Διαμάχη για την επέκταση του προαστιακού στο Λαύριο 

Ελένη Μπότα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Διαμάχη για την επέκταση του προαστιακού στο Λαύριο 

Πόλεμος έχει ξεσπάσει μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης με αφορμή την απόρριψη χρηματοδότησης του έργου της επέκτασης του προαστιακού προς το Λαύριο.

Αν και το έργο όπως έχει προαναγγγείλλει ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης θα δημοπρατούνταν μέσα στο 2018, ενυτούτοις η Ειδική Γραμματέας Διαχείρισης Τομεακών ΕΠ ΕΤΠΑ και ΤΣ απέρριψε την αίτηση χρηματοδότησης πράξης «Κατασκευή της προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής από τον κόμβο Κορωπίου έως τον τερματικό σταθμό του Λιμένα Λαυρίου».
των μελετών του.

Η πρόταση αξιολογήθηκε αρνητικά στο στάδιο Α’ «Έλεγχος πληρότητας και επιλεξιμότητας πρότασης», διότι δε δόθηκε η απαιτούμενη σύμφωνη γνώμη του Γενικού Γραμματεά Δημοσίων Έργων και ΕΣΠΑ. Ως εκ τούτου δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί.

Mε αφορμή την εξέλιξη αυτή, ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Γιάννης Μανιάτης κατέθεσε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή, σχετικά με τη μη χρηματοδότηση και κατ΄επέκταση την μη υλοποίηση του έργου.

Χτες το Υπουργείο Υποδομών σε ανακοίνωση που εξέδωσε χρησιμοποίησε σκληρούς χαρακτηρισμούς, επισημαίνοντας ότι οι μελέτες του έργου θα ωριμάσουν με πόρους του ΠΔΕ και ακολούθως "τα Υπουργεία Οικονομίας και Υποδομών με κατάλληλες ενέργειες θα διασφαλίσουν την χρηματοδότηση και υλοποίηση του έργου", όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται.

Όπως αναφέρει το Υπουργείο Υποδομών: Οι ισχυρισμοί του κυρίου Μανιάτη αναφορικά με το έργο για την κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Κορωπί – Λαύριο αποτελούν μνημείο πολιτικής στρεψοδικίας και εξαπάτησης των πολιτών. Ο πρώην Υπουργός γνωρίζει πολύ καλά ότι αυτός και οι συνάδελφοι του των προηγούμενων κυβερνήσεων εξασφάλισαν ένα ζοφερό μέλλον για τις υποδομές των μεταφορών της χώρας.

Οι σχεδιασμοί τους οδήγησαν σε υπερδεσμεύσεις του Τομεακού Επιχειρησιακού Προγράμματος των Υποδομών Μεταφορών άνω του 150%, γεγονός που μεταφράζεται σε έλλειψη διαθέσιμων πόρων από το ΕΣΠΑ ήδη από την αφετηρία σχεδιασμού των έργων. Η παντελής απουσία στρατηγικής για τις υποδομές μεταφορών των προηγούμενων κυβερνήσεων και οι μικροπολιτικές επιλογές έργων, αφήνουν βαριά κληρονομιά.

Στην πραγματικότητα αυτή, απαντάμε με στοχευμένες κινήσεις για την ωρίμανση και την υλοποίηση εμβληματικών έργων υποδομών. Ξεκινήσαμε ήδη την ωρίμανση του σημαντικού αυτού έργου με πόρους του εθνικού σκέλους του ΠΔΕ. Ταυτόχρονα τα Υπουργεία Οικονομίας και Υποδομών με κατάλληλες ενέργειες θα διασφαλίσουν την χρηματοδότηση και υλοποίηση του έργου".

Να σημειωθεί ότι το κόστος της σιδηροδρομικής γραμμής υπολογίζεται περί τα 130 εκατ., ενώ για τις απαλλοτριώσεις που θα γίνουν, από τα σημεία που θα περάσει ο προαστιακός, έχει γίνει μια πρώτη εκτίμηση και οι εθνικοί πόροι που εξασφαλίστηκαν ανέρχονται στα 80 εκατ.

Όσον αφορά την νέα γραμμή θα έχει μήκος 32 χλμ και θα ξεκινά αμέσως μετά τον σιδηροδρομικό σταθμό του Κορωπίου. Προβλέπεται να διαθέτει δύο σιδηροδρομικούς σταθμούς (στο Μαρκόπουλο και στο Λιμάνι του Λαυρίου) και 7 στάσεις (Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρόπη, Περιγιάλι Θορικό, Εκπαιδευτικό Κέντρο Λαυρίου). Τo κόστος για το σιδηροδρομικό έργο υπολογίζεται σε 140 εκατομμύρια ευρώ.

Πέρα από το σιδηροδρομικό, το έργο θα περιλαμβάνει οδικό και λιμενικό κομμάτι, με την αναβάθμιση του λιμανιού του Λαυρίου και την οδική και σιδηροδρομική σύνδεσή του με το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος αλλά και την Αθήνα. Έτσι, το Λαύριο θα μπορεί να φιλοξενεί επιβατικά πλοία από το βόρειο και κεντρικό Αιγαίο, καθώς και κρουαζιερόπλοια τα οποία πλέον θα μπορούν να προσεγγίζουν το Λαύριο αντί για τον Πειραιά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider