Μπορεί τα προβλήματα που αντιμετώπιζε τις προηγούμενες ημέρες να αντιμετωπίζονται μετά την αναστολή της απεργίας των λιμενεργατών στο λιμάνι του Πειραιά, δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και για το εμπόριο καθώς, εξαιτίας της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί αλλά και της νέας απεργίας που εξήγγειλε χθες το βράδυ η Ομοσπονδία Υπάλληλων Λιμένων Ελλάδος δεν μπορούν να γίνουν φορτοεκφορτώσεις εμπορευματοκιβωτίων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων που πλησιάζουν να φτάσουν τον ένα μήνα έχουν προκαλέσει «έμφραγμα» στον επιχειρηματικό κόσμο. Μόνο στο car terminal του ΟΛΠ, είναι «παγιδευμένα» 2.500 αυτοκίνητα, εκ των οποίων τα 2.000 έχουν προορισμό χώρες της Μέσης Ανατολής και τα 500 την Ελλάδα ενώ υπολογίζεται πως έχουν χαθεί περισσότερες από 20.000 κινήσεις εκφόρτωσης/φόρτωσης οχημάτων το τελευταίο διάστημα εξαιτίας της απεργίας, αφού οι εταιρίες διαμεταφοράς τους, επέλεξαν άλλα λιμάνια.
Όπως λένε οι εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κόσμου το κόστος από τις συνεχιζόμενες κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα δύο λιμάνια δεν μπορεί να εκτιμηθεί καθώς εκατοντάδες κοντέινερ παραμένουν εγκλωβισμένα στους σταθμούς.Την ίδια ώρα τα ελληνικά λιμάνια κινδυνεύουν να απαξιωθούν καθώς πολλά πλοία μεταφοράς οχημάτων και κοντέινερ με αρχικό προορισμό τον Πειραιά η τη Θεσσαλονίκη, λόγω των κινητοποιήσεων των εργαζομένων κατευθύνθηκαν σε ανταγωνιστικά λιμάνια γειτονικών χωρών παρακάμπτοντας την Ελλάδα.
Την ίδια ώρα 40 επιχειρήσεις από τη Βόρεια Ελλάδα σκοπεύουν να καταθέσουν αγωγές για να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική η απεργία ενώ παράλληλα θα διεκδικήσουν και αποζημιώσεις για τα επιπλέον κόστη και τις ζημίες με τις οποίες έχουν επιβαρυνθεί εξαιτίας των απεργιακών κινητοποιήσεων. Υπολογίζεται ότι η απώλεια εσόδων για τις επιχειρήσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης φτάνει τα 1,2 εκατ. ευρώ από συμβατικό φορτίο και containers. Όσο για τις ζημίες που αφορούν επιπλέον μεταφορικό κόστος αυτές ξεπερνούν τα 30 εκατ. ευρώ.
Έκκληση σε κυβέρνηση και εργαζόμενους σε ΟΛΠ και ΟΛΘ να βρουν άμεσα μια συμβιβαστική λύση ώστε να σταματήσουν οι συνεχιζόμενες απεργίες στα λιμάνια έκανε ο πρόεδρος της του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά και της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Βασίλης Κορκίδης επισημαίνονται ότι ήδη έχουν δημιουργηθεί τεράστια προβλήματα στην αγορά. Την παρέμβασης της Κυβέρνησης έχει ζητήσει με επιστολή του και ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος Κωνσταντίνος Μίχαλος. «Οι απεργιακές κινητοποιήσεις που οδηγούν στο κλείσιμο των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, μετά τον προηγηθέντα αποκλεισμό της σιδηροδρομικής σύνδεσης Ελλάδας και Π.Γ.Δ.Μ. από πρόσφυγες και μετανάστες, αποτελεί ένα ακόμα σοβαρότατο πλήγμα για τους Έλληνες επιχειρηματίες και τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεών τους», αναφέρει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ.