Στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου της Θεσσαλονίκης ήρθε για να παραμείνει δυο μήνες η Pepper, προκειμένου να συνεργαστεί με παιδιά ηλικίας 7 έως 12 ετών, που ζουν στο φάσμα του αυτισμού ώστε να τα εξοικειώσει με τις χρηματικές συναλλαγές.
Η Pepper είναι ένα ανθρωπόμορφο κοινωνικό ρομπότ, το οποίο υπό την επίβλεψη κλινικού ψυχολόγου και παιδοψυχολόγου, προσπαθεί να εξασκήσει τα παιδιά αυτά στην αναγνώριση κερμάτων και χαρτονομισμάτων και στην κατανόηση εννοιών, όπως τα ρέστα και η αποταμίευση. «Τι θέλεις να αγοράσεις σήμερα;», είναι μια από τις ερωτήσεις που απευθύνει η Pepper στα παιδιά, τα οποία καλούνται να επιλέξουν στην οθόνη του tablet κάποιο αντικείμενο και στη συνέχεια, με τη βοήθειά της, να προχωρήσουν στην εικονική οικονομική συναλλαγή. Σε άλλο σημείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, το ρομπότ προτρέπει τα παιδιά να ανοίξουν τα κουτάκια που φαίνονται στην οθόνη αφής και να φτιάξουν ζευγάρια με νομίσματα.
Οι εκπαιδευτικές συναντήσεις της Pepper και των ειδικών επιστημόνων με τα παιδιά πραγματοποιούνται στην αίθουσα ψυχοκοινωνικών παρεμβάσεων του νοσοκομείου Παπαγεωργίου. Οι γονείς που ενδιαφέρονται να εντάξουν τα παιδιά τους στο πρόγραμμα, μπορούν να επικοινωνούν στο τηλέφωνο 2313323908, κάθε Τρίτη και Πέμπτη, μετά τις 15:00.
Η Pepper βρίσκεται στο Παπαγεωργίου στο πλαίσιο πιλοτικού ερευνητικού προγράμματος, το οποίο βασίζεται στις επιστήμες της τεχνητής νοημοσύνης, της ειδικής παιδαγωγικής και της ψυχολογίας, με στόχο την εξοικείωση με τις χρηματικές συναλλαγές το οποίο εντάσσεται στο πλαίσιο του έργου «Κοινωνικά Ρομπότ ως Εργαλεία στην Ειδική Εκπαίδευση» της δράσης ΕΠΑνΕΚ-ΕΣΠΑ 2014-2020 «Ερευνώ-Δημιουργώ-Καινοτομώ».
«Η προσπάθεια αποσκοπεί στο να μάθουν τα παιδιά και να αντιληφθούν τη χρήση των ευρώ στην καθημερινή ζωή, να μάθουν να τα μετρούν, να δίνουν τόσα όσα κοστίζει ένα προϊόν, να κατανοήσουν τη διαφοροποίηση στην αξία των προϊόντων και τη σύγκριση των τιμών, να γνωρίσουν τη διαδικασία υπολογισμού των ρέστων και να συνηθίσουν τις χρηματικές συναλλαγές, υπολογίζοντας το κόστος των προϊόντων και την αγοραστική αξία των χρημάτων που διαθέτουν», επισημαίνει η κλινική ψυχολόγος, Βασιλική Χολέβα.
«Θέλουμε τη συνεργασία των γονέων που έχουν παιδιά στο φάσμα του αυτισμού γιατί τα παιδιά που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα θα μπορέσουν να βοηθηθούν. Ήδη, η εμπειρία που έχουμε από το άλλο μας ρομπότ, τον Νάο, ο οποίος συνεργάζεται με τα παιδιά για τη βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων τους, είναι θετική. Τα παιδιά ενθουσιάζονται με τα ρομπότ και συνεργάζονται καλά μαζί τους», αναφέρει η παιδοψυχολόγος Αλίκη Νικοπούλου.