Τέλος στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων στο κέντρο της Αθήνας για διάστημα τριών μηνών βάζει η κυβέρνηση.
Όπως προβλέπεται σε Κοινή Υπουργική Απόφαση, απαγορεύεται για τρεις μήνες η κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας, προκειμένου να αυξηθεί ο διαθέσιμος χώρος για τους πεζούς. Η απόφαση προβλέπει τη δυνατότητα επέκτασης του μέτρου απαγόρευσης για ακόμη τρεις μήνες, πέραν των αρχικών τριών, αλλά και την επιβολή προστίμου ύψους 150 ευρώ για τους παραβάτες.
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι υπουργοί Προστασίας του Πολίτη, Υγείας και Εσωτερικών, κ. κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, Βασίλης Κικίλιας και Τάκης Θεοδωρικάκος, καθώς και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης.
Κατά τις πληροφορίες, το υπουργείο Μεταφορών έκανε δεκτή την πρόταση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων, στο πλαίσιο αντιμετώπισης του κινδύνου διασποράς του κορονοϊού, η οποία βασίζεται σε μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και ακολουθεί τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, ενώ έχει και την σύμφωνη γνώμη της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσια Υγείας
Η Κοινή Υπουργική Απόφαση προβλέπει την επιβολή προσωρινών κυκλοφοριακών μετρών στο κέντρο της Αθήνας «λόγω αντιμετώπισης σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας που συνίστανται στη μείωση του κινδύνου διασποράς του κορονοϊού COVID-19 και οι οποίοι επιβάλλουν, ως μέτρα πρόληψης και για το απολύτως αναγκαίο χρονικό διάστημα, τον περιορισμό κυκλοφορίας των οχημάτων, καθώς και την αύξηση του χώρου για τη μετακίνηση των πεζών και των μετακινούμενων με ήπια μέσα μετακίνησης στην περιοχή του Κέντρου της Αθήνας».
Πού θα επιβάλλεται η απαγόρευση κυκλοφορίας
Ο περιορισμός κυκλοφορίας οχημάτων θα εφαρμοστεί στην Πλάκα, στην περιοχή που οριοθετείται από τις οδούς Μητροπόλεως – Ερμού – Αθηνάς – Σταδίου – Μητροπόλεως και στο τμήμα της οδού Ερμού από την οδό Αθηνάς ως την οδό Αγ. Ασωμάτων. Η οδός Σταδίου παραμένει σε κυκλοφορία στο σύνολό της.
Από τα μέσα Ιουνίου οι σταδιακές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Όπως τονίζει ανακοίνωση του Δήμου Αθηναίων, η παρέμβαση ξεκινά να υλοποιείται σταδιακά από τα μέσα Ιουνίου, με μια σειρά ήπιων και προσωρινών παρεμβάσεων που έχουν σχεδιαστεί. Για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε κάθε μια από τις οδούς που αναφέρονται στην ΚΥΑ, θα υπάρχουν έγκαιρες και αναλυτικές ανακοινώσεις για την διευκόλυνση κατοίκων, εργαζόμενων και επισκεπτών της πόλης.
Μάλιστα, αναφέρεται χαρακτηριστικά πως πρόκειται για την πιλοτική εφαρμογή της παρέμβασης του Μεγάλου Περιπάτου, που επισπεύδεται και υλοποιείται άμεσα λόγω της πανδημίας και τίθεται σε διαβούλευση στην πράξη, ώστε αν χρειαστεί να υπάρξουν προσαρμογές.
Η Αθήνα υιοθετεί τις καλές πρακτικές πολλών άλλων πρωτευουσών με στόχο:
Την απελευθέρωση και απόδοση επιπλέον 50 στρεμμάτων δημοσίου χώρου στους πολίτες για την διασφάλιση των κοινωνικών αποστάσεων,
- Την αποσυμφόρηση των μέσων μαζικής μεταφοράς καθώς δίνεται προτεραιότητα στους πεζούς και ποδηλάτες, ενώ αυξάνεται η συχνότητα των λεωφορείων λόγω ταχύτερης κυκλοφορίας στις λεωφορειολωρίδες.
Ποιοι εξαιρούνται
Ο περιορισμός «δεν καταλαμβάνει μέλη της κυβέρνησης, Υφυπουργούς, Γενικούς Γραμματείς, Ειδικούς Γραμματείς και Υπηρεσιακούς Γραμματείς, Βουλευτές, Δημάρχους, Αντιδημάρχους, Περιφερειάρχες, Αντιπεριφερειάρχες και Συντονιστές Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, για μετακινήσεις που αφορούν στην άσκηση των καθηκόντων τους, όσους υπηρετούν στα σώματα ασφαλείας και τις ένοπλες δυνάμεις, καθώς και το ιατρικό, νοσηλευτικό και παραϊατρικό προσωπικό, το διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό του Υπουργείου Υγείας και των αρμόδιων φορέων προστασίας και παροχής υπηρεσιών υγείας και το εξουσιοδοτημένο προσωπικό της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας για την εκπλήρωση των καθηκόντων τους».
Επιπλέον, εξαιρούνται: α) μετακινήσεις οχημάτων μονίμων κατοίκων των ανωτέρω περιοχών, β) μετακινήσεις οχημάτων από και προς νομίμως λειτουργούντες χώρους στάθμευσης, γ) μετακινήσεις επαγγελματικών οχημάτων (TAXI) μόνο για επιβίβαση ή αποβίβαση, δ) τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Για τις μετακινήσεις των περ. α) και β), ο πολίτης πρέπει να φέρει υποχρεωτικά μαζί του την αστυνομική του ταυτότητα ή διαβατήριο.
Ο τρόπος ελέγχου ή/και το αποδεικτικό συνδρομής των προϋποθέσεων των περ. α) και β) καθορίζονται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Αθηναίων. Στις συγκεκριμένες περιοχές του κέντρου της Αθήνας επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση η τροφοδοσία (παράδοση – παραλαβή) με οχήματα που είναι εφοδιασμένα με έγκυρα παραστατικά μεταφοράς εμπορευμάτων και υλικών αποκλειστικά και μόνον προς τον σκοπό της τροφοδοσίας των καταστημάτων και επιχειρήσεων που λειτουργούν κατά την περίοδο ισχύος της παρούσας.
Όπως επίσης προβλέπεται στην απόφαση, προσωρινά κυκλοφοριακά μέτρα και ρυθμίσεις αύξησης του χώρου για την εξυπηρέτηση των πεζών και των μετακινούμενων με ήπιες μορφές μετακίνησης, επιβάλλονται και επί των οδών Ελευθερίου Βενιζέλου (Πανεπιστημίου), Φιλελλήνων, Βασιλίσσης Όλγας, Ηρώδου Αττικού και Σταδίου (από την οδό Καραγιώργη Σερβίας έως την οδό Μητροπόλεως).
Αρμόδια αρχή για τη διασφάλιση της εφαρμογής των όσων ορίζονται στην απόφαση, τη διαπίστωση των παραβάσεων και την επιβολή των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων είναι η Δημοτική Αστυνομία.
Στους οδηγούς των οχημάτων που παραβιάζουν τις συγκεκριμένες διατάξεις επιβάλλεται, με απλή πράξη της ανωτέρω αρχής, σύμφωνα με το άρθρο 104 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας διοικητικό πρόστιμο 150 ευρώ για κάθε παράβαση, χωρίς να θίγονται οι τυχόν προβλεπόμενες ποινικές κυρώσεις.