Με στόχο να περιορίσει τον εθισμό η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων προχωρά σε εκστρατεία που θα αφορά στην ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και εν γένει πρόληψη από τον εθισμό στα τυχερά παίγνια.
Προκειμένου να υλοποιήσει αυτή την σημαντική πρωτοβουλία για την εποπτεία της αγοράς παιγνίων, η ΕΕΕΠ ανέθεσε στην εταιρεία με την επωνυμία Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση Συλλογικής και Κοινωνικής Ωφέλειας EDUCALTOUR – Εναλλακτικές Εκπαιδευτικές Πολιτιστικές και Τουριστικές Δράσεις, το έργο για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση εκστρατείας μέσω της δημιουργίας εκπαιδευτικού προγράμματος που θα αφορά στην ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και εν γένει πρόληψη από τον εθισμό στα τυχερά παίγνια.
Πρόκειται για δράση που απορρέει από τον ευρύτερο Στρατηγικό Σχεδιασμό της ΕΕΕΠ για το χρονικό διάστημα 2023-2027, ενώ το χρηματικό τίμημα θα ανέλθει στα 72.540 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
Ειδικότερα σύμφωνα με τον Στρατηγικό Σχεδιασμό της ΕΕΕΠ 2023-2027, προβλέπονται οι κάτωθι πέντε στρατηγικές κατευθύνσεις:
1) Αποτελεσματική προστασία των παικτών και βελτιστοποίηση του συνολικού θετικού αποτυπώματος της αγοράς παιγνίων.
2) Ελαχιστοποίηση παράνομων και αντικανονικών συμπεριφορών στο χώρο των τυχερών παιγνίων και των αρνητικών επιπτώσεων τους.
3) Στήριξη της μακροχρόνιας βιωσιμότητας του κλάδου των παιγνίων, της ανάπτυξης \ νέων επενδύσεων, της καινοτομίας και της εξωστρέφειας.
4) Επαρκής στελέχωση, οργανωτική αναδιάρθρωση και ενίσχυση της υλικοτεχνικής \ υποδομής της ΕΕΕΠ για ενδυνάμωση, μεταξύ άλλων, του εποπτικού, καθοδηγητικού και ελεγκτικού της ρόλου.
5) Διαρκής ανάπτυξη της εξωστρέφειας της ΕΕΕΠ προς το εσωτερικό και το εξωτερικό και διαρκής ενίσχυση της διαφάνειας και της συλλογικότητας στη λειτουργία της.
Η 1η στρατηγική κατεύθυνση «Η αποτελεσματική προστασία των παικτών, των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων και ιδιαίτερα των ανηλίκων, σχετίζεται με το κανονιστικό πλαίσιο και το πλήθος των ρυθμίσεών του, στις οποίες περιλαμβάνονται και οι ρυθμίσεις για την προβολή των εταιριών.
Όπως αναφέρεται από την ΕΕΕΠ αυτό το πλαίσιο, πρέπει να αναβαθμίζεται διαρκώς, να γίνεται πιο λειτουργικό και κατανοητό, ενσωματώνοντας την εθνική και διεθνή εμπειρία. Πρέπει διαρκώς να καταγράφονται με επιστημονικό τρόπο, οι επιπτώσεις από τα τυχερά παίγνια, να εντοπίζονται προβλήματα σε κατηγορίες του πληθυσμού ή σε διάφορες περιοχές και να λαμβάνονται μέτρα αντιμετώπισης και να αξιολογείται η αποτελεσματικότητά τους.
Θα πρέπει επιπρόσθετα:
-να ενισχυθεί η διαδικασία των «καταγγελιών» επώνυμων και ανώνυμων και να βελτιωθεί η ανταπόκριση της ΕΕΕΠ σε αυτές.
-να εντοπιστούν και να ενισχυθούν οι φορείς εντοπισμού και υποστήριξης απεξάρτησης των εθισμένων στα τυχερά παίγνια,
- να αναπτυχθούν καμπάνιες που θα απευθύνονται σε τμήματα του πληθυσμού ή στο ευρύ κοινό, για το «υπεύθυνο παιχνίδι» και τα τυχερά παιχνίδια γενικότερα, που χωρίς δαιμονοποίηση ή εξιδανίκευση, θα θέτουν το ζήτημα στις σωστές του διαστάσεις και θα προειδοποιούν για τους κινδύνους….».
«Ουσιώδες στοιχείο της αποτελεσματικής υλοποίησης αυτού του στρατηγικού σχεδίου, καθώς και κάθε μελλοντικής προσπάθειας για την εκτέλεση της αποστολής της ΕΕΕΠ, αποτελεί η αναγνώριση του έργου της από την κοινωνία και η βελτίωση της αναγνωρισιμότητας των κίνδυνων που εγκυμονεί ο εθισμός από τα τυχερά παίγνια» αναφέρει η διοίκηση της ΕΕΕΠ.
Εξάλλου η αύξηση της ευαισθητοποίησης του πληθυσμού απέναντι σε φαινόμενα και καταστάσεις, που απαιτούν την αποτελεσματική ρύθμιση και ενδεχομένως μπορούν να οδηγούν σε αρνητικές και επιζήμιες συμπεριφορές αποτελεί βασική παράμετρο στην επίτευξη της στρατηγικής όλων των ανάλογων οργανισμών και υπηρεσιών.
Για το σκοπό αυτό η ανάπτυξη μίας εκπαιδευτικής προσέγγισης με σκοπό την ευαισθητοποίηση κατάλληλων ενδιαφερόμενων μερών, του συνολικού οικοσυστήματος λειτουργίας και επηρεασμού της ΕΕΕΠ εκτιμάται ότι θα συντελέσει τα μέγιστα στην επίτευξη μεγαλύτερου αποτυπώματος της τελευταίας στην ελληνική κοινωνία και τη σχετική αγορά, μέσω της προώθησης των αρχών του υπεύθυνου παιχνιδιού.
Μία τέτοια εκπαιδευτική προσέγγιση θα λειτουργήσει οριζόντια προς την υποστήριξη της υλοποίησης του συνόλου των στρατηγικών κατευθύνσεων της ΕΕΕΠ, ως ακολούθως:
✓ Στρατηγική κατεύθυνση 1η: Μέσω της ανάπτυξης της κριτικής σκέψης και της αύξησης της ευαισθητοποίησης του συνόλου των ενδιαφερόμενων μερών διευκολύνεται στο μέγιστο η αποτελεσματική προστασία αλλά και η ενίσχυση του θετικού αποτυπώματος της αγοράς παιγνίων.
✓ Στρατηγική κατεύθυνση 2η: Η ενίσχυση της κριτικής σκέψης δημιουργεί σωστές άμυνες και οδηγεί αυτομάτως σε μείωση των παρανομών συμπεριφορών, τόσο από την πλευρά των παικτών, όσο και των παράνομων παρόχων.
✓ Στρατηγική κατεύθυνση 3η: Η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας και μάλιστα μέσω της διαμόρφωσης της σωστής προσέγγισης από την μικρή ηλικία, δημιουργεί το πιο «εύφορο» έδαφος για την ανάπτυξη των διαστάσεων του πεδίου των τυχερών παιγνίων που έχουν θετική επίδραση στην κοινωνικό-οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Επιπλέον διευκολύνει και πριμοδοτεί τον υγιή ανταγωνισμό και την καινοτομία.
✓ Στρατηγική κατεύθυνση 4η: Ενισχύοντας την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας, η ΕΕΕΠ αποκτά τον χρησιμότερο σύμμαχό της στην εκτέλεση της αποστολής της επιτρέποντάς της την καλύτερη δυνατή μόχλευση των πόρων και του ανθρώπινου δυναμικού της.
✓ Στρατηγική κατεύθυνση 5η: Αποτελεί κατεξοχήν δράση εξωστρέφειας και ενημέρωσης του κοινού για την ύπαρξη και λειτουργία της ΕΕΕΠ. Στην ουσία με αυτό το έργο η ΕΕΕΠ επανασυστήνεται στην ελληνική κοινωνία.
Επιπλέον πρέπει να αναφερθεί ότι η ΕΕΕΠ δεν διαθέτει και δεν έχει χρησιμοποιήσει μέχρι σήμερα ανάλογη εκπαιδευτική προσέγγιση ή λειτουργία, με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη ανάθεση να βασίζεται σε καινοτόμο σκέψη και να δημιουργεί νέο πεδίο δραστηριοποίησης και παραγωγής αποτελεσμάτων.
Η βασική επιδίωξη είναι:
✓ Ο σχεδιασμός κατάλληλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, που να καλύπτουν το σύνολο των ενδιαφερόμενων μερών.
✓ Η ανάπτυξη εκπαιδευτικού περιεχομένου που ικανοποίει τους στόχους, που έχουν τεθεί, από το κάθε εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
✓ Ο προσδιορισμός στρατηγικής επικοινωνίας του έργου, ώστε να έχει το μέγιστο δυνατό αντίκτυπο στα ενδιαφερόμενα μέρη.
✓ Η ανάπτυξη της τεχνολογικής λύσης παροχής του εκπαιδευτικού προγράμματος.