Στις 17 Ιουλίου λήγει η προθεσμία εκδήλωσης αρχικού ενδιαφέροντος για την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, ενώ την ίδια στιγμή κορυφώνονται οι συμμαχίες μεταξύ των κατασκευαστικών Ομίλων για την διεκδίκησης του έργου.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Άκτωρ θα κατέβει με την Ansaldo που ανήκει στην ιταλική Hitachi, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τη γαλλική Vinci, ενώ η J&P Avax με την ιταλική Ghella.
Πρόκειται για την πρώτη φάση της νέας γραμμής 4 του Μετρό, που θα συνδέει το Γαλάτσι (Άλσος Βεΐκου) με το Γουδή, συνολικού προϋπολογισμού 1,45 δισ. ευρώ (στα 1,8 δις. ευρώ με ΦΠΑ).
Η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος έληγε στις 30 Ιουνίου, ωστόσο δόθηκε παράταση για τις 17 Ιουλίου. Στο διαγωνισμό αναμένεται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστικοί Όμιλοι της χώρας, ενώ το αντικείμενο της σύμβασης που θα υπογραφεί με τον ανάδοχο θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την εκπόνηση της οριστικής μελέτης, τη μελέτη εφαρμογής, την κατασκευή των έργων πολιτικού μηχανικού, την προμήθεια, εγκατάσταση, δοκιμές και θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού. Θα περιλαμβάνει επίσης την προμήθεια του τροχαίου υλικού, καθώς και την κατασκευή κέντρου ελέγχου λειτουργίας και κτηρίου συντήρησης και επισκευών συρμών στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.
Ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί με κλειστή διαδικασία, ενώ ο συνολικός χρόνος εκτέλεσης του έργου εκτιμάται σε οκτώ χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο.
Το έργο έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2017 ως έργο προς ένταξη στο ΕΣΠΑ2014-2020 και συγκεκριμένα στο Επιχειρησιακό Σχέδιο ΥΜΕΠΕΡΑΑ. Στόχος είναι το 75% του προϋπολογισμού του να εξασφαλιστεί από κοινοτικούς πόρους και το υπόλοιπο μέσω δανεισμού από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Όπως σημειώνεται, η Αττικό Μετρό δεν θα προχωρήσει στη ανακήρυξη αναδόχου πριν από την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ.
Το έργο περιλαμβάνει τις κύριες υπόγειες κατασκευαστικές εργασίες, υπόγειοι σταθμοί, μηχανολογικά και ηλεκτρικά συστήματα σταθμών και σηράγγων, συντηρησιμότητα έργων και ευκαιρίες εμπορικής εκμετάλλευσης σταθμών.
Επίσης συμπεριλαμβάνεται και ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ), νέο κτήριο επισκευών στο Αμαξοστάσιο Σεπολίων.
Oι 14 σταθμοί που θα κατασκευαστούν είναι: ο σταθμός Άλσος Βεϊκου που θα βρίσκεται στη διαστάυρωση Βεϊκου και Τραλλέων, ο σταθμός Γαλάτσι που θα βρίσκεται στη διασταύρωση Γαλατσίου και Βεϊκου, ο σταθμός Κυψέλης που θα βρίσκεται στην πλατεία Κυψέλης, ο σταθμός Δικαστήρια που θα βρίσκεται στη διασταύρωση Ευελπίδων και Μοστοξύδη, ο σταθμός Αλεξάνδρας στη διασταύρωση Αλεξάνδρας και Μουστοξύδη, ο σταθμός Εξάρχεια στην πλατεία Εξαρχείων, ο σταθμός Ακαδημίας στη διασταύρωση Ακαδημίας και Σίνα, ο σταθμός Κολωνάκι που θα βρ΄σικεται στην πλατεία Κολωνακίου, ο σταθμός Ευααγγελισμός που θα βρίσκεται στη διασταύρωση Βασ. Σοφίας, Ριζάρη και Βασ. Κωνσταντίνου, σταθμός Καισαριανή στη διασταύρωση Υμηττού και Εθνικής Αντιστάσεως, σταθμός Ιλίσια στην πλατεία Κύπρου, σταθμός Ζωγράφου στην Πλατεία Γαρδένια και σταθμός Γουδί στην στην Πλατεία Ελευθερίας.