Την πρόοδο του κατασκευαστικού έργου και τις εργασίες που συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς στη βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης και το Αμαξοστάσιο της Πυλαίας, επιθεώρησαν ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Νίκος Κουρέτας.
Συνοδευόμενοι από τον επικεφαλής της αναδόχου κοινοπραξίας και διευθύνοντα σύμβουλο της ΑΚΤΩΡ, Αλέξανδρο Εξάρχου, οι κ.κ. Καραγιάννης, Ταχιάος και Κουρέτας περιηγήθηκαν στις εγκαταστάσεις του Αμαξοστασίου της Πυλαίας, αλλά και στους σταθμούς Φλέμινγκ, Πανεπιστήμιο και Αγίας Σοφίας, όπου ενημερώθηκαν για την εξέλιξη των εργασιών που εκτελούνται αυτή τη στιγμή στο έργο και για την αλληλουχία των κατασκευαστικών εργασιών που απομένουν.
«Ως κυβέρνηση ό,τι έχουμε υποσχεθεί στους Θεσσαλονικείς θα το υλοποιήσουμε, είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος και το 2023 η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό», δήλωσε ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, προσθέτοντας πως «Είδαμε πώς προχωρούν οι εργασίες για το μετρό Θεσσαλονίκης. Είμαστε ικανοποιημένοι γιατί βλέπουμε ότι προχωρούν με γοργούς ρυθμούς. Η Αττικό Μετρό κάνει πολύ σοβαρή δουλειά και μετά τη θετική γνωμοδότηση που έχουμε από το ΚΑΣ Θα προχωρήσουν γρήγορα οι μελέτες που χρειάζονται για τη διαδικασία της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου, προκειμένου να συνεχίσει με τους ίδιους ρυθμούς το έργο».
Το αμαξοστάσιο της Πυλαίας
Η επίσκεψη ξεκίνησε από το Αμαξοστάσιο της Πυλαίας (κεντρική φωτογραφία), εκεί, όπου σε μια δομημένη επιφάνεια 90.000 τ.μ., θα στεγάζονται ορισμένες από τις πλέον κρίσιμες λειτουργίες του Μετρό Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για μια εντυπωσιακή κατασκευή, η οποία αποτελείται από δύο κτιριακά συγκροτήματα, τα οποία φτάνουν σε ύψος περίπου τα 31 μέτρα, εμπεριέχοντας 120.000 τόνους οπλισμένου σκυροδέματος.
Στο βόρειο συγκρότημα του Αμαξοστασίου, στο οποίο χωροθετούνται οι εγκαταστάσεις συντήρησης των συρμών, βρίσκονται ήδη 5 από τους συνολικά 18 συρμούς της βασικής γραμμής, οι οποίοι αποτελούνται από τέσσερα βαγόνια δυναμικότητας 400 επιβατών, ενώ ο έκτος συρμός αναμένεται να φτάσει σε δύο βδομάδες. Να σημειωθεί πως οι συρμοί του συστήματος στη Θεσσαλονίκη είναι αυτόματοι, δεν έχουν δηλαδή οδηγό και ο χειρισμός γίνεται από το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) που βρίσκεται στο δεύτερο κτηριακό συγκρότημα του Αμαξοστασίου. Εκεί άλλωστε βρίσκονται και οι γραφειακοί χώροι που θα στεγάζουν την εταιρεία λειτουργίας, για την οποία έκανε ειδική μνεία ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό. Συγκεκριμένα, ο κ. Νίκος Ταχιάος σημείωσε πως «ακόμα και να ήταν έτοιμο το μετρό να δουλέψει, δεν υπήρχε η εταιρεία να το λειτουργήσει», επομένως, το προσωπικό του φορέα που θα αναλάβει τη λειτουργία του μετρό, θα πρέπει να βρίσκεται στο έργο όσο ακόμη αυτό κατασκευάζεται.
Ακολούθησαν ο σταθμός Φλέμινγκ, όπου επιθεωρήθηκε η αποβάθρα του σταθμού και οι υπό κατασκευή Θύρες Προστασίας Αποβαθρών (Θύρες PSD), καθώς και ο σταθμός Πανεπιστήμιο και συγκεκριμένα το υπόγειο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων. Η τετράωρη λεπτομερής επιθεώρηση ολοκληρώθηκε στο κεντρικό εργοτάξιο του Σταθμού Αγίας Σοφίας, με τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών και τη Διοίκηση της Αττικό Μετρό να παρακολουθούν τις εργασίες των μόνιμων επενδύσεων οπλισμένου σκυροδέματος της Βόρειας και Νότιας πρόσβασης του σταθμού και να ξεναγούνται στην αποβάθρα του σταθμού.
«Ήρθαμε σήμερα στη Θεσσαλονίκη για να επιβλέψουμε την πορεία των έργων για το Μετρό. Με μεγάλη ικανοποίηση επιβεβαιώσαμε ότι οι κατασκευαστικές εργασίες προχωρούν πλέον με πολύ εντατικούς ρυθμούς, σε όλα τα μέτωπα του έργου.
Και θέλω να ευχαριστήσω την Αττικό Μετρό ΑΕ για την πολύ σοβαρή προσπάθεια που κάνει. Τα πράγματα πλέον προχωρούν πολύ γρήγορα και το επόμενο διάστημα συνεχώς θα έχουμε εξελίξεις ορατές σε όλους τους συμπολίτες μας:
· Μέσα στις επόμενες εβδομάδες, σε συνεργασία με τον Ανάδοχο, προχωράμε στη μερική ηλεκτροδότηση του Αμαξοστασίου ώστε να ξεκινήσουν οι δοκιμές των τρένων.
· Και βέβαια, παράλληλα, μετά τη θετική γνωμοδότηση του ΚΑΣ για την προσωρινή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στον Σταθμό «Βενιζέλου» και την έκδοση της επικείμενης Υπουργικής Απόφασης, ήδη, προετοιμαζόμαστε για την ταχεία εκπόνηση των απαραίτητων μελετών που θα έχουν ολοκληρωθεί τον Μάιο, και την άμεση έναρξη των αρχαιολογικών εργασιών. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού και τις Εφορείες της πόλης, τον Δήμο Θεσσαλονίκης και τους τοπικούς φορείς, είμαστε βέβαιοι ότι και η αρχαιολογική εκσκαφή θα προχωρήσει με ταχύτητα.
Οι δηλώσεις του γ.γ. Υποδομών
«Εμείς μιλάμε με ειλικρίνεια στους πολίτες. Αυτά που είπε ο Υπουργός κ. Κώστας Καραμανλής, αυτά υλοποιούμε. Οι προσπάθειες όλων μας έχουν έναν μόνο στόχο: Τους πρώτους μήνες του 2023, όπως έχουμε δεσμευτεί, να ολοκληρωθεί η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης και να δοθεί στην κυκλοφορία, βάζοντας τέλος στην ταλαιπωρία που υφίστανται επί χρόνια οι πολίτες της Θεσσαλονίκης. Μέσα στις επόμενες εβδομάδες, σε συνεργασία με τον Ανάδοχο, προχωράμε στη μερική ηλεκτροδότηση του Αμαξοστασίου ώστε να ξεκινήσουν οι δοκιμές των τρένων. Και βέβαια, παράλληλα, μετά τη θετική γνωμοδότηση του ΚΑΣ για την προσωρινή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στον Σταθμό Βενιζέλου και την έκδοση της επικείμενης Υπουργικής Απόφασης, ήδη, προετοιμαζόμαστε για την ταχεία εκπόνηση των απαραίτητων μελετών που θα έχουν ολοκληρωθεί τον Μάιο, και την άμεση έναρξη των αρχαιολογικών εργασιών. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού και τις Εφορείες της πόλης, τον Δήμο Θεσσαλονίκης και τους τοπικούς φορείς, είμαστε βέβαιοι ότι και η αρχαιολογική εκσκαφή θα προχωρήσει με ταχύτητα», δήλωσε μετά την επίσκεψη ο κ. Καραγιάννης.