Στην τελική ευθεία εισέρχεται ο διαγωνισμός για την κατασκευή του αγωγού ΤΑP, στην κατασκευή του οποίου θα συμμετέχουν και ελληνοί Όμιλοι.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι τρεις εργολαβίες του έργου επί ελληνικού εδάφους έχουν ήδη «κλειδώσει».
Η Ελλάκτωρ με τη γαλλική Spiecapag, θυγατρική της Vinci, φαίνεται να αναλαμβάνει τα δύο τμήματα του έργου και η J&P Aβαξ με την ιταλική Bonatti, το τρίτο.
Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του ελληνικού σκέλους εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 750 εκατ. ευρώ.
Να σημειωθεί ότι η κατασκευή του χερσαίου τμήματος (σε Ελλάδα και Αλβανία) του TAP έχει χωριστεί σε επτά μεγάλες εργολαβίες: Οι πέντε (δύο για την Αλβανία και τρεις για την Ελλάδα) αφορούν την κατασκευή του αγωγού.
Αλλες δύο μεγάλες εργολαβίες αφορούν στην κατασκευή των σταθμών συμπίεσης σε Ελλάδα (κοντά στους Κήπους Εβρου) και Αλβανία (κοντά στο Φιέρι), καθώς και έναν σταθμό ελέγχου ροής πάλι στην Αλβανία.
Για τη μελλοντική αναβάθμιση της μεταφορικής ικανότητας του αγωγού στα 20 δισ. κυβικά μέτρα (από τα 10 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως), θα χρειαστεί να κατασκευαστούν αργότερα δύο πρόσθετοι σταθμοί συμπίεσης, ένας στη Βίγλιστα της Αλβανίας και ένας στις Σέρρες. Με ξεχωριστή εργολαβία θα προχωρήσει το υποθαλάσσιο τμήμα των 105 χιλιομέτρων που θα συνδέει την Αλβανία με την Ιταλία.
Όπως έχει ήδη ανακοινώσει η εταιρεία διαχείρισης του αγωγού, οι εργασίες κατασκευής θα ξεκινήσουν το 2016 με την κατασκευή και αποκατάσταση οδών και γεφυρών στην Αλβανία προκειμένου να εξασφαλιστεί η πρόσβαση στα μελλοντικά εργοτάξια κατασκευής του αγωγού.
Η κατασκευή του κεντρικού αγωγού αναμένεται να ξεκινήσει το 2016. Τα χερσαία τμήματα του TAP θα έχουν συνολικό μήκος περίπου 765 χλμ. (Ελλάδα 550 χλμ., Αλβανία 211 χλμ., Ιταλία 8 χλμ.).
Η εταιρεία διαχείρισης προβλέπει πως θα λειτουργούν ταυτόχρονα περίπου 15 εργοτάξια κατά μήκος της συνολικής διαδρομής του αγωγού, με 150 έως 200 εργαζόμενους έκαστο.