Στις τελευταίες θέσεις της Ευρώπης βρίσκεται η Ελλάδα στον χρηματοοικονομικό αναλφαβητισμό, κάτι που θέλει να αλλάξει η doValue με τη νέα της πρωτοβουλία.
Οι ραγδαίες εξελίξεις σε όλους τους τομείς της κοινωνικής δραστηριότητας, οι απρόβλεπτοι κίνδυνοι, καθώς και η πολυπλοκότητα του χρηματοπιστωτικού συστήματος καθιστούν τον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό αναγκαία δεξιότητα των πολιτών για τον 21ο αιώνα. Η ολιστική γνώση των οικονομικών, άλλωστε, δημιουργεί, μία «ασπίδα» προστασίας για τους πολίτες, εν μέσω των διαρκών και πολλαπλών οικονομικών κρίσεων και προκλήσεων.
Ο χρηματοοικονομικός αλφαβητισμός δεν αφορά μόνο την κατανόηση των οικονομικών εννοιών, αλλά και την ικανότητα των πολιτών να λαμβάνουν σωστές και αποτελεσματικές χρηματοοικονομικές αποφάσεις στην καθημερινότητά τους. Στο πλαίσιο αυτό, ακόμη πιο κρίσιμη αναδεικνύεται η επιμόρφωση των νέων, οι οποίοι θα κληθούν στη ζωή τους να επιλέξουν τις κατάλληλες αποφάσεις για το μέλλον τους.
Πώς τα πηγαίνει, όμως, η χώρα μας στο συγκεκριμένο κομμάτι; Η αλήθεια είναι πως τα αποτελέσματα της πρόσφατης έρευνας σχετικά με τον χρηματοοικονομικό αναλφαβητισμό στην Ευρώπη ήταν απογοητευτικά για την Ελλάδα, αλλά και πολλές ακόμη χώρες. Γενικά οι Ευρωπαίοι πολίτες γνωρίζουν ελάχιστα πράγματα γύρω από τις βασικές χρηματοοικονομικές έννοιες, ωστόσο η χώρα μας βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης.
Η νέα πρωτοβουλία της doValue
Αφουγκραζόμενη αυτή την κοινωνική ανάγκη, να επιμορφώσει δηλαδή τους Έλληνες σχετικά με το χρηματοπιστωτικό οικοσύστημα, η doValue αποφάσισε να προχωρήσει σε μια νέα και πολύ σημαντική πρωτοβουλία.
Αποδεικνύοντας έμπρακτα την υπευθυνότητά με την οποία ενεργεί σε σχέση με τους εργαζόμενους, επενδυτές, οφειλέτες της καθώς και την κοινωνία και έχοντας στον πυρήνα του προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της εταιρείας, τις #Αξίες Zωής, δημιούργησε σε συνεργασία με το Εργαστήριο Χρηματοοικονομικής του τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης του Πανεπιστημίου Πειραιά και τελώντας υπό την επιστημονική επιμέλεια του καθηγητή Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημείου Πειραιά Νικόλαου Δ. Φίλιππατο Κέντρο Χρηματοοικονομικής Υπευθυνότητας (doValue doResponsilbe Financial Center).
Στόχος της doValue είναι σταθερά η δημιουργία αξίας και έμπρακτης επιστροφής στην κοινωνία, για ένα πιο ελπιδοφόρο και βιώσιμο μέλλον. Έτσι, μέσω του προγράμματος #Αξίες ζωής, εστιάζει στους νέους, προκειμένου να γνωρίσουν καλύτερα την έννοια του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού και στη συνέχεια να αναλάβουν δράση και να πετύχουν τους στόχους τους με βιώσιμο τρόπο.
Η νέα πρωτοβουλία της doValue απευθύνεται σε ηλικίες 18-25 ετών, κυρίως φοιτητές, προσφέροντάς τους τη δυνατότητα επιμόρφωσης πάνω σε νευραλγικά θέματα του χρηματοοικονομικού πεδίου.
Με σταθερή δέσμευση στην έννοια της κοινωνικής ευθύνης, ενισχύει την οικονομική ανθεκτικότητα και με την παροχή των κατάλληλων εργαλείων και γνώσεων, έτσι ώστε οι νέοι να αναπτύξουν δεξιότητες, οι οποίες θα τους βοηθήσουν να χτίσουν μία σταθερή οικονομική βάση για το μέλλον τους.
Τι προσφέρει το Κέντρο Χρηματοοικονομικής Υπευθυνότητας
Το Κέντρο Χρηματοοικονομικής Υπευθυνότητας εστιάζει σε δύο πυλώνες:
- της Εκπαίδευσης
- και της Ενημέρωσης.
Στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης θα υλοποιηθούν κατά τη διάρκεια του έτους, σεμινάρια E-Learning διάρκειας δύο μηνών (16-20 ώρες), με θέμα «Χρηματοοικονομικός Αλφαβητισμός και Χρηματοοικονομική Υπευθυνότητα». Με την ολοκλήρωσή τους, οι συμμετέχοντες θα λαμβάνουν βεβαίωση Επιτυχούς Παρακολούθησης από το Εργαστήριο Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Πειραιά και το Κέντρο Χρηματοοικονομικής Υπευθυνότητας doValue.. Ως μέρος της εκπαίδευσης μελετάται και η διοργάνωση μεμονωμένων θεματικών διαλέξεων.
Στο πλαίσιο της Ενημέρωσης που θα παρέχει το Κέντρο Χρηματοοικονομικής Υπευθυνότητας, θα δημιουργηθεί ένα πρωτότυπο ψηφιακό υλικό το οποίο θα απευθυνθεί στοχευμένα στις ηλικιακές ομάδες στις οποίες εστιάζει. Σε μορφή Newsletter τρίμηνης έκδοσης αλλά και προσαρμοσμένο για χρήση σε podcast και video, θα περιλαμβάνει τέσσερις θεματικές:
- Χρηματοοικονομικός αλφαβητισμός
- Χρηματοοικονομική υπευθυνότητα
- Χρηματοοικονομική υγεία και ευημερία
- Αποταμίευση
Το podcast υλικό, μάλιστα, δεδομένης και της απήχησης που έχει στους νέους ως εργαλείο επικοινωνίας, θα περιλάμβάνει 10-12 θεματικές συζητήσεις διάρκειας περίπου 15 λεπτών περίπου, προκειμένου το περιεχόμενό του να γίνεται πιο προσιτό και ευκολότερα κατανοητό.
Advertorial