Η Tesla κατέκρινε την μακρόσυρτη διαδικασίας έγκρισης που ακολουθεί η Γερμανία για το εργοστάσιο που χτίζει η εταιρεία κοντά στο Βερολίνο, λέγοντας πως θα έπρεπε να επιταχύνει τις διαδικασίες για να διευκολύνει projects που βοηθούν να αντιμετωπιστεί η κλιματική αλλαγή.
Είναι «ιδιαίτερα ενοχλητικό» το ότι δεν υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα για την τελική έγκριση του εργοστασίου 16 μήνες αφότου η Tesla υπέβαλε την αίτηση, αναφέρεται σε μια επιστολή της εταιρείας που εστάλη σε τοπικό δικαστήριο και που επικαλείται το Bloomberg. Η Tesla έχει σχεδόν ολοκληρώσει την κατασκευή και στοχεύει να ξεκινήσει την παραγωγή τον Ιούλιο.
Η Tesla «έμαθε από πρώτο χέρι πως τα εμπόδια στις εγκριτικές διαδικασίες στην Γερμανία καθυστερούν την απαραίτητη βιομηχανική μετάβαση», αναφέρει. «Αυτό αποθαρρύνει απαραίτητες επενδύσεις σε projects και υποδομές καθαρής ενέργειας και το κάνει πρακτικά αδύνατο για την Γερμανία να επιτύχει στους κλιματικούς στόχους της».
Η κυβέρνηση του κρατιδίου στο οποίο χτίζεται το εργοστάσιο αντέδρασε στην κριτική της Tesla. Στις αρχές δεν επιτρέπεται να διαφοροποιούν την στάση τους ανάμεσα στα project που είναι φιλικά προς το περιβάλλον και σε αυτά που μολύνουν, δήλωσε μια εκπρόσωπος του συμβουλίου Βρανδεμβούργου. Η κυβέρνηση του κρατιδίου δημιούργησε μια ομάδα για να βοηθήσει την διαδικασία έγκρισης της Tesla, είπε.
Project-«κλειδί»
Το εργοστάσιο της Tesla στην μικρή πόλη του Gruenheide είναι κομβικό για την αμερικάνικη εταιρεία. Αποτελεί το θεμέλιο για τα επεκτατικά σχέδια του CEO Έλον Μάσκ προς την Ευρώπη, ακριβώς την στιγμή που οι Volkswagen, Daimler και BMW διευρύνουν την γκάμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων τους.
Για τη Γερμανία, το εγχείρημα υπόσχεται νέες θέσεις εργασίας στο μέσο ενός κατά τ’ άλλα ζοφερού διαστήματος, με τις πωλήσεις ευρωπαϊκών αυτοκινήτων ακόμη να βουλιάζουν λόγω της πανδημίας. Κάτω από πίεση για το γεγονός ότι καθυστερεί την μετάβαση στην εποχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η κυβέρνηση της Άγγελλα Μέρκελ έτεινε χείρα βοηθείας προς τον Μασκ, με τον υπουργό Οικονομικών Πέτερ Αλτμάιερ να υπόσχεται στο CEO οποιαδήποτε διευκόλυνση χρειαστεί για να θέσει σε λειτουργία το εργοστάσιο.
Ο υπουργός Μεταφορών Αντρέας Σούερ υποστήριξε μέσω ενός tweet την επιστολή της Tesla, καλώντας την Γερμανία να «απλοποιήσει τις διαδικασίες έγκρισης, να μειώσει την γραφειοκρατία και να προωθήσει την καινοτομία».
Η Tesla χαρακτήρισε την διαδικασία έγκρισης της Γερμανίας «παρωχημένη» και είπε πως θα έπρεπε να θέτει σε προτεραιότητα εκείνα τα projects που βοηθούν στην μάχη με την κλιματική αλλαγή.
Το εργοστάσιο στο Gruenheide θα παράγει σταδιακά 500.000 μπαταριοκίνητα αυτοκίνητα το χρόνο. Ο όγκος των εκπομπών ρύπων θα μειωθεί κατά 15 εκατομμύρια τόνους ετησίως, σύμφωνα με την εταιρεία.
Η αυτοκινητοβιομηχανία προχώρησε κατά πολύ με την κατασκευή –λαμβάνοντας η ίδια τα ρίσκα και τα κόστη- αφού εξασφάλισε αρκετές προκαταρκτικές άδειες. Επίσης, ξεπέρασε νομικές προκλήσεις από περιβαλλοντικές οργανώσεις που ισχυρίζονται πως το project καταναλώνει πάρα πολύ νερό και θα απειλεί την τοπική πανίδα.