Γιατί ακριβαίνουν τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα

Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Γιατί ακριβαίνουν τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα

Χρόνο με το χρόνο το κόστος των ευρωπαϊκής κατασκευής αυτοκινήτων αυξάνεται. Έτσι, οι Αμερικανοί και οι Κινέζοι κατασκευαστές κερδίζουν πολλά περισσότερα χρήματα ανά αυτοκίνητο από τους Ευρωπαίους, σύμφωνα με έκθεση της FTI Consulting για το Σύνδεσμο Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Αυτό καθιστά λιγότερο ανταγωνιστικά τα ευρωπαϊκής κατασκευής αυτοκίνητα στην παγκόσμια αγορά και αβέβαιο το μέλλον των εργοστασίων στη γηραιά ήπειρο.

Οι πολύ υψηλές προδιαγραφές ασφάλειας, οι ντιρεκτίβες για ακόμα χαμηλότερους ρύπους και η ενσωμάτωση του e-Call στο βασικό εξοπλισμό όλων των νέων αυτοκινήτων, είναι οι κυρίαρχοι λόγοι που οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αναγκάζονται να παράγουν πιο προηγμένα και επομένως πιο ακριβά αυτοκίνητα.

Από το 1998 έως το 2011, οι συνεχώς αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων επιβαρύνουν το κόστος κατασκευής κάθε ευρωπαϊκού αυτοκινήτου κατά 3-4% κάθε χρόνο, σύμφωνα με την έρευνα. Επίσης, για να επιτευχθεί ο στόχος της μείωσης του εκπεμπόμενου CO2 στο στόλο των μοντέλων όλων των κατασκευαστών κάτω από τα 98 γρ./χλμ. έως το 2020, θα απαιτηθεί μια επιπλέον αθροιστική επιβάρυνση της τάξης του 24%. Χαρακτηριστικό είναι το διάγραμμα που ακολουθεί.

Την ίδια στιγμή, η αγορά της Κίνας απογειώνεται, η αγορά των ΗΠΑ έχει ανακάμψει και το ίδιο συμβαίνει συνολικά στην Ασία αλλά και στη Νότια Αμερική. Τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται σε αυτές τις περιοχές έχουν να ανταποκριθούν σε σημαντικά υποδεέστερες απαιτήσεις ρύπων και ασφάλειας, με αποτέλεσμα το κόστος τους να είναι πολύ χαμηλότερο και το περιθώριο κέρδους των κατασκευαστών πολύ υψηλότερο.

Αυτό οδηγεί και τους Ευρωπαίους κατασκευαστές σε συνεχείς επενδύσεις σε αυτές τις περιοχές, με νέα εργοστάσια. Αντίθετα, τα εργοστάσια της Ευρώπης που παράγουν κυρίως μοντέλα για την εγχώρια αγορά, συνεχώς φθίνουν για όλους τους παραπάνω λόγους.

Ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι από τους μεγαλύτερους εργοδότες και συμβάλλει εντυπωσιακά στη δημιουργία πλούτου. Αν οι προδιαγραφές ασφαλείας και ρύπων στα αυτοκίνητα δεν γίνουν πιο αυστηρές σε παγκόσμιο επίπεδο ώστε να εναρμονιστούν με αυτές στην Ευρώπη, τότε η εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύει να ολισθήσει στο επίπεδο της παραγωγής πανάκριβων οχημάτων για λίγα εκατομμύρια προνομιούχους αγοραστές.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider