Βραβευμένα και πολυτελή εστιατόρια «μπαίνουν» στο delivery

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Βραβευμένα και πολυτελή εστιατόρια «μπαίνουν» στο delivery
Η επόμενη μέρα μετά τo lockdown βρήκε ακόμη και ακριβά, βραβευμένα εστιατόρια ή αλυσίδες εστίασης που μέχρι τώρα «αντιστέκονταν» σθεναρά, να «μπαίνουν» στο delivery.

Με την πανδημία του κορονοϊού να αλλάζει άρδην τα δεδομένα και στον κλάδο της εστίασης, τα εστιατόρια βρέθηκαν μπροστά σε μία νέα πραγματικότητα. Η παραμονή των καταναλωτών στο σπίτι για μεγάλο χρονικό διάστημα, τα μέτρα προστασίας και ανησυχία λόγω κορονοϊού δημιούργησαν νέες συνθήκες στον κλάδο, ο οποίος μάλιστα θεωρείται από τους πλέον πληττόμενους της πανδημίας.

Στο πλαίσιο αυτό, οι υπηρεσίες delivery που μέχρι πριν από λίγα χρόνια αφορούσαν μόνο συγκεκριμένες κατηγορίες της εστίασης (π.χ πιτσαρίες, σουβλατζίδικα κτλ.) έγιναν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα και κυρίως εξαιτίας του lockdown, ο μοναδικός τρόπος για να κρατηθούν ανοιχτές οι επιχειρήσεις.

Η επόμενη μέρα μετά την καραντίνα βρήκε ακόμη και ακριβά, βραβευμένα εστιατόρια ή αλυσίδες εστίασης που μέχρι τώρα αντιστέκονταν σθεναρά, να «μπαίνουν» στο delivery, είτε με δικές τους υπηρεσίες, είτε μέσα από online πλατφόρμες.

Πρόκειται άλλωστε μια τάση η οποία παρατηρείται και διεθνώς στον κλάδο της εστίασης, καθώς ακόμη και βραβευμένα με αστέρια Michelin εστιατόρια κάνουν πλέον και delivery, το οποίο βέβαια στις περισσότερες περιπτώσεις προσαρμόζεται στο ύφος μαγαζιού.

Αναβαθμισμένες υπηρεσίες

Στη χώρα μας ενδεικτική είναι η περίπτωση του Matsuhisa Athens, το εστιατόριο του διάσημου σεφ Nobuyuki «Nobu» Matsuhisa. Το delivery στο συγκεκριμένο εστιατόριο έχει διαμορφωθεί, αντίστοιχα με το στυλ και τις υπόλοιπες υπηρεσίες του εστιατορίου. Έτσι οι παραδόσεις των παραγγελιών για τα πιάτα ιαπωνικής κουζίνα που δημιουργούνται στο Matsuhisa, γίνονται με πολυτελή αυτοκίνητα, από υπαλλήλους ντυμένους ομοιόμορφα, δίνοντας στo delivery μια διαφορετική έννοια από αυτή που ξέραμε μέχρι τώρα.

Άλλη μία περίπτωση βραβευμένου εστιατορίου είναι το Birdman του Άρη Βεζενέ, που ξεκίνησε το καλοκαίρι την υπηρεσία «Ekiben» η οποία πήρε το όνομα της από ένα είδος bento box (πακέτο με ατομικό γεύμα) που πωλείται στους σιδηροδρομικούς σταθμούς της Ιαπωνίας.To «Εkiben» παραδίδεται κατ΄ οίκον σε μία χάρτινη σακούλα με πολύχρωμα αυτοκόλλητα ενώ οι παραγγελίες γίνονται είτε τηλεφωνικά είτε μέσα από τις πλατφόρμες efood και Wolt.

Εν μέσω πανδημίας μπήκε στο delivery και το επίσης βραβευμένο Ergon house το οποίο μέσω efood και wolt και παραδίδει στο σπίτι ή στο γραφείο τα μεσογειακά του πιάτα αλλά και brunch και καφέδες.

Eπέκταση στο delivery για τον Όμιλο Καστελόριζο

Στο delivery επεκτάθηκαν μετά την περίοδο του lockdown μέσα από τις πλατφόρμες efood και wolt τα περισσότερα από τα 11 συνολικά εστιατόρια του Ομίλου Καστελόριζο που μέχρι σήμερα δεν διέθεταν τη αντίστοιχη υπηρεσία. Σύμφωνα με τον Κώστα Παπαθεοδώρου που έχει αναλάβει και το νέο εστιατόριο του Ομίλου, Οmnivore, η είσοδος στο delivery βοήθησε πολύ τα καταστήματα ώστε να «κρατήσουν» τον κόσμο τους σε μία δύσκολη περίοδο που βιώνει η εστίαση. Ιδιαίτερα μάλιστα στις περιοχές των νοτίων προαστίων και σε κυρίως στα καταστήματα με φαγητό που «προσφέρονται» για delivery, όπως πχ, ζυμαρικά, η κίνηση αυτή απέδωσε σημαντικά.

Στην κατ’ οίκον διανομή φαγητού «μπήκαν» επίσης αλυσίδες εστίασης που μετρούν πολλά χρόνια παρουσίας στη χώρα μας αλλά μέχρι σήμερα «αντιστέκονταν» στο delivery όπως τα TGI Friday's και τα La Pasteria.

Σύμφωνα μάλιστα με όσα είχε αναφέρει το καλοκαίρι στο περιθώριο διαδικτυακής συζήτησης για τον κλάδο HORECA ο Γενικός Διευθυντής της TGI Friday's στην Ελλάδα, Νίκος Νέγκας, η συμμετοχή του delivery στον τζίρο της αλυσίδας ανερχόταν στο 10%. Για το brand των Friday's, που βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην εμπειρία που προσφέρει στον καταναλωτή μέσα στο κατάστημα δεν ήταν εύκολη η είσοδος στο delivery, ωστόσο και λόγω των συνθηκών κρίθηκε αναγκαία.

Σε αντίστοιχες κινήσεις για υπηρεσίες παράδοσης φαγητού τέλος, προχωρούν και μεγάλα ξενοδοχεία. Για παράδειγμα τα εστιατόρια των ξενοδοχείων Μεγάλη Βρεταννία και King George εξετάζουν, χωρίς ωστόσο να υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, να διευρύνουν τις υπηρεσίες catering προτείνοντας ολοκληρωμένα gourmet γεύματα σε πελάτες που θα ήθελαν τα καταναλώνουν το μενού στον δικό τους χώρο και τους για αριθμό ατόμων που δεν δικαιολογεί το full catering.

Διαβάστε επίσης:

Αλλάζει ο χάρτης του online delivery

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider