Με εντυπωσιακό ρυθμό ανάπτυξης συνεχίζουν και το 2021 τα οnline σούπερ μάρκετ, που εν μέσω πανδημίας και βλέποντας τη στροφή των καταναλωτών προς το ηλεκτρονικό κανάλι προχώρησαν σε επενδύσεις, ενίσχυση των υπηρεσιών τους και νέες συνεργασίες.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της CONVERT GROUP, Παναγιώτη Γκεζερλή, μετά το 2020 που η αύξηση τζίρου έφτασε συνολικά το 262% ξεπερνώντας τα 163 εκατ. ευρώ, το πρώτο δίμηνο του 2021 καταγράφηκε αύξηση 504% σε σχέση με πέρσι. Αξίζει να σημειωθεί βέβαια ότι το πρώτο δίμηνο του 2020 με το οποίο γίνεται η σύγκριση, δεν είχε ξεσπάσει ακόμα η πανδημία, ωστόσο αριθμός αυτός ανάπτυξης είναι ενδεικτικός του «άλματος» που έχει κάνει ο κλάδος μέσα σε ένα μόλις έτος. Το ηλεκτρονικό κανάλι των σούπερ μάρκετ εξάλλου συνέχιζε να «κρατάει» μέρος των καταναλωτών ακόμη και τους μήνες που δεν ήταν σε ισχύ τα αυστηρά μέτρα.
Παράλληλα οι μεγάλες αλυσίδες του κλάδου, οι περισσότερες εκ των οποίων μέσα στην πανδημία προχώρησαν και σε συνεργασίες με ηλεκτρονικές πλατφόρμες όπως efood, box.gr και delivery.gr για τις Οnline παραγγελίες των καταναλωτών, δρομολογούν και νέες επενδύσεις το επόμενο διάστημα με επίκεντρο τα ψηφιακά τους καταστήματα.
Ξεπέρασε τα 160 εκατ. το κόστος για τη διαχείριση της πανδημίας
Mέσα στο 2020, σύμφωνα με μελέτη του ΙΕΛΚΑ για το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, το συνολικό επιπλέον κόστος για τη διαχείριση της πανδημίας, ξεπέρασε τα 160 εκατ. ευρώ. Σημαντικό μέρος του κόστους αυτού, αφορούσε είτε σε προσλήψεις που έγιναν στα σούπερ μάρκετ στο πλαίσιο της ανάπτυξης των νέων καναλιών πώλησης, είτε στη λειτουργία των ηλεκτρονικών καταστημάτων, είτε στην ενίσχυση των υπηρεσιών παράδοσης κατ' οίκον.
Αναλυτικά, από τα επιπλέον 160 εκατ. ευρώ που διέθεσαν τα σούπερ μάρκετ για τη διαχείριση της πανδημίας, το επιπλέον εργασιακό κόστος, εκτιμάται σε 130 εκατ. ευρώ. Η δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία κόστους αφορά στην παράδοση κατ' οίκον, η οποία υπολογίζεται σε περίπου 14 εκατ. ευρώ. Σε περισσότερα από 12 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι ανέρχονται οι δαπάνες για υλικά συσκευασίας, από πλεξιγκλάς για τα ταμεία, μάσκες, απολυμαντικά, μέχρι τα τεστ κορονοϊού για το προσωπικό. Τέλος ένα πρόσθετο κόστος 8 εκατ. ευρώ εκτιμάται πως κατευθύνθηκε στην ανάπτυξη, επέκταση και λειτουργία των ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Διαβάστε επίσης:
Νέες επενδύσεις δρομολογούν τα σούπερ μάρκετ το 2021 – Τα πλάνα για Σκλαβενίτη, ΑΒ Βασιλόπουλο