Το ενδεχόμενο παράτασης των αυστηρών περιοριστικών μέτρων στην Αττική και μετά την 28η Φεβρουαρίου αναμένεται να εξεταστεί από τους ειδικούς εντός της επόμενης εβδομάδας, στο «τραπέζι» ωστόσο, βρίσκονται διάφορα σενάρια σχετικά με το τι θα γίνει με τη λειτουργία της αγοράς.
Από την πλευρά της κυβέρνησης, θεωρείται μεγάλη η ανάγκη για επανεκκίνηση της οικονομίας, την ώρα μάλιστα που ο εμπορικός κόσμος βρίσκεται στα όρια του. Στελέχη του λιανεμπορίου σημειώνουν στο insider.gr πως «δεν συζητάμε παράταση του λουκέτου στην αγορά» περιγράφοντας τη ζοφερή κατάσταση στον κλάδο, με μία στις δύο μικρομεσαίες επιχειρήσεις της Αθήνας να κινδυνεύουν, το επόμενο διάστημα, με λουκέτο. Και από την πλευρά των ειδικών ωστόσο, διατυπώνονται τις τελευταίες μέρες κάποιες συγκεκριμένες θέσεις, περί προτεραιότητας λιανεμπορίου όσον αφορά στον σχεδιασμό που θα γίνει για τη χαλάρωση των μέτρων.
Όλα θα κριθούν βεβαίως από την επιδημιολογική εικόνα που θα παρουσιάσει η Αττική και ολόκληρη η χώρα, καθώς και από τις αντοχές του συστήματος Υγείας τις επόμενες ημέρες. Ακόμη πάντως κι αν αποφασιστεί τελικά παράταση των περιοριστικών μέτρων και πέραν της 28ης Φεβρουαρίου, υπάρχει το σενάριο για μερικό άνοιγμα, δηλαδή χαλάρωση κάποιων μέτρων, όπως έχει γίνει και στο παρελθόν.
Η επαναφορά για παράδειγμα της μεθόδου click away θεωρείται ως ένα πιθανό ενδεχόμενο τουλάχιστον σε μία πρώτη φάση ανοίγματος της αγοράς. Άλλωστε, στελέχη της κυβέρνησης και ο ίδιος ο υπουργός Ανάπτυξης έχουν δηλώσει το προηγούμενο διάστημα ότι το click away δεν έχει επιβαρύνει την κίνηση.
Τι ζητούν οι έμποροι
Από την πλευρά τους οι έμποροι οι οποίοι εκτιμούν πως θα απωλέσουν περίπου 3,5 δισ. ευρώ από τον περσινό τζίρο των χειμερινών εκπτώσεων, οι οποίες ολοκληρώνονται στις 28 Φεβρουαρίου, επαναλαμβάνουν ότι το click away δεν βοηθά τις επιχειρήσεις τους και ειδικά συγκεκριμένους κλάδους.
Χαρακτηριστικά, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης, σημειώνει στο insider.gr πως οι έμποροι δεν επιθυμούν ένα ανεξέλεγκτο άνοιγμα της αγοράς που θα οδηγήσει το επόμενο διάστημα σε νέο κλείσιμο. «Αντίθετα ζητάμε η μέθοδος click inside, δηλαδή με είσοδο των καταναλωτών εντός των καταστημάτων έπειτα από ραντεβού, να εφαρμοστεί συνολικά σε όλους τους κλάδους του λιανεμπορίου και όχι μόνο σε ένδυση και υπόδηση όπως την προηγούμενη φορά» τονίζει ο κ. Καφούνης.
Διαβάστε επίσης:
Απώλεια τζίρου 3,5 δισ. «βλέπουν» για τις χειμερινές εκπτώσεις οι έμποροι