Το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο στηρίζει τον Πολιτισμό

Ζωζώ Λιδωρίκη
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο στηρίζει τον Πολιτισμό

Το Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο ένα από τα ισχυρότερα και μεγαλύτερα διμερή Επιμελητήρια στην Ευρώπη συμπλήρωσε τα 85 χρόνια του και έχει σχεδόν 20 Επιτροπές που η κάθε μια ασχολείται με ένα ειδικό θέμα. Θέματα που στηρίζουν και αξιοποιούν το επιχειρηματικό προϊον. Όταν εδώ και πέντε χρόνια περίπου «αγκάλιασε» την πρόταση των Διεθνών Σχέσεων Πολιτισμού (Δ.Σ.Π.) να στηρίξει και το πολιτιστικό προϊόν – το κυρίως ανταγωνιστικό προϊόν μας – και επομένως ένα προϊόν που μπορεί να φέρει επενδύσεις στην χώρα και ανάπτυξη, προχωρήσαμε μαζί, αρχικά στην έρευνα «Σφυγμός Πολιτισμού» για να «ακτινογραφήσουμε» το πολιτιστικό τοπίο και τα προβλήματα του. Το επόμενο βήμα ήταν το 1ο Διεθνές Συνέδριο «Athens Culture Symposium» (Νοέμβριος 2015). To Συνέδριο στέφθηκε με επιτυχία, θεσμοθετήθηκε και δημιούργησε την ανάγκη ύπαρξης της Επιτροπής Πολιτισμού «Culture Committee» (2016) που καταγράφει και εξετάζει τα βασικά και χρόνια προβλήματα του κόσμου του Πολιτισμού. Με δράσεις όπως: Συνέδρια, εργαστήρια – workshops, σεμινάρια, έρευνες κ.α. αναδεικνύει και τους τρόπους θεραπείας των προβλημάτων αυτών και προτείνει επιτυχημένες πρακτικές που εφαρμόζονται σε ξένες χώρες.

Οι στόχοι της εξωστρέφειας, της ανταγωνιστικότητας, της επένδυσης στον Πολιτισμό θα έπρεπε να αποτελούν την πολιτιστική πολιτική της χώρας. ‘Όμως δεν υπήρξε και δεν υπάρχει πολιτιστική πολιτική. Δεν υπάρχει και σε αυτό τον τομέα επιχειρηματικό πλάνο (business plan). Οι στόχοι όμως παραμένουν οι ίδιοι και τώρα αρχίζουμε να καταλαβαίνουμε ότι χρειαζόμαστε αυτά που ανέδειξε το 1ο Συνέδριο, δηλαδή νέους τρόπους χρηματοδότησης.

Πολιτισμός αυτοχρηματοδοτούμενος με τρόπους που εφαρμόζουν εδώ και χρόνια τα ξένα κράτη, δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς, ιδρύματα που δεν «ζητιανεύουν» με το χέρι απλωμένο έξω από το Υπουργείο. Θα έπρεπε από χρόνια ο κόσμος του Πολιτισμού να έχει εκπαιδευτεί από το ίδιο το ΥΠΠΟΑ σε τέτοιες μεθόδους. Αλλά αυτό δεν συμφέρει πολλούς… που προτιμούν να είμαστε εξαρτημένοι!

Στο φετινό Συνέδριο 2nd Athens Culture Symposium που διοργάνωσε το Ελληνο – Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, σε συνεργασία με τις Διεθνείς Σχέσεις Πολιτισμού στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη της Αμερικανικής Σχολής Κλασσικών Σπουδών με κύριο τίτλο «Επενδύοντας στον Πολιτισμό – Invest in Culture» και ειδικό τίτλο «Προορισμός Πολιτισμός» πήραν μέρος εκπρόσωποι διαφόρων επαγγελμάτων που εμπλέκονται με το πολιτιστικό προϊόν, το οποίο θα μπορούσε με συντονισμένες προσπάθειες να αποτελέσει εργαλείο ανάπτυξης του τόπου. Συγγραφείς, Διευθυντές Μουσείων, σύμβουλοι Marketing τουρισμού, ιδρυτές Διεθνών Φεστιβάλ στην Περιφέρεια κατέθεσαν τις εμπειρίες τους για τα προβλήματα διαχείρισης πολιτιστικής κληρονομιάς, management, και προώθησης – προβολής του πολιτιστικού προϊόντος και ανέφεραν πως το ελληνικό κοινό δεν είναι διόλου αδιάφορο στα θέματα Πολιτισμού.

Αν η Ελλάδα πετύχει να κάνει τον Πολιτισμό της Προορισμό, τότε μόνο θα μπορεί να έχει 12 μήνες Τουρισμό! Ο Πολιτισμός όμως και ο Τουρισμός χρειάζονται manager. Χρειάζονται marketing plan! Στόχος μας ήταν να αναδείξουμε, μέσα από την πλατφόρμα διαλόγου του Συνεδρίου, την αξιοποίηση της μοναδικής ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς, της σύγχρονης ελληνικής πολιτιστικής παραγωγής και την εν δυνάμει πολιτιστική οικονομία και επιχειρηματικότητα, δημιουργώντας ζωντανούς πυρήνες πολιτισμού στην ελληνική περιφέρεια. Νομίζω ότι το πετύχαμε !

Το Συνέδριο έκλεισε φυσικά με σύγχρονες προτάσεις και τις νέες τάσεις που δημιουργούνται τώρα στην εποχή του Διαδικτύου. Οι Νέες Τεχνολογίες μπορούν πλέον να βοηθήσουν στην προώθηση, προβολή και εξωστρέφεια του ελληνικού πολιτιστικού προϊόντος! Δεν είμαστε ο Ομφαλός του Κόσμου… Είμαστε όμως ο Ομφαλός του Πολιτισμού.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider