Σε κυκλοφορία τίθεται σήμερα η νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη στο σύνολό της, καθώς παραδίδεται και το τελευταίο τμήμα της νέας γραμμής μεταξύ Λιανοκλαδίου – Δομοκού.
Να σημειωθεί ότι το έργο της ηλεκτροκίνησης από την Αθήνα έως τη Θεσσαλονίκη ήταν να ολοκληρωθεί από το 2004, καθώς ήταν ένα Ολυμπιακό έργο, ωστόσο οι καθυστερήσεις στην δημοπράτηση του έργου, είχαν ως αποτέλεσμα το έργο να «σέρνεται» επί χρόνια.
Με την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης, η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα διαρκεί πλέον 3,5 ώρες αντί για 5,5 ώρες που διαρκεί σήμερα.
Η γραμμή Λιανοκλάδι – Δομοκός θα λειτουργεί με τρένα diesel για ένα μήνα, προκειμένου να δοκιμαστούν και να τεθούν μετά σε χρήση η ηλεκτροκίνηση και η σηματοδότηση της Γραμμής.
Στο πλαίσιο της λειτουργίας της νέας γραμμής, σήμερα στις 13.00 θα πραγματοποιηθεί ειδικό δρομολόγιο στο τμήμα Λιανοκλάδι – Δομοκός προκειμένου να γίνει επιθεώρηση της νέας Γραμμής. Στο τρένο που θα δρομολογηθεί, θα επιβαίνει ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καθώς και οι Διοικήσεις των φορέων του Σιδηροδρόμου.
Σημειώνεται ότι στο τελευταίο τμήμα που παραδίδεται από αύριο σε κυκλοφορία, και συγκεκριμένα στην περιοχή Εκκάρας Δομοκού, βρίσκεται η νέα τοξωτή – μεταλλική και σεισμικά μονωμένη σιδηροδρομική γέφυρα ΣΓ26 η οποία αποτελεί ένα ιδιαίτερο τεχνικό επίτευγμα, η κατασκευή του οποίου ολοκληρώθηκε τα τελευταία τρία χρόνια.
Μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου 2019 θα δοθεί σε κυκλοφορία όλη η γραμμή Λιανοκλάδι – Δομοκός, ηλεκτροκινούμενη στο σύνολό της.
Με τα έργα αυτά, η ΕΡΓΟΣΕ ολοκληρώνει το εμβληματικό για το σιδηρόδρομο μεγάλο έργο της κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής του βασικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας «Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη» με σύγχρονη, πλήρως διαλειτουργική διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή.