Ενιαίο ψηφιακό εισιτήριο για όλα τα μέσα, ψηφιακή διαθήκη και εκλογές online «ψηφίζουν» οι πολίτες

Newsroom
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Ενιαίο ψηφιακό εισιτήριο για όλα τα μέσα, ψηφιακή διαθήκη και εκλογές online «ψηφίζουν» οι πολίτες
Αρκετοί είναι εκείνοι που ζητούν ανοιχτά δεδομένα και διαφάνεια («Θέλω Open data στα επιμελητήρια για να βλέπω τι είδους επιχειρήσεις, πόσες, πόσων ετών, τύπους, για να βγάζω χρήσιμα συμπεράσματα για την αγορά»), κάποιοι άλλοι ζητούν να μπορούν «να χρησιμοποιήσουμε την πιστωτική/χρεωστική κάρτα μας στο μετρό και στα λεωφορεία όπως συμβαίνει στο Λονδίνο.

Θα φανταζόσασταν ποτέ ότι ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήρης Παπαστεργίου θα σας καλούσε σε ένα ραντεβού για να συζητήσετε το επόμενο βήμα της ψηφιοποίησης στη χώρα μας; Κι όμως, ο κ. Παπαστεργίου δεν κάλεσε κάποιον προσωπικά και μεμονωμένα αλλά όλους τους πολίτες σε μια διαδικτυακή κουβέντα, σε έναν ανοιχτό διάλογο ζητώντας τους να καταθέσουν τις προτάσεις τους για το τι άλλο θα ήθελαν να γίνεται ψηφιακά, ώστε η επιθυμία τους να γίνει πραγματικότητα. Το «ραντεβού» κλείστηκε διαδικτυακά μέσα από τα social media του ίδιου του υπουργού, αλλά και του υπουργείου στο πλαίσιο της καμπάνιας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης «Εσύ τι άλλο θα ήθελες να γίνεται ψηφιακά;», τα αποτελέσματα της οποίας θα παρουσιάζονταν τον Σεπτέμβριο στο Hacathon, στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, το οποίο όμως δεν πραγματοποιήθηκε. Έτσι, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα έγραψαν τις δικές τους ιδέες και προτάσεις, καθώς «αναγνωρίζοντας πόσο χρόνο εξοικονομούν, οι πολίτες ζητούν περισσότερες ψηφιοποιήσεις σε όσα διευκολύνουν την καθημερινότητα και τις δουλειές τους», τονίζει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Μάλιστα, όπως επεσήμανε ο κ. Παπαστεργίου «πήραμε εκατοντάδες προτάσεις. Κάποιες από αυτές είναι πολύ σοβαρές. Για εμάς είναι πάρα πολύ σημαντικό το να αλληλεπιδρά επί της ουσίας το κράτος με τους πολίτες. Ξέρετε, τα social media δημιουργούν bubbles, φούσκες όπως τις λέμε, μέσα στις οποίες ζούμε. Ο μικρόκοσμος του καθενός μας έχει συγκεκριμένη ατζέντα και απαιτήσεις, οπότε χρειάζεται ένα πιο αντιπροσωπευτικό δείγμα για να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα. Η ατυχία του να μην πραγματοποιήσουμε το Hacathon τον Σεπτέμβριο μας στέρησε από πολύτιμες ιδέες. Θα το υλοποιήσουμε όμως, προσεχώς, ζητώντας ακόμη περισσότερο τη συμβολή των πολιτών».

Ενιαίο ψηφιακό εισιτήριο για όλα τα μέσα, ψηφιακή διαθήκη και εκλογές online

Εκλογές online, μεταδημότευση με ένα κλικ, διασύνδεση όλων των υπηρεσιών του κράτους: αυτόματη ενημέρωση των στοιχείων τους σε όλους τους φορείς που χρειάζεται σε περίπτωση αλλαγής ταυτότητας, διασύνδεση των μητρώων, επέκταση των ψηφιακών ραντεβού, ενιαίο ψηφιακό εισιτήριο για όλα τα μέσα, αλλά και «για τις μεταφορές σε όλη την Ελλάδα, όπως και ενιαίο σύστημα πληροφόρησης για τις διαθέσιμες διαδρομές από όλα τα ΚΤΕΛ», ακόμη και ψηφιακή διαθήκη είναι ορισμένα από τα εκατοντάδες αιτήματα που κατατέθηκαν. Αρκετοί είναι εκείνοι που ζητούν ανοιχτά δεδομένα και διαφάνεια («Θέλω Open data στα επιμελητήρια για να βλέπω τι είδους επιχειρήσεις, πόσες, πόσων ετών, τύπους, για να βγάζω χρήσιμα συμπεράσματα για την αγορά»), κάποιοι άλλοι ζητούν να μπορούν «να χρησιμοποιήσουμε την πιστωτική/χρεωστική κάρτα μας στο μετρό και στα λεωφορεία όπως συμβαίνει στο Λονδίνο. Θα γίνει και εξοικονόμηση χαρτιού και χρόνου», ενώ ορισμένοι γονείς σκέφτηκαν να προτείνουν «κάρτα μαθητών που να λειτουργεί και ως κάρτα πληρωμών για τις αγορές τους εντός σχολείου. Οι γονείς θα φορτίζουν την κάρτα και να επιβλέπουν τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών τους». ‘Αλλο αίτημα πρότεινε ένα «ενιαίο app (στυλ novoville) ή πλατφόρμα όπου πολίτες να επικοινωνούν προβλήματα, προτάσεις κλπ. με όλους τους δήμους-περιφέρειες και να παίρνουν ανατροφοδότηση». Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η πρόταση για ένα «σύστημα αξιολόγησης δημόσιων συνεργείων. Μια εφαρμογή δηλαδή όπου θα μπαίνουν οι κάτοικοι και θα αξιολογούν μια δουλειά που έγινε στην περιοχή τους πχ μπάλωμα στον δρόμο. Για να υπάρχει κίνητρο για βελτίωση της ποιότητας αποτελεσμάτων των διαφόρων μικροέργων». Κάποιος πολίτης προτείνει «το gov wallet μεταφρασμενο να λειτουργεί σε όλη την Ευρώπη, για όλες τις υπηρεσίες», ενώ κάποιος άλλος ζητά on line έκδοση διαβατηρίου και νέου τύπου αστυνομικής ταυτότητας. Υπάρχει και μια πρόταση που αφορά στον τουρισμό, προτείνοντας την ιδέα ενός «GPS σε ταξί και λεωφορεία, μαζί με μια τεχνητή νοημοσύνη και Big data όπου θα συγκρίνει τις μετακινήσεις τουριστών και ντόπιων προς τουριστικούς προορισμούς ώστε να βελτιώνουμε τις μετακινήσεις σε υπερφορτωμένα τουριστικά μέρη».

Πώς προέκυψε η ιδέα ενός Hacathon

Η ιδέα για τη διοργάνωση ενός Hacathon στη διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης ήταν εξ αρχής του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου. «Όταν έχεις συνηθίσεις σε μια αμεσότητα, είναι δύσκολο να κλείνεσαι σε ένα γραφείο χωρίς να έχεις επαφή με τον πολίτη, χωρίς να ξέρεις τις ανάγκες του», δηλώνει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ.

Ο υπουργός σκέφτηκε την υλοποίηση ενός Hacathon που αποτελεί τη νέα τάση στους διαγωνισμούς καινοτομίας, καθώς στα Hacathon διαγωνίζονται ομάδες επαγγελματιών ή ερασιτεχνών ή ακόμη και μαθητών, προσπαθώντας να βρουν λύσεις σε συγκεκριμένα project που τους ζητούνται. Για αυτό και ο κ. Παπαστεργίου θέλησε να ακούσει, να διαβάσει και να μελετήσει τις ιδέες από τους πολίτες, ώστε να τις προωθήσει στους διαγωνιζόμενους στο Hacathon στο Περιπτέρο 12 της ΔΕΘ που θα καλούνταν να απαντήσουν σε πρόκληση που θα έχει επιλεγεί από τους πολίτες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Αλλάζουν τα δεδομένα στις προσλήψεις - «Πράσινες» θέσεις εργασίας προσφέρουν 7 στους 10 εργοδότες

SoftOne: «Απόβαση» στην αγορά της Κρήτης και νέες εξαγορές στο προσκήνιο

Αέριο: Θωράκιση του εφοδιασμού ενόψει χειμώνα – 5 νέες «άμυνες» της Ελλάδας σε διακοπή των ρωσικών εισαγωγών

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider