The Art Market 2021: Διπλασιάστηκε η αξία των online αγορών - Επίπεδα ρεκόρ στα 12,4 δισ. δολάρια

Χρυσάνθη Στέτου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
The Art Market 2021: Διπλασιάστηκε η αξία των online αγορών - Επίπεδα ρεκόρ στα 12,4 δισ. δολάρια
Στα 50,1 δισ. δολάρια οι πωλήσεις έργων τέχνης το 2020 - Πτώση κατά 22% από το 2019.

Η Art Basel και η UBS ανακοίνωσαν σήμερα την κυκλοφορία της 5ης έκθεσης για την Διεθνή Αγορά Τέχνης, με την έγκριση της αναγνωρισμένου οικονομολόγου Δρ. Κλερ ΜακΆντριου.

Η έκθεση περιλαμβάνει δεδομένα από την πρόσφατη έρευνα των Arts Economics και UBS Investor Watch, στην οποία συμμετείχαν 2.569 συλλέκτες με υψηλή περιουσία, σε συνολικά 10 αγορές (ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Χονγκ Κονγκ, Ταϊβάν, Σιγκαπούρη, Μεξικό και για πρώτη φορά η ηπειρωτική Κίνα, σε συνδιασμό με δεδομένα από το UBS Evidence Lab.

Σε μία μακρο-οικονομική ανάλυση της διεθνούς αγοράς τέχνης για το 2020, η έκθεση διευκρινίζει το πως η πανδημία του κορονοϊού έχει επηρεάσει την αγορά και εντοπίζει τα κύρια trends, τα οποία θα καθορίσουν την αγορά το 2021 και αργότερα.

Συγκεκριμένα τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάζουν:

  • Διεθνής πωλήσεις και Ηγετικές Αγορές

Οι διεθνείς πωλήσεις έργων τέχνης και αντικών εκτιμάται πως έφτασε στα 50,1 δισ. δολάρια το 2020, καταγράφοντας πτώση κατά 22% σε σχέση με το 2019. Παρέμειναν όμως σε υψηλότερα επίπεδα από το χαμηλότερο επίπεδο της ύφεσης του 2009, όταν οι πωλήσεις κατέγραψαν πτώση κατά 36% στα 39,5 δισ. δολάρια. Η αμερικανική αγορά διατήρησε την ηγετική της θέση με ποσοστό 42% επί της αξίας των διεθνών πωλήσεων. Ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο και η ευρύτερη Κίνα κατείχαν το 20%, έκαστη. Παρόλα αυτά η Κίνα ξεπέρασε τις ΗΠΑ, όσον αφορά στις δημόσιες δημοπρασίες, με μερίδιο 36% από της αξίας των πωλήσεων.

  • Διαδικτυακές πωλήσεις

Παρά την συρρίκνωση των πωλήσεων γενικότερα, το σύνολο των των online πωλήσεων έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ αξίας 12,4 δισ. δολαρίων, ποσό διπλασιασμένο σε σχέση με το 2019. Το ποσοστό που αφορά στις διαδικτυακές πωλήσεις το 2020 άγγιξε το 25%, σημαντικά αυξημένο σε σχέση με το 9% του 2019. Ενώ, ήταν και η πρώτη φορά που το ποσοστό του e-commerce στην αγορά τέχνης ξεπέρασε το δείκτη του γενικού εμπορίου.

    Τα επί μέρους δεδομένα για τους συλλέκτες με υψηλή περιουσία (HNW) δείχνουν:

    • Αυξημένο ενδιαφέρον

    Το 66% των ερωτηθέντων HNW συλλεκτών απάντησαν πως η πανδημία ενίσχυσε το ενδιαφέρον τους στη συλλογή έργων τέχνης. Όπως αναφέρεται, οι HNW συλλέκτες εκτιμάται πως θα είναι ιδιαίτερα δραστήριοι στην αγορά το 2021, με την πλειοψηφία (57%) να έχει προγραμματίσει την αγορά - νέων - έργων για τις συλλογές τους.

    • Πρωταγωνιστής το Instagram

    Τα κοινωνικά δίκτυα συνεχίζουν να αποτελούν σημαντικό «κανάλι» επικοινωνίας για την αγορά έργων τέχνης, με περίπου το 1/3 των συλλεκτών να έχουν προχωρήσει σε αγορές τρέχνης μέσω Instagram το 2020.

    • Ο ρόλος του φύλλου

    Οι γυναίκες συλλέκτες ξόδεψαν περισσότερα σε σχέση με τους άνδρες συλλέκτες το 2020, με τη μέση τιμή δαπανών να έχει αυξηθεί κατά 13% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Ποσοστό που ήταν ακόμα υψηλότερο στις αγορές των ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γαλλίας και της ηπειρωτικής Κίνας.

    • Η τάση στις γενιές

    Οι HNW συλλέκτες που ανήκουν στη γενιά των Millennial ήταν αυτοί με τα μεγαλύτερα έξοδα το 2020, με το 30% εξ αυτών να έχει ξοδέψει περισσότερα από 1 εκατ. δολάρια. Το αντίστοιχο ποσοστό στη γενιά των Boomers ήταν στο 17%.

    • Εκθέσεις τέχνης

    Παρά το μεγάλο αριθμό ακυρώσεων που σημειώθηκαν στις εκδηλώσεις και στις εκθέσεις την περασμένη χρονιά, το 41% των ερωτηθέντων συλλεκτών δήλωσαν πως έκαναν έστω μία αγορά σε κάποια έκθεση τέχνης το 2020, ενώ το 45% των ερωτηθέντων προτίμησε για τις αγορές του τα «διαδικτυακά δωμάτια προβολής» (OVR).

    Όμως ο προτιμώμενος τρόπος των συλλεκτών να δούν και να αγοράσουν ένα έργο τέχνης παραμένη η δια ζώσης φυσική παρουσία σε ποσοστό 66%.

    Διαβάστε επίσης:

    Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

    BEST OF LIQUID MEDIA

    gazzetta
    gazzetta reader insider insider