Ένα από τα projects που ανοίγουν την αυλαία των διεκδικήσεων από τους κατασκευαστικούς ομίλους στο μέτωπο των μεγάλων έργων (ιδιωτικών ή δημόσιων) για το 2021 είναι ο διαγωνισμός για την επέκταση του έκτου προβλήτα του ΟΛΘ, προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, περί τα μέσα του μήνα, αν όχι και λίγες ημέρες νωρίτερα, θα κατατεθούν οι δεσμευτικές οικονομικές προσφορές των κοινοπραξιών που έχουν προεπιλεγεί στο διαγωνισμό. Το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ αποτελεί τον καταλύτη για τη μελλοντική ανάπτυξη του λιμανιού, καθώς θα επιτρέψει την εξυπηρέτηση περισσότερων εμπορευματοκιβωτίων σε σχέση με το σημερινό μέγεθος, επιτρέποντας παράλληλα και την κάλυψη των αναγκών και μεγαλύτερων πλοίων, τα οποία σήμερα αποφεύγουν τη Θεσσαλονίκη λόγω του μικρού βάθους του λιμανιού. Το εν λόγω έργο αποτελεί και το μεγαλύτερο τμήμα των υποχρεωτικών επενδύσεων που έχει αναλάβει να υλοποιήσει ο ΟΛΘ με βάση την τελευταία σύμβαση παραχώρησης με το ελληνικό δημόσιο.
Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ότι τα περισσότερα από τα μεγάλα σχήματα που έχουν περάσει στο τελικό στάδιο αναμένεται να δώσουν το παρών, αν και πληροφορίες της αγοράς θέλουν τουλάχιστον ένα από αυτά να κάνει δεύτερες σκέψεις για την υποβολή δεσμευτικής οικονομικής πρότασης.
Με τα μέχρι τώρα δεδομένα, η κοινοπραξία της Mytilineos με τις Rover Maritime SL και HDK, η Archirodon Group, το γκρουπ Intrakat – Intercantieri Vittadello – Sales, η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Etermar – NV Besix, η κοινοπραξία Acciona Construccion – Dredging International, έχουν περάσει στην τελική φάση, όπως και σχήμα υπό την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Μένει όμως να φανεί αν όλοι οι παραπάνω όμιλοι τελικά εμφανιστούν.
Από κει και πέρα, πολλά κυκλοφορούν σε προσκήνιο και παρασκήνιο για τους συμμετέχοντες και τα… «ισχυρά χαρτιά» στον διαγωνισμό, ωστόσο, στην κατασκευαστική αγορά προτιμούν να μείνουν εκτός αυτών των σεναρίων, άλλωστε, σε λίγες ημέρες τα γκρουπ θα «ανοίξουν τα οικονομικά χαρτιά τους».