Έρευνα δρομολογούν οι αρμόδιες Αρχές για τα αίτια της πολύνεκρης τραγωδίας στα Τέμπη, όπου συγκρούστηκαν αργά τα βράδυ της Τρίτης, δύο αμαξοστοιχίες, σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Γιάννη Οικονόμου.
Όπως τόνισε ο ίδιος, θα πραγματοποιηθεί έρευνα, προκειμένου να αποσαφηνιστούν οι συνθήκες, κάτω από τις οποίες δύο τρένα κινούνταν για πολλά χιλιόμετρα στην ίδια γραμμή, σε αντίθετη κατεύθυνση.
Σύμφωνα με τον ίδιο, στο σημείο - όπου επιχειρούν πάνω από 500 άνθρωποι - μεταβαίνει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Αναλυτικότερα, η ανακοίνωση του κυβερνητικού εκπροσώπου:
«Εκφράζουμε τη βαθύτατη οδύνη μας για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Πρόκειται για μια ανείπωτη τραγωδία. Η σκέψη μας βρίσκεται στους συγγενείς των θυμάτων, των αγνοουμένων και των τραυματιών. Αυτή τη στιγμή προτεραιότητα είναι η περίθαλψη των τραυματιών, ο εντοπισμός και η αναζήτηση των αγνοουμένων μέσα στα συντρίμμια και η ψυχολογική στήριξη των συγγενών των θυμάτων με ψυχολόγους που μεταβαίνουν στη Λάρισα.
Για τον σκοπό αυτό από την πρώτη στιγμή κινητοποιήθηκε το σύνολο του κρατικού μηχανισμού και πάνω από 500 στελέχη επιχειρούν ανά τομέα ευθύνης τους στο πεδίο. Εκεί βρίσκονται και οι ηγεσίες των Υπουργείων Υγείας και Μεταφορών. Ενώ από τη πρώτη στιγμή αρμόδιοι Υπουργοί βρέθηκαν στο συντονιστικό κέντρο της Πολιτικής Προστασίας. Στον τόπο της τραγωδίας μεταβαίνει ο Πρωθυπουργός.
Για τα αίτια του δυστυχήματος έχει ήδη ξεκινήσει έρευνα από τις αρμόδιες αρχές προκειμένου να αποσαφηνιστούν οι συνθήκες υπό τις οποίες συνέβη να βρεθούν στην ίδια γραμμή επί πολλά χιλιόμετρα δύο τραίνα που κινούνταν σε αντίθετη κατεύθυνση».
Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση από την Πυροσβεστική, ο επιβεβαιωμένος αριθμός των νεκρών ανέρχεται πλέον σε 36, ενώ οι τραυματίες που νοσηλεύονται είναι 66, εκ των οποίων, οι έξι σε ΜΕΘ.
Πρόεδρος μηχανοδηγών: Όλα γίνονται χειροκίνητα - Από το 2000 δεν λειτουργούν τα συστήματα
«Ήταν μια μετωπική σύγκρουση, τα δύο τρένα κινούνταν στην ίδια γραμμή με αντίθετη κατεύθυνση» σημείωσε, μιλώντας στον ΣΚΑΪ ,ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κώστας Γενίδουνιας.
Όπως εξήγησε, τα τρένα μπαίνουν στη γραμή με εντολή που δίνει ο διαχειριστής και σημείωσε πως «δεν λειτουργεί κανένα ηλεκτρονικό σύστημα, όλα γίνονται χειροκίνητα στο μεγαλύτερο τμήμα της γραμμής».
Όπως είπε, υπάρχει διπλή γραμμή και το ένα τρένο μπήκε στη γραμμή του άλλου. «Αυτό δεν θα γινόταν αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας. Υπάρχουν και δεν λειτουργούν τα συστήματα, έχουν εγκατασταθεί από το 2000, ήταν σε φάση ανάταξης, το έχουμε καταγγείλει δεκάδες φορές» είπε ο ίδιος.