ΕΕ: Προς συμφωνία για απαγόρευση πώλησης νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΕΕ: Προς συμφωνία για απαγόρευση πώλησης νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035
Προς συμφωνία για την απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035 οδεύουν τα ευρωπαϊκά κράτη.

Προς συμφωνία για την απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035 οδεύουν τα ευρωπαϊκά κράτη.

Οι συζητήσεις μεταξύ των κρατών μελών και της Κομισιόν θα μπορούσαν να ολοκληρωθούν καταλήγοντας σε συμφωνία την Πέμπτη, σύμφωνα με τον Jan Huitema, τον βασικό εισηγητή στις διαπραγματεύσεις. Μια τέτοια εξέλιξη θα σήμαινε ότι όλα τα νέα αυτοκίνητα θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές έως το 2035, με μείωση των εκπομπών κατά 55% μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.

«Είναι η αρχή μιας μεγάλης μετάβασης στην Ευρωπαϊκή Ένωση», δήλωσε ο Huitema σε συνέντευξή του στο Bloomberg συμπληρώνοντας ότι είναι εφικτή μια συμφωνία.

Μια συμφωνία θα σήμαινε μια γρήγορη νίκη για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προτάσεις της ΕΕ, η οποία ανακοινώθηκε πριν από ένα περίπου χρόνο ως μέρος του ευρύτερου πράσινου ανασχηματισμού της οικονομίας του μπλοκ.

Ο κανονισμός θα είναι ο πρώτος που θα εγκριθεί βάσει των πράσινων σχεδίων της ΕΕ, γνωστά ως "Fit for 55", που στοχεύει στη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου του μπλοκ κατά 55% αυτή τη δεκαετία. Έρχεται στο προσκήνιο σχεδόν δύο εβδομάδες πριν από τις βασικές συνομιλίες των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα στην Αίγυπτο.

Ωστόσο, απομένουν μερικά σημαντικά εκκρεμή ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν στις διαπραγματεύσεις. Τόσο το συμβούλιο όσο και το κοινοβούλιο συμφωνούν ότι οι εξειδικευμένοι κατασκευαστές, όπως η Automobili Lamborghini SpA,που παράγουν μικρό αριθμό οχημάτων θα πρέπει να λάβουν μικρή καθυστέρηση στους στόχους εκπομπών ρύπων.

Οι δύο πλευρές πρέπει ακόμη να συμφωνήσουν για το εάν θα συμπεριληφθεί ένας μη δεσμευτικός όρος (που προτιμούν τα κράτη μέλη αλλά αντιτίθεται το Κοινοβούλιο), ο οποίος καλεί την Επιτροπή να προτείνει την ταξινόμηση οχημάτων που λειτουργούν αποκλειστικά με ανθρακικά ουδέτερα καύσιμα μετά το 2035. Όμως σε κάθε περίπτωση, αυτό είναι απίθανο να αποτρέψει την επίτευξη συμφωνίας το βράδυ της Πέμπτης ή το πρωί της Παρασκευής, είπε ο Huitema.

«Για να απαλλαγούμε από τα ορυκτά καύσιμα, η μόνη επιλογή είναι ο εξηλεκτρισμός», είπε. «Πρέπει να εξηλεκτρίσετε ολόκληρη την κοινωνία».

Με πληροφορίες από το Bloomberg

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΕΕ: «Παράθυρο» για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035

Κλιματικός Νόμος: «Στοπ» από το 2025 στην εγκατάσταση καυστήρων πετρελαίου - «Παράθυρο» για νέα Ι.Χ. εσωτερικής καύσης μετά το 2030

Η Τσεχία είναι αντίθετη στην κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης

gazzetta
gazzetta reader insider insider