Φανταστείτε ένα αυτοκίνητο με μήκος μεγαλύτερο των πέντε μέτρων, βάρος περίπου 2 τόνων, ισχύ 680 ίππων, μέγιστη ταχύτητα 310 χλμ./ώρα και κατανάλωση 3,0 λίτρων βενζίνης/100 χλμ. Το οποίο παρότι κοστίζει περίπου 200.000 ευρώ στη Γερμανία, δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, λόγω πολύ χαμηλών εκπομπών ρύπων, μόλις 69 γρ. CO2/χλμ.
Αυτό το αυτοκίνητο πλέον υπάρχει και είναι η νέα Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, η ισχυρότερη εκδοχή της πενταθέσιαw, τετράθυρης sport limo της γερμανικής εταιρείας. Δεν είναι θαύμα, είναι υβριδική.
Βασικός κινητήρας του μοντέλου είναι ο γνωστός τετράλιτρος V8 με δύο turbo και ισχύ 550 ίππων, ο οποίος όμως για την περίσταση επικουρείται και από ένα ηλεκτρικό κινητήρα ισχύος 136 ίππων. Ο συνδυασμός τους αποδίδει 680 ίππους ισχύος και ροπή 850 Nm, ικανή να ξεριζώνει αιωνόβια δέντρα.
Φρένα από κεραμικό υλικό, πνευματικές αναρτήσεις ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες, met;adosh διάφορα προγράμματα οδήγησης, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς, δίνουν λύση στη διαχείριση της τεράστιας μάζας και ισχύος του μοντέλου, εξασφαλίζοντας από άνετο cruising χαμηλών ταχυτήτων, μέχρι αγωνιστική απόδοση στην πίστα.
Το τεράστιο όφελος της εξαιρετικά μειωμένης μέσης κατανάλωσης, έρχεται από το γεγονός ότι η Panamera Turbo S E-Hybrid μπορεί να φορτίζει τις μπαταρίες της και να κινείται αμιγώς ως ηλεκτρική –για παράδειγμα στις αστικές διαδρομές- για απόσταση 49 χιλιομέτρων, χωρίς να εκλύει τον παραμικρό ρύπο.
Από την άλλη πλευρά, το μοντέλο δεν φτιάχτηκε για να βολτάρει στις πόλεις, αλλά για να εκμηδενίζει τις αποστάσεις ανάμεσά τους. Η τεράστια ροπή του κινητήρα αποδίδεται μόλις στις 1.400 σ.α.λ. με αποτέλεσμα η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να απαιτεί μόλις 3,4 δλ., ενώ η μέγιστη ταχύτητα των 310 χλμ./ώρα φροντίζει ώστε κάθε ταξίδι να δίνει την αίσθηση πτήσης.
Στο εσωτερικό επικρατεί πολυτέλεια συνδυασμένη με σπορ αναφορές, ενώ τα κορυφαία υλικά των επενδύσεων και η άψογη συναρμογή τους δίνουν τον τόνο της μοναδικότητας του μοντέλου. Ο εξοπλισμός είναι πραγματικά εντυπωσιακός, τόσο ο βασικός όσο και ο προαιρετικός, ο οποίος μπορεί να εκτοξεύσει την τιμή του αυτοκινήτου πολύ πάνω από τις 200.000 ευρώ –στη Γερμανία πάντα.
Θαυματουργή λοιπόν σε επιδόσεις και κατανάλωση η Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, δεν αφορά όμως τον καθένα. Όπως άλλωστε συμβαίνει συνήθως με όλα τα θαύματα.