Η φορολογία δεν αφήνει το πετρέλαιο να «πέσει»

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Η φορολογία δεν αφήνει το πετρέλαιο να «πέσει»
Η πτώση της διεθνούς τιμής του πετρελαίου κοντά στα 50 δολάρια το βαρέλι γίνεται αισθητή πλέον και στην ελληνική αγορά «θερμαίνοντας» ελαφρώς το κλίμα.

Η πτώση της διεθνούς τιμής του πετρελαίου κοντά στα 50 δολάρια το βαρέλι σε σχέση με τα 78 που είχε φθάσει πριν από λίγο καιρό, γίνεται αισθητή πλέον και στην ελληνική αγορά «θερμαίνοντας» ελαφρώς το κλίμα.

Η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης έχει πέσει στο 1 ευρώ από το 1,15 τον Οκτώβριο και σύμφωνα με τις επιχειρήσεις του κλάδου παρατηρείται μια αύξηση στη ζήτηση, ωστόσο η υψηλή φορολογία εξακολουθεί να «σφυροκοπά» την αγορά, η οποία μετρά ακόμη τις «πληγές» της από την κατακόρυφη πτώση της ζήτησης τη χρονιά που μας πέρασε. Η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης ακόμη και μετά από αυτή τη μικρή πτώση εξακολουθεί να θεωρείται υψηλή, κάτι το οποίο ίσχυε και πέρυσι όταν αυτή βρισκόταν σε ακόμη χαμηλότερα επίπεδα και κυμαινόταν μεταξύ 0,95-0,98 ευρώ το λίτρο. Το πετρέλαιο εξακολουθεί αν αποτελεί «είδος πολυτελείας» για τους Έλληνες καταναλωτές εξαιτίας της υψηλής φορολογίας η οποία είναι από τις υψηλότερες στην Ευρώπη και αντιπροσωπεύει περίπου το 50% της τελικής τιμκής.

Ο κ. Γιάννης Αληγιζάκης, διευθύνων σύμβουλος της Ελινόιλ και μέλος του ΔΣ του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών, μιλά στο insider.gr για τις ισχύουσες τιμές και την πορεία της ζήτησης. Όπως εξηγεί, «η τιμή του πετρελαίου διαμορφώνεται σήμερα στο 1 ευρώ, επομένως έχει πέσει αρκετά. Τις τελευταίες ημέρες η ζήτηση σημειώνει άνοδο όχι εξαιτίας του ψύχους αλλά λόγω της πτώσης της τιμής. Η φορολογία όμως παραμένει ένα μεγάλο πρόβλημα και δεν πρόκειται να αλλάξει. Θα παραμείνει στα επίπεδα που βρίσκεται σήμερα και η Ελλάδα θα εξακολουθήσει να έχει από τους υψηλότερους φόρους στην Ευρώπη στα καύσιμα. Οι εταιρείες του κλάδου έχουμε κάνει πολλές προσπάθειες και συζητήσεις με το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης. Στην τελευταία συνάντηση που είχαμε με τον κ. Δραγασάκη, όπου αναζητούσαμε λύση για τα νησιά, μας απέκλεισαν το ενδεχόμενο μείωσης της φορολογίας».

Η Ελλάδα φιγουράρει μεταξύ των πέντε χωρών με την υψηλότερη φορολογία στα καύσιμα. Από την τελική τιμή το 50%-70% αφορά σε φόρους και μεταφορικά ενώ σε ακόμη πιο δυσχερή θέση βρίσκονται οι κάτοικοι των νησιών λόγω του υψηλού κόστους μεταφοράς και υποδομών.

Σύμφωνα με την Eurostat, η Ελλάδα και η Ιταλία έχουν τις υψηλότερες τιμές βενζίνης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ διεθνείς μελέτες θέτουν την Ελλάδα ως πέμπτη μεταξύ των χωρών με τα πιο ακριβά καύσιμα αυτοκινήτων στον κόσμο.

Το ελληνικό κράτος είναι αυτό που επωφελείται περισσότερο από την πώληση καυσίμων, καθώς ο ειδικός φόρος κατανάλωσης είναι ιδιαίτερα υψηλός ενώ φυσικά οι «μεγάλοι χαμένοι» είναι οι καταναλωτές.

Σημειώνεται ότι οι Έλληνες καταναλωτές πληρώνουν πολύ πιο ακριβά τα καύσιμα σε σχέση με τους Άγγλους, τους Γάλλους, του Βέλγους, τους Αυστριακούς, τους Γερμανούς ή τους Σουηδούς.

Εν αναμονή του επιδόματος θέρμανσης

Το αυξημένο κατά 32% κονδύλι για το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης αναμένεται να αναθερμάνει την αγορά ενώ η σχετική εφαρμογή στο Taxisnet αναμένεται να ανοίξει στα μέσα Δεκεμβρίου.

Σύμφωνα με την υφυπουργό Οικονομικών, κ. Κατερίνα Παπανάτσιου αυτή την στιγμή προετοιμάζεται η υπουργική απόφαση για το επίδομα πετρελαίου 2018-2019.

Το επίδομα, σε κάθε περίπτωση θα αρχίσει να καταβάλλεται μετά την 1η/1/2019 και η πρώτη δόση του επιδόματος θα χορηγηθεί τον Ιανουάριο του 2019 για τις ποσότητες πετρελαίου που θα έχουν αγοραστεί από 15 Οκτωβρίου 2018 μέχρι το τέλος της χειμερινής σεζόν (Απρίλιος του 2019) και η δεύτερη δόση τον Ιούνιο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider