Καύσιμα: Σε αδιέξοδο καταναλωτές και επιχειρήσεις - Αγορά και κυβέρνηση αναζητούν τη χρυσή τομή κατά των υψηλών τιμών

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Καύσιμα: Σε αδιέξοδο καταναλωτές και επιχειρήσεις - Αγορά και κυβέρνηση αναζητούν τη χρυσή τομή κατά των υψηλών τιμών
Στο τραπέζι των συζητήσεων επιχειρήσεις και κυβέρνηση για τις υψηλές τιμές στα καύσιμα. Το μέτρο της απευθείας έκπτωσης στην αντλία που εφαρμόζεται στο πετρέλαιο κίνησης πρέπει να εφαρμοστεί και στη βενζίνη για τους καλοκαιρινούς μήνες αναφέρουν οι πρατηριούχοι.

Σε αδιέξοδο βρίσκονται καταναλωτές και επιχειρήσεις καθώς οι υψηλές τιμές των καυσίμων έχουν επιβάλει μια νέα καθημερινότητα η οποία εκτροχιάζει την ομαλή επιχειρηματική δραστηριότητα και τις μετακινήσεις. Με την πανελλαδική μέση τιμή της αμόλυβδης να διαμορφώνεται στα 2,191 ευρώ το λίτρο και του πετρελαίου κίνησης στα 1,902 ευρώ το λίτρο, οι καταναλωτές έχουν πάψει να φουλάρουν ενώ οι επιχειρήσεις προειδοποιούν ότι οδεύουν προς την εκπλήρωση ακραίων σεναρίων όπου στην προσπάθειά τους να κρατήσουν χαμηλές τιμές και να είναι ανταγωνιστικές θέτουν σε κίνδυνο τη βιωσιμότητά τους. Αν και η επιδότηση για την αγορά καυσίμων μέσω του fuel pass και η έκπτωση στην αγορά πετρελαίου κίνησης τόνωσαν προς ώρας την αγορά και προσέφεραν σχετική ανακούφιση στους καταναλωτές, το ράλι των τιμών καθιστά την αγορά καυσίμων πιο κοστοβόρα και από την προ επιδότησης ή έκπτωσης εποχή.

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας, κ. Μιχάλης Κιούσης μιλώντας στο Insider.gr εξηγεί την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά και αναδεικνύει την ανάγκη επέκτασης των μέτρων καθ' όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.

«Η επιδότηση μέσω του fuel pass για τους 3.000.000 δικαιούχους σίγουρα αναθέρμανε την αγορά και σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες έχουν κάνει χρήση αυτής περί τα 2,4 εκατ. καταναλωτές. Είδαμε ότι δούλεψε πολύ καλά κατά τον Απρίλιο και το Μάιο η επιδότηση των 150 ευρώ ανά 1.000 λίτρα για το πετρέλαιο κίνησης και προτείνουμε το μέτρο αυτό να επεκταθεί – για τους καλοκαιρινούς κρίσιμους μήνες – και στη βενζίνη. Από το συγκεκριμένο μέτρο προκύπτει άμεσο όφελος για όλους τους καταναλωτές και θα βοηθήσει όπως βοήθησε και στο πετρέλαιο κίνησης. Οι τιμές καυσίμων είναι αυξημένες, είμαστε ή 3η-4η πιο ακριβή χώρα στην Ευρώπη όσον αφορά στη βενζίνη, υπάρχει και υψηλή φορολόγηση και για το λόγο αυτό προτείνουμε το μέτρο της απευθείας έκπτωσης στην αντλία να εφαρμοστεί και στη βενζίνη για τους επόμενους τρεις μήνες του καλοκαιριού», επισημαίνει ο κ. Κιούσης.

Όπως εξηγούν παράγοντες της αγοράς, οι υψηλές τιμές στα καύσιμα κίνησης καθρεφτίζουν τις συνεχόμενες αυξήσεις των προηγούμενων 10 ημερών στη διεθνή τιμή του πετρελαίου και μια απότομη πτώση, όπως αυτή που καταγράφτηκε πριν από δύο ημέρες στο 8%, δεν μπορεί να αποτυπωθεί άμεσα στην αγορά.

«Τα περισσότερα πρατήρια βλέποντας τις τιμές προμηθεύονται με καύσιμα και γεμίζουν όσο μπορούν τις δεξαμενές τους. Η απότομη μείωση των τιμών, μας βρίσκει με πολύ υψηλές τιμές και γεμάτες δεξαμενές. Και εμείς είμαστε σε ένα καθημερινό χρηματιστήριο. Διαπραγματευόμαστε τα 5 ή 10 ευρώ των καταναλωτών. Προσπαθούμε να συγκρατούμε τις τιμές και όταν περιμένουμε αυξήσεις κοιτάμε να έχουμε μεγάλες ποσότητες στις δεξαμενές μας ώστε να μπορούμε σε μια μεγάλη αύξηση να κρατάμε τις τιμές. Όταν υπάρχει συνεχόμενη αύξηση, για να κρατάμε τις τιμές σε χαμηλά επίπεδα και να είμαστε ανταγωνιστικοί, θα πρέπει να χρεωθούμε στις εταιρείες. Πρέπει να μειωθεί ο ΦΠΑ οριζόντια για όσο διάστημα διαρκεί αυτό. Πραγματικά έχουν εξαντληθεί και η υπομονή μας αλλά και τα χρήματα και τα δικά μας και των καταναλωτών», ανέφερε ο πρόεδρος Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων Αττικής, Νίκος Παπαγεωργίου μιλώντας την Παρασκευή σε τηλεοπτικό σταθμό.

Πάντως, παρά τις εκκλήσεις της αγοράς, η κυβέρνηση θεωρεί ότι τα δημοσιονομικά δεν επιτρέπουν παρεμβάσεις στη φορολογία των καυσίμων. Ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, ανέφερε μέσα στην εβδομάδα ότι η Ελλάδα ακολουθεί την ενδεδειγμένη πολιτική, της στήριξης δηλαδή των αδυνάμων μέσω άλλων οδών, όπως η επιστροφή χρημάτων από το ρεύμα, πολιτική όμοια με αυτήν που ακολουθείται από χώρες όπως η Γαλλία και η Γερμανία.

«Θα θέλαμε να κάνουμε περισσότερα, ό,τι και να σας πω, θα μου είτε κάντε κι άλλα. Αλλά υπάρχουν περιορισμοί γιατί είναι χρήματα των φορολογουμένων», είπε σχετικά, παρατηρώντας πως «η Ελλάδα έχει βοηθήσει περισσότερο τους αδύναμους», σημείωσε ενώ για το ενδεχόμενο διεύρυνσης των μέτρων στήριξης, ο υπουργός είπε ότι, «με τα σημερινά δεδομένα, εξαντλήσαμε το χώρο που είχαμε», εξηγώντας ότι, «όσοι ζητούν από την κυβέρνηση να δώσει κι άλλα, ζητούν από την κυβέρνηση να δανειστεί. Στα καύσιμα η μείωση των φόρων είναι για όλους, αν κάνουμε αυτό, δεν μπορούμε να κάνουμε την αναδρομικότητα, που αφορά τους πιο αδύναμους», επεσήμανε.

Η παρατεταμένη ακρίβεια έχει φέρει τις επιχειρήσεις του κλάδου και την κυβέρνηση στο τραπέζι των συζητήσεων προκειμένου να βρεθεί μια χρυσή τομή. Στο πλαίσιο αυτό, την Παρασκευή διενεργήθηκε τηλεδιάσκεψη της ηγεσίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων με τους εκπροσώπους των παραγόντων της αγοράς υγρών καυσίμων στην Ελλάδα. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην αγορά καυσίμων διαβεβαίωσαν ότι λαμβάνουν κάθε δυνατό μέτρο για τη συγκράτηση των τιμών των καυσίμων έναντι των ισχυρών πιέσεων που οφείλονται σε εξωγενείς παράγοντες όπως οι διεθνείς τιμές του αργού πετρελαίου και η δυσμενής συγκυρία της πτώσης της αξίας του ευρώ έναντι του δολαρίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, παρά τη δημοσιονομική στενότητα, η κυβέρνηση δεν απέκλεισε τη λήψη πρόσθετων μέτρων ενώ οι εκπρόσωποι της αγοράς επανέλαβαν το αίτημα για μείωση της φορολογίας και επέκταση της έκπτωσης στα καύσιμα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και μέχρι να αποκλιμακωθούν οι τιμές.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τονωτική ένεση η έκπτωση στο diesel κίνησης - Κατά 17% αυξήθηκε η κατανάλωση

Καύσιμα: Ακόμη πιο υψηλό το κόστος για τους καταναλωτές παρά τις επιδοτήσεις– Οριζόντιες μειώσεις ζητά η αγορά

Καύσιμα: Σε εξέλιξη η επιδότηση - Ποιοι δικαιούχοι δεν έλαβαν τα χρήματα

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider