Νέα παράταση – και ελπίζουν την τελευταία – πήρε ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο Καστελίου, ένα έργο που θα δώσει σημαντική ώθηση στην ελληνική οικονομία και τις επιχειρήσεις.
Ο νέος διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί στις 27 Ιουνίου με τους κατασκευαστικού Ομίλους της χώρας να βρίσκονται σε ετοιμότητα.
Η κυβέρνηση είχε ορίσει την 6η Μαΐου 2016 ως οριστική ημερομηνία για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών για το έργο , ωστόσο όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη είχαν ζητήσει παράταση.
H Ελλάδα είναι από τους πρώτους τουριστικούς προορισμούς της Ευρώπης και το έργο των 850 εκατ. ευρώ αναμένεται να αντικαταστήσει το αεροδρόμιο του Ηρακλείου και να αποτελέσει το τέταρτο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας από άποψη επιβατικής κίνησης καθώς θα απαιτηθεί να διαχειριστεί τους 2,6 εκατ. τουρίστες που επισκέπτονται ετησίως την Κρήτη.
Ένας από τους ισχυρούς διεκδικητές, μετά και την απώλεια της εκμετάλλευσης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από την Fraport, είναι η κοινοπραξία Ελλάκτωρ - Vinci η οποία ακούγεται ότι έχει πάρει πολύ "ζεστά" την υπόθεση Καστέλι.
Ένα από τα σχήματα που θα κτέβουν στο διαγωνισμό είναι και η J&P Αβαξ με τη γαλλική Bouygues και το Aerodrome de Paris.
Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι θα είναι έτοιμο σε 5 χρόνια -από τη στιγμή που θα αρχίσουν τα έργα.
Κατά την περίοδο κατασκευής αναμένεται να δημιουργηθούν περίπου 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας για διάστημα 5 ετών, και κατά την περίοδο λειτουργίας του αεροδρομίου αναμένεται να δημιουργηθούν 500 μόνιμες θέσεις εργασίας.
Εκτιμάται ότι την περίοδο λειτουργίας περισσότεροι από 4.000 εργαζόμενοι θα απασχολούνται σε θέσεις οι οποίες θα είναι σχετικές με τη δραστηριότητά του.
Το νέο αεροδρόμιο, το οποίο θα αντικαταστήσει το «Νίκος Καζαντζάκης», θα έχει μήκος αεροδιαδρόμου 3,2 χλμ με δυνατότητα επέκτασης στα 3,8 χλμ, εάν αυτό καταστεί απαραίτητο.