Αύξηση 70% στη χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών έφεραν τα capital controls, καθώς οι πελάτες των τραπεζών αξιοποιούν ολοένα και περισσότερο τα εναλλακτικά δίκτυα. Αυτό τονίζει στο insider.gr o κ. Θεόπεμπτος Βήχος, Υποδιευθυντής Διευθύνσεως Εναλλακτικών Δικτύων της Alpha Bank. Σε αυτή τη λογική, η τράπεζα λάνσαρε πρόσφατα τη νέα της υπηρεσία web-banking η οποία εξασφαλίζει ενιαία εικόνα και λειτουργικότητα, από υπολογιστή, ταμπλέτα και κινητό τηλέφωνο.
Πρόσφατα λανσάρατε τη νέα έκδοση του web-banking της τράπεζας. Ποια είναι τα καινοτόμα χαρακτηριστικά και πώς διευκολύνετε τους πελάτες σας;
Το νέο Alpha e-banking που αναβαθμίστηκε πλήρως τον Ιούνιο του 2015, είναι μία νέα υπηρεσία που διαθέτει τα χαρακτηριστικά των υπηρεσιών της Alpha Bank, δηλαδή την αξιοπιστία, την ευχρηστία, την ασφάλεια και την ταχύτητα. Το πιο δυνατό και μοναδικό στοιχείο της νέας εκδόσεως είναι η ενιαία εικόνα και λειτουργικότητα, η οποία εξασφαλίζει ομοιόμορφη εξυπηρέτηση μέσα από PC, Laptop, Tablet, κινητό τηλέφωνο, αφού προσαρμόζεται στο μέγεθος της οθόνης και στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε συσκευής.
Οι βασικοί άξονες του ανασχεδιασμού των υπηρεσιών ήταν:
- Νέο Design και αισθητική: μοντέρνος, φρέσκος, και φιλικός σχεδιασμός, έμφαση στην γραφική απεικόνιση των πληροφοριών, responsive design για χρήση από κάθε συσκευή.
- Δυνατότητες εξατομικεύσεως: Διαμόρφωση της συνδρομής σύμφωνα με τις προτιμήσεις του Πελάτη, π.χ. αποθήκευση αγαπημένων συναλλαγών για επανεκτέλεση, χρήση φιλικών ονομασιών για τα προϊόντα του, επιλογή χρωμάτων κ.λπ., επιλογή προϊόντων για ενημέρωση με μία ματιά, κ.λπ.
- Φιλική πλοήγηση - Βέλτιστη εμπειρία Πελάτη: Συναλλαγές με ένα ή λίγα κλικ, επιμέρους επιλογές με μικρά μενού δίπλα σε κάθε πληροφορία κ.λπ.
- Έλεγχος - επικοινωνία: Παροχή εργαλείων για αμεσότερο έλεγχο, όπως ειδοποιήσεις (alerts), αποστολή συναλλαγών στο e-mail, θυρίδα προσωπικών μηνυμάτων κ.λπ.
Η επιβολή των capital controls εξTaοικείωσε τελικά τους Έλληνες με τα εναλλακτικά δίκτυα και τις ηλεκτρονικές συναλλαγές;
Οι περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων στάθηκαν αφορμή για διεύρυνση της χρήσεως των ηλεκτρονικών τραπεζικών υπηρεσιών. Η αύξηση αυτή συνεχίζεται δυναμικά, κάτι που δείχνει ότι όσοι πελάτες χρησιμοποιούν τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες, αναγνωρίζουν τις ευκολίες που προσφέρουν και μεταφέρουν την εμπειρία τους και σε άλλους. Εδώ προφανώς, βοηθά και η δυναμική ενημέρωση των Πελατών με διαφημιστικά και εκπαιδευτικά προγράμματα, τόσο εκ μέρους της Alpha Bank όσο και εκ μέρους όλων των τραπεζών.
Ενδεικτικά, στην Alpha Bank, από τον Ιούλιο του 2015 μέχρι σήμερα έχουμε άνω του 70% αύξηση των πελατών που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες.
Φοβούνται ακόμη οι Έλληνες να κάνουν συναλλαγές online;
Όσο αυξάνεται η χρήση, τόσο αποβάλλονται οι όποιες αναστολές. Πιστεύω ότι ο κυριότερος ανασταλτικός παράγοντας δεν είναι ο φόβος για κάποιο κίνδυνο υποκλοπής ή ηλεκτρονικής απάτης, αλλά κυρίως είναι η διστακτικότητα και η ανασφάλεια μήπως εκείνοι κάνουν κάποιο λάθος που δεν διορθώνεται. Για τον λόγο αυτό, φροντίζουμε ώστε ο σχεδιασμός των υπηρεσιών να είναι τέτοιος που ο πελάτης να εξοικειώνεται εύκολα και να εξυπηρετείται αμέσως. Σημαντικό ρόλο εδώ παίζει η άμεση υποστήριξη και η δυνατότητα του πελάτη να επικοινωνεί αποτελεσματικά με την Τράπεζα.
Τα αποτελέσματα από τη χρήση του νέου e-Banking της Alpha Bank δείχνουν ότι οι ιδιώτες πελάτες μας χρησιμοποιούν το e-Banking, κατά μέσο όρο, περισσότερες από δέκα φορές το μήνα, ενώ κάνουν συναλλαγές (μεταφορές και πληρωμές) αξίας άνω των 2.200 ευρώ το μήνα. Τα μεγέθη για τις εταιρίες είναι φυσικά πολύ μεγαλύτερα, αφού αυτές χρησιμοποιούν το e-Banking πολλές φορές την ημέρα και ο μέσος όρος αξίας συναλλαγών το μήνα ξεπερνά τις 48.000 ευρώ ανά εταιρία.
Τελικά, πόσο απέχουμε από έναν κόσμο χωρίς μετρητά;
Αναμφίβολα, η κυρίαρχη τάση είναι η πραγματοποίηση των συναλλαγών χωρίς μετρητά. Προς την κατεύθυνση αυτή μπορούν να συμβάλλουν και οι περαιτέρω μεταβολές στο νομο-κανονιστικό πλαίσιο.
Ποιες νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες σχεδιάζετε για το άμεσο μέλλον;
Στην Alpha Bank, η ηλεκτρονική τραπεζική αποτελεί δομικό στοιχείο της στρατηγικής μας για αναβάθμιση της εξυπηρετήσεως των πελατών μας.
Σε συνέχεια του Web Banking Ιδιωτών, έρχεται ο ανασχεδιασμός και η αναβάθμιση του Web Banking των Επιχειρήσεων.
Επίσης, υλοποιούμε πρωτοποριακή υπηρεσία ψηφιακού πορτοφολιού (digital wallet) που ενσωματώνει πληρωμές οργανισμών και εταιριών, συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και ανέπαφες συναλλαγές σε επιχειρήσεις με χρήση κινητού και τεχνολογίας NFC (Near Field Communication).