Η 22χρονη επιχειρηματίας Μαρίνα Ραφαήλ έχει δημιουργήσει ένα brand πολυτελών προϊόντων, το οποίο προβλέπει αύξηση πωλήσεων κατά 420% το 2021.
H επιχειρηματίας του ομώνυμου brand Marina Raphael είναι γόνος της οικογένειας Swarovski, έχει γεννηθεί στην Ελλάδα και έχει επιλέξει την Αθήνα για την έδρα της επιχείρησης της, αν και η διαχείρηση του brand γίνεται... εξ αποστάσεως, με το τμήμα Δημοσίων Σχέσεων να βρίσκεται στο Λονδίνο, το τμήμα πωλήσεων στη Νέα Υόρκη, ο έλεγχος ποιότητας στην Αυστραλία και παραγωγή των πολυτελών τσαντών στη Φλωρεντία.
Η Ελληνο-Αυστριακή σχεδιάστρια εγκαινίασε το πρώτο Pop-Up κατάστημα του διεθνούς ομώνυμου brand της το Νοέμβριο του 2019 και προσέφερε την εμπειρία ενός αυθεντικού concept store. Όμως η πανδημία Covid και το «πάγωμα» της οικονομίας δημιούργησε εμπόδια στον κλάδο του εμπορίου και στην εμπειρία των προσωπικών αγορών, με αντίστοιχα εμπόδια και στο κομμάτι της παραγωγής.
Ακολουθώντας τις τάσεις, το brand έκανε το επόμενο βήμα δίνοντας έμφαση στην ψηφιακή επικοινωνία με τους καταναλωτές, αλλά και δημιουργώντας νέες συνεργασίες, μεταξύ των οποίων και με τη γαλλική εταιρεία δερμοκαλλυντικών Vichy. Ενώ, ενίσχυσε και το κοινωνικό προφίλ της εταιρείας δωρίζοντας το 20% των εσόδων από τις πωλήσεις σε φιλανθρωπικούς οργανισμούς. «Πιστεύω ότι δεν νιώθαμε ένοχοι να προωθούμε τα προϊόντα μας εν μέσω κρίσης, επειδή με κάθε πώληση βοηθούσαμε με κάποιο τρόπο» δήλωσε σχετικά η Ραφαήλ.
Παράλληλα, για την προώθηση της, η εταιρεία αξιοποίησε εργαλεία όπως η αποστολή παζλ και άλλων διαδραστικών «δώρων» προς τους υποστηρικτές της. Ένας επιχειρηματίας που θέλει να επιβιώσει «πρέπει να προσαρμόζεται σε κάθε κατάσταση και να βρίσκει γρήγορες και ευέλικτες λύσεις» δήλωσε η ίδια, σε πρόσφατη συνέντευξη της στο Insider. Στην περίπτωση της δικής της εταιρείας, σχολίασε πως καταγράφηκε ρεκόρ ανάπτυξης και πως προβλέπεται αύξηση πωλήσεων κατά 240%, μέχρι το τέλος του 2021.
Οι καταναλωτές πολυτελών προϊόντων δεν σταμάτησαν ποτέ να κάνουν αγορές υψηλού κόστους, ακόμα και εν μέσω πανδημίας, επενδύοντας τα χρήματα τους σε έργα τέχνης, κοσμήματα και... τσάντες, μεταξύ άλλων.
Αυτό που έχει αλλάξει είναι ο τρόπος των αγοραπωλησιών με τις δημοπρασίες και τις διαδικτυακές αγορές να έχουν ενισχυθεί σημαντικά, μετά το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων, στο πλαίσιο των lockdowns. Ειδικά στην περίπτωση της Ελλάδας, η υγειονομική κρίση του COVID-19 δεν άλλαξε μόνο συγκυριακά τις συνήθειες των Ελλήνων αγοραστών, υπογραμμίζουν και τα αποτελέσματα της νέας έρευνας του ΙΕΛΚΑ, σύμφωνα με την οποία «η στροφή στο online shopping παγιώνεται με έναν στους δύο χρήστες (50%) του Διαδικτύου να πραγματοποιεί πλέον τις αγορές του ηλεκτρονικά», με τη συστηματική τάση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα έχει μάλιστα υπερδιπλασιαστεί σε σχέση με πέρυσι.