Καταστροφικές οι συνέπειες στην αυτοκινητοβιομηχανία χωρίς συμφωνία στο Brexit

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Καταστροφικές οι συνέπειες στην αυτοκινητοβιομηχανία χωρίς συμφωνία στο Brexit
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία προειδοποιεί για τις καταστροφικές συνέπειες στην περίπτωση ενός Brexit χωρίς συμφωνία.

Για «καταστροφικές συνέπειες» προειδοποίησε σήμερα η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, στην περίπτωση μιας αποχώρησης του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση χωρίς συμφωνία, τονίζοντας ότι ένα Brexit χωρίς συμφωνία (no-deal Brexit) θα έχει «συνταρακτικές» επιπτώσεις στην κατασκευή αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

«Η αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση χωρίς συμφωνία θα προκαλέσει μια συνταρρακτική αλλαγή στους εμπορικούς όρους, με δισεκατομμύρια ευρώ δασμών που απειλούν να επηρεάσουν τις επιλογές των καταναλωτών και στις δύο πλευρές της Μάγχης», υπογράμμισαν με κοινή τους ανακοίνωση η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η Επιτροπή Σύνδεσης για την Κατασκευή Εξοπλισμού και Εξαρτημάτων Αυτοκινήτων (CLEPA) και 21 εθνικές ενώσεις.

«Το Brexit δεν είναι μόνο ένα βρετανικό πρόβλημα, όλοι μας ανησυχούμε στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και ακόμα πιο πέρα», δήλωσε στην ανακοίνωση ο Κριστιάν Πεζό, πρόεδρος της γαλλικής ομοσπονδίας αυτοκινητοβιομηχανιών (CCFA).

Ένα χαοτικό Brexit θα προκαλέσει ένα «σοβαρό πλήγμα» στην έγκαιρη παράδοση και στις αλυσίδες εφοδιασμού που ξεπερνούν τα διεθνή σύνορα, προειδοποίησαν οι ενώσεις.

«Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου χρειάζονται μια ομαλή ροή του εμπορίου και θα πληγούν σοβαρά από τους φόρους και τις διοικητικές επιβαρύνσεις για ανταλλακτικά και οχήματα», ανέφερε ο Μπέρναντ Μάτες, πρόεδρος του Συνδέσμου Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA).

«Ως εκ τούτου, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για να αποφύγουν ένα Brexit χωρίς συμφωνία», τόνισαν οι ενώσεις.

Οι ευρωπαϊκές ενώσεις κατασκευαστών εκτιμούν το πρόσθετο κόστος των τελωνειακών δασμών σε περίπτωση ενός άτακτου Brexit σε περίπου 5,7 δισ. ευρώ.

Γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως η γερμανική BMW, η γαλλική PSA και η ιαπωνική Nissan, έχουν σήμερα εργοστάσια στη Βρετανία, των οποίων το μέλλον φαίνεται να διακυβεύεται σε περίπτωση μιας «μη συμφωνίας».

Η BMW έχει προειδοποιήσει ότι θα μπορούσε να μεταφέρει μέρος της παραγωγής κινητήρων και οχημάτων εκτός Βρετανίας εάν υπάρξει ένα άτακτο Brexit. H Nissan ανακοίνωσε τον Μάρτιο ότι θα σταματήσει την παραγωγή των πολυτελών μοντέλων Infiniti στο εργοστάσιο της στο Σάντερλαντ στη βορειοανατολική Αγγλία.

«Ένα Brexit χωρίς συμφωνία θα έχει άμεσο και καταστροφικό αντίκτυπο στη βιομηχανία, υπονομεύοντας την ανταγωνιστικότητα και προκαλώντας μη αναστρέψιμες και σοβαρές ζημιές», προειδοποίησε ο Μάικ Χέιβς, επικεφαλής της Ενωσης Αυτοκινητοβιομηχανιών και Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων στη Βρετανία (SMMT).

Οι επενδύσεις στη βρετανική βιομηχανία αυτοκινήτων μειώθηκαν περισσότερο από 70% το πρώτο εξάμηνο του έτους εξαιτίας των ανησυχιών για ένα άτακτο Brexit, σύμφωνα με σύνδεσμο του κλάδου, που προειδοποίησε ότι η αποχώρηση από την ΕΕ χωρίς μια συμφωνία θα ήταν η «χειρότερη έκβαση». Μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου, οι νέες επενδύσεις στην βιομηχανία που ανακοινώθηκαν έπεσαν στα 90 εκατομμύρια λίρες (98,2 εκατομμύρια ευρώ).

Περίπου το 10% των οχημάτων που συναρμολογούνται στην ευρωπαϊκή ήπειρο εξάγονται στη Βρετανία, σύμφωνα με στοιχεία της βιομηχανίας.

Ο ευρωπαϊκός κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας παράγει 19,1 εκατ. οχήματα ετησίως και απασχολεί 13,8 εκατ. προσωπικό ή το 6,1% του εργατικού δυναμικού.

Η βιομηχανία αυτοκινήτων, ο μεγαλύτερος εξαγωγικός κλάδος προϊόντων της Βρετανίας που απασχολεί πάνω από 800.000 εργαζομένους, είναι από τους σφοδρότερους πολέμιους ενός Brexit χωρίς συμφωνία, καθώς υπάρχουν φόβοι ότι οι πρόσθετοι δασμοί και η γραφειοκρατία μπορούν να πλήξουν την παραγωγή.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider