Με το 50% του στόλου του να αφορά σε νέα λεωφορεία, θα εισέλθει στη νέα χρονιά ο ΟΑΣΘ, ύστερα και από τη σημερινή υπογραφή της σύμβασης για την απόκτηση επιπλέον 159 οχημάτων από τη Γερμανία, με τη μέθοδο της χρονομίσθωσης. Τη σύμβαση, διάρκειας 30 μηνών με έξι μήνες προαίρεσης, υπέγραψαν στα γραφεία του Οργανισμού, στη Θεσσαλονίκη, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης και ο διευθύνων σύμβουλος της αναδόχου εταιρείας Med bus & truck center, Κώστας Παπαδάκης, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα.
Πρόκειται για μία σύμβαση μέσω της οποίας ο ΟΑΣΘ θα ανανεώσει τον στόλο του, και από την 1η Ιανουαρίου θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης νεότερα λεωφορεία σε σχέση με αυτά που κυκλοφορούν σήμερα. Ειδικότερα, ο μέσος όρος ηλικίας των 159 λεωφορείων είναι 7,3 έτη, όταν ο σημερινός μέσος όρος των λεωφορείων που δρομολογεί μέσω leasing ο ΟΑΣΘ είναι 14 έτη.
Στα 159 λεωφορεία συγκαταλέγονται 41 τα οποία είναι καινούρια και θα κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά. Έτσι, μαζί με τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία που δρομολόγησε ο ΟΑΣΘ τον περασμένο Μάιο, από την 1η Ιανουαρίου ο Οργανισμός θα διαθέτει συνολικά 151 καινούρια λεωφορεία, αριθμός ο οποίος αντιστοιχεί στο 50% του στόλου του.
Μέσω του leasing ο ΟΑΣΘ θα προμηθευτεί 80 αρθρωτά λεωφορεία 18 μέτρων, 45 κανονικά λεωφορεία 12 μέτρων, 26 μεσαία λεωφορεία οκτώ έως δέκα μέτρων, πέντε μικρά λεωφορεία έξι έως επτά μέτρων, καθώς και τρία ειδικού τύπου οχήματα, τα οποία θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη δωρεάν μετακίνηση των Ατόμων με Αναπηρία.
«Ως αποτέλεσμα, από την 1η Ιανουαρίου του 2025 τα μισά λεωφορεία του ΟΑΣΘ θα είναι νέα οχήματα - δηλαδή ανανέωση του στόλου κατά 50% μέσα σε ενάμιση έτος. Πρόκειται για ένα ακόμα βήμα, με σκοπό την ποσοτική και ποιοτική ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς της Θεσσαλονίκης», επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
Υπογραμμίζοντας ότι τον τελευταίο ενάμιση χρόνο έχουν γίνει πολλά για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών που χρησιμοποιούν τις αστικές συγκοινωνίες, ο κ. Σταϊκούρας υπενθύμισε ότι πέραν της προμήθειας των 110 ολοκαίνουριων ηλεκτρικών λεωφορείων, 54 οχήματα αντικαταστάθηκαν, προσλήφθηκαν 190 νέοι οδηγοί, με στόχο την ενίσχυση της συχνότητας διέλευσης των λεωφορείων. Σημείωσε, δε, ότι ήδη υπάρχουν σκέψεις για επέκταση της σύμβασής τους, ενώ έχουν τοποθετηθεί και 130 άτομα στον έλεγχο των εισιτηρίωνγια τον περιορισμό της εισιτηριοδιαφυγής. Μάλιστα, για το θέμα αυτό είπε ότι τα μέτρα έχουν αρχίσει να αποδίδουν σημαντικά και ενδεικτικά ανέφερε ότι τον Οκτώβριο οι εισπράξεις του ΟΑΣΘ ανήλθαν σε 2,3 εκατ. ευρώ, έναντι του 1,7 εκατ. ευρώ τον Σεπτέμβριο».
Στα 0,60 λεπτά το εισιτήριο από τον Δεκέμβριο και για έξι μήνες
Σε ό,τι αφορά την τιμολογιακή πολιτική, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι από τον Δεκέμβριο, το εισιτήριο στον ΟΑΣΘ μειώνεται στα 0,60 λεπτά από 0,90 λεπτά σήμερα και το κόστος της μηνιαίας κάρτας θα είναι στα 16 ευρώ, από 27 ευρώ σήμερα, και «αυτές οι τιμές θα ισχύσουν για έξι μήνες», όπως διευκρίνισε.
Με αυτή «την εξαιρετικά δελεαστική τιμολογιακή πολιτική, σε συνδυασμό με την ανανέωση του στόλου και τον περιορισμό της εισιτηριοδιαφυγής αλλά και με τη λειτουργία του Μετρό στο τέλος του μήνα, διαμορφώνουμε μια νέα συγκοινωνιακή πραγματικότητα στη Θεσσαλονίκη. Προσφέρουμε σύγχρονες και φθηνές αστικές συγκοινωνίες, φιλικότερες προς το περιβάλλον, προσβάσιμες σε όλους. Κάνουμε πράξη τη δέσμευση που είχαμε αναλάβει απέναντι στους Θεσσαλονικείς, να κάνουμε καλύτερη τη ζωή τους», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Μετά την εξάμηνη ισχύ της νέας τιμολογιακής πολιτικής στον ΟΑΣΘ, σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα θα γίνει αξιολόγηση της χρήσης των λεωφορείων και του μετρό από τους πολίτες, για να αποφασιστεί στη συνέχεια εάν θα εφαρμοστεί ενιαίο εισιτήριο για τα δύο μέσα στο 1,20 ευρώ, ή αν θα υπάρχουν ξεχωριστά εισιτήρια. Καθοριστικό ρόλο στον επαναπροσδιορισμό της τιμής των εισιτηρίων στο δεύτερο 6μηνο του 2025, θα διαδραματίσει η εξέλιξη της πορείας της εισιτηριοδιαφυγής, κατά τον ίδιο.
Στη συζήτηση που έγινε στο πλαίσιο της υπογραφής της σύμβασης, επισημάνθηκε ότι στόχος είναι η αύξηση της χρήσης της συγκοινωνίας στην Θεσσαλονίκη, ενώ αναφέρθηκε ότι σε εκδήλωση που θα γίνει αύριο, θα παρουσιαστεί αναλυτικά η πολιτική κομίστρου από τον ΟΣΕΘ, τον ΟΑΣΘ και την Ελληνικό Μετρό ΑΕ.