Τα SUV ήρθαν για να μείνουν και αυτό πιστοποιούν και τα στοιχεία ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων κατά τον Ιανουάριο του 2020. Η φετινή αύξηση κατά 6,2% στην σύνολο της αγοράς σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2019, είναι ακόμα μεγαλύτερη της περσινής που έφτανε το 3,7%, σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2018.
Συγκεκριμένα τον Ιανουάριο του 2020 ταξινομήθηκαν 9.785 νέα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, ενώ τον ίδιο μήνα πέρυσι 9.210. Αξίζει επίσης να σημειωθεί η σημαντική άνοδος στις πωλήσεις καινούριων μοτοσικλετών άνω των 50 κ.εκ., που έφτασε στο 29,1%, με 2.274 μονάδες, έναντι 1.761 το 2019. Αυτή όμως η αύξηση αφορά κυρίως scooter, παπιά και μοτοσικλέτες μικρού κυβισμού, κάτω των 500 κ.εκ.
Η επέλαση των SUV
Όπως μπορείτε να δείτε και στον πίνακα που ακολουθεί, τα SUV έχουν πλέον πάρει τη σκυτάλη της προτίμησης από τα επί δεκαετίες δημοφιλή πεντάθυρα hatchback μοντέλα σε όλες τις κατηγορίες μεγέθους, εκτός της A και της B. Ακόμα και σε αυτές όμως κερδίζουν συνεχώς μερίδιο, με αποτέλεσμα στο όχι πολύ μακρινό μέλλον να απειλήσουν την πρωτοκαθεδρία των συμβατικών ανταγωνιστών τους.
Κατηγορία | Ιανουάριος 2020 | Ιανουάριος 2019 | Διαφορά |
A | 8,7% | 10,2% | -1,5 |
A-SUV | 2,2% | 2,1% | +0,1 |
B | 30,2% | 34,4% | -4,2 |
B-SUV | 18,3% | 12,3% | +6,0 |
C | 13,0% | 15,8% | -2,8 |
C-SUV | 21,2% | 19,6% | +1,6 |
D | 1,3% | 1,6% | -0,3 |
D-SUV | 2,3% | 2,0% | +0,3 |
E | 0,3% | 0,2% | +0,1 |
E-SUV | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
F-G | 0,1% | 0,0% | +0,1 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,1% | +0,1 |
SPORTS | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
MPV | 0,1% | 0,2% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 1,7% | 1,1% | +0,6 |
100,0% | 100,0% | ||
Εκ των οποίων SUV | 44,4% | 36,4% | +8,0) |
Παρότι κατά βάση ένα SUV κοστίζει από 1.500 έως 3.000 ευρώ περισσότερο συγκρινόμενο με ένα αντίστοιχου μεγέθους συμβατικό πεντάθυρο hatchback μοντέλο, τελικά κερδίζει την προτίμηση του κοινού. Οι μεγαλύτεροι χώροι, η αυξημένη ορατότητα, η δυνατότητα κίνησης και εκτός ασφάλτου και ίσως η τάση, πείθουν τελικά τους οδηγούς να βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Με αυτά τα δεδομένα, τα SUV ανεξαρτήτως μεγέθους βρέθηκαν τον Ιανουάριο του 2020 να έλκουν το 44,4% του συνόλου των αγοραστών νέων αυτοκινήτων. Αποτελούν έτσι την πιο επιτυχημένη κατηγορία οχημάτων, απειλώντας να σβήσουν από το χάρτη της αυτοκίνησης οποιαδήποτε άλλη.
Όσον αφορά στο σύνολο της αγοράς η κατηγορία B των super mini, δηλαδή των αυτοκινήτων πόλης, αποτελεί την πιο λαοφιλή επιλογή με μερίδιο 48,5%. Ακολουθεί η κατηγορία C των μικρών – μεσαίων οικογενειακών αυτοκινήτων και η A, που περιλαμβάνει τα mini αυτοκίνητα πόλης. Συνολικά οι τρεις αυτές κατηγορίες αποτελούν το 93,6% των πωλήσεων στην ελληνική αγορά, αφήνοντας ελάχιστο χώρο για τις υπόλοιπες έξι που απλά φυτοζωούν με πωλήσεις μερικών δεκάδων ή το πολύ εκατοντάδων αυτοκινήτων.
Οι προτιμήσεις σε καύσιμο
Οι κινητήρες βενζίνης, οι υβριδικοί, οι ηλεκτρικοί και αυτοί με διπλό καύσιμο κερδίζουν συνεχώς έδαφος έναντι των diesel. Οι τελευταίοι, παρότι παραμένουν η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή μετά από αυτούς που καταναλώνουν βενζίνη, χάνουν συνεχώς έδαφος έναντι των υβριδικών, των ηλεκτρικών και διπλού καυσίμου.
Κάποια στιγμή το ίδιο θα συμβεί και στους κινητήρες βενζίνης. Ήδη τα περισσότερα νέα μοντέλα αυτοκινήτων που παρουσιάστηκαν στο τέλος του 2019 ή στις αρχές του 2020 είναι κατά κύριο λόγο mild, plug in ή απλώς υβριδικά. O πίνακας που ακολουθεί δείχνει ξεκάθαρα την τάση στην επιλογή των αγοραστών, όσον αφορά το είδος του κινητήρα στο αυτοκίνητό τους.
Ιαν. 2020 | Ιαν. 2019 | Διαφορά | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Δεκ. ‘19* | Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Δεκ. ‘18* | Διαφορά | |
Βενζίνη | 58,3% | 61,5% | -3,2 | 58,9% | 56,6% | +2,3 |
Πετρέλαιο | 27,7% | 32,6% | -4,9 | 30,5% | 35,9% | -5,4 |
Υβριδικά (HEV) | 11,6% | 4,4% | +7,2 | 5,8% | 3,9% | +1,9 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 0,6% | 0,3% | +0,3 | 3,1% | 2,1% | +1,0 |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 1,8% | 1,0% | +0,8 | 1,7% | 1,5% | +0,2 |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,2% | -0,2 |