότερο. Η παραγωγή στη Βόρεια Αμερική μειώθηκε κατά 6,2% ενώ στην Ευρώπη σημείωσε πτώση 6,6% λόγω λιγότερων ημερών παραγωγής σε σύγκριση με πέρυσι.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις της Toyota μειώθηκαν κατά 5,1% κατά τη διάρκεια του μήνα, πληγωμένες από τις μειώσεις στην Ιαπωνία και την Κίνα.
Η Toyota πρόκειται να ανακοινώσει τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου την Πέμπτη. Αναμένεται να καταγράψει αύξηση 21% στα λειτουργικά κέρδη από πέρυσι σε 1,35 τρισ. γιεν (8,7 δισ. δολάρια), σύμφωνα με συναινετικές εκτιμήσεις της LSEG από έξι αναλυτές, βοηθούμενη από το ασθενέστερο γιεν και την ισχυρή ζήτηση για υβριδικά οχήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες .
Κατά τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους, η παγκόσμια παραγωγή της αυτοκινητοβιομηχανίας μειώθηκε κατά 5%, ενώ οι παγκόσμιες πωλήσεις μειώθηκαν κατά 0,9%.