Αύξηση στις πωλήσεις παρά την πανδημία κατέγραψε το 2020 η αλυσίδα Coffee Island που πρόσφατα εγκαινίασε το 400ο της κατάστημα, ενώ για το 2021 προγραμματίζει επενδύσεις 3,5 εκατ. ευρώ αλλά και ενίσχυση της παρουσίας της στο εξωτερικό.
«Παρά τη δυσμενή κρίση, που επέφερε η πανδημία στον κλάδο της εστίασης καταφέραμε να κερδίσουμε το μεγάλο στοίχημα και να ενισχύσουμε τη θέση μας στην ελληνικά αγορά, αποκτώντας σημαντικά μερίδια τα οποία δουλεύουμε μεθοδικά για να διατηρήσουμε και μετά το πέρας αυτής. Οι πωλήσεις μας παρουσίασαν αύξηση, γεγονός που οφείλεται κυρίως στην ανανέωση της εταιρικής εικόνας μας και κατ’ επέκταση των καταστημάτων μας καθώς και στην προϊοντική αναβάθμιση του καφεκοπτείου μας με την εισαγωγή νέων συσκευασιών. Σημαντικό ρόλο έπαιξε επίσης η διεύρυνση της γκάμας των συνοδευτικών και των τροφίμων» επισημαίνει στο insider.gr o CEO της Coffee Island, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος.
Σημειώνει παράλληλα ότι υπάρχει μεν σημαντική απόκλιση από τον εμπορικό στόχο που είχε τεθεί στα τέλη του 2019, ωστόσο, όπως τονίζει, «είμαστε ευγνώμονες για τα θετικά πρόσημα σε ένα τόσο δυσμενές περιβάλλον».
Στην περίοδο της πανδημίας η κλειστή εστίαση για αρκετούς μήνες, η παραμονή στο σπίτι και η τηλεργασία έφεραν σημαντικές αλλαγές στις καθημερινές συνήθειες των Ελλήνων και σε ό,τι αφορά την κατανάλωση καφέ.
«Πέραν της εμπορικής κρίσης στον κλάδο της εστίασης, η πανδημία είχε σημαντικές ψυχολογικές επιπτώσεις. Από τη μια ο καταναλωτής, καλείται να προσαρμοστεί διαρκώς σε νέα δεδομένα, και από την άλλη, οι επιχειρήσεις καλούνται να είναι βιώσιμες την επόμενη ημέρα της κρίσης. Όπως ήταν επόμενο, ένα καινούριο τοπίο διαμορφώθηκε όσον αφορά στις καταναλωτικές συνήθειες» τονίζει ο κ. Κωνσταντινόπουλος και προσθέτει:
«Στη δική μας περίπτωση, για παράδειγμα, ο καφές έχει αφήσει για λίγο, το στοιχείο της επικοινωνίας και της κοινωνικοποίησης που τον χαρακτήριζε, και έχει αναδειχθεί σε μέσο συντροφιάς στο σπίτι. Η τηλεργασία, τα παρατεταμένα lock down, το κλείσιμο του λιανεμπορίου κτλ. αναδιαμόρφωσαν, όπως ήταν φυσικό, την επισκεψιμότητα, ενώ την ίδια στιγμή αυξήθηκε το delivery και η κατανάλωση καφέ στο σπίτι, μία συνήθεια που φαίνεται από τις έρευνες ότι ήρθε για να μείνει».
Σημειώνει ακόμα ότι στην πλειονότητα τους οι συνεργάτες της εταιρείας επέλεξαν να διατηρήσουν ανοιχτά τα καταστήματά τους, ενώ η εταιρεία προχώρησε σε ενέργειες ώστε να πιστοποιηθεί όλο το δίκτυο της με “Covid Shield” από τον ανεξάρτητο φορέα TUV AUSTRIA και να γίνει η πρώτη αλυσίδα καφεστίασης στη χώρα με αυτήν την πιστοποίηση,
Οι επενδύσεις το 2021 και η ενίσχυση της παρουσίας στο εξωτερικό
Για το πρώτο εξάμηνο του 2021 που χαρακτηρίζεται ως μια εξίσου απαιτητική χρονιά για τον κλάδο, το πλάνο ανάπτυξης της εταιρείας προβλέπει το άνοιγμα 20 νέων καταστημάτων στην Ελλάδα και 2 στην Κύπρο με στόχο την περαιτέρω ισχυροποίηση της θέσης της εταιρείας.
«Οι επενδύσεις για φέτος, που αναμένεται να αγγίξουν τα 3,5 εκατ. περιλαμβάνουν βασικά την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του εργοστασίου μας και των υποδομών μας. Σκοπό έχουν την περαιτέρω βελτίωση των ποιοτικών στοιχείων της παραγωγικής διαδικασίας καθώς και την καλύτερη εμπειρία των εργαζομένων της εταιρίας μας» τονίζει ο κ. Κωνσταντινόπουλος. Επιπρόσθετα, όπως σημειώνει, «στοχεύουν στην περαιτέρω διεύρυνση της γκάμας των προϊόντων του καφεκοπτείου αλλά και τη ψηφιακή μετάβαση με τη χρήση προηγμένων συστημάτων, έναν τομέα που η εταιρεία επενδύει σταθερά τα τελευταία χρόνια».
Ωστόσο, ο κ. Κωνσταντινόπουλος σημειώνει ότι όπως είναι φυσικό, «οι συνθήκες που θα επικρατήσουν στο τέλος του α’ εξαμήνου, θα αναδιαμορφώσουν, αν χρειαστεί, το ύψος των επενδύσεων για φέτος».
Παράλληλα η εταιρεία που ήδη έχει παρουσία σε 49 σημεία στην Αμερική, την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή σχεδιάζει την ανάπτυξη του δικτύου της στο εξωτερικό. «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που αυτές τις ημέρες ξεκίνησε τη λειτουργία του το πρώτο μας κατάστημα στο Υβερντόν της Ελβετίας, στην καρδιά του ολοκαίνουριου και πολυλειτουργικού κέντρου επιχειρήσεων και υπηρεσιών EXPLORiT Business & Services. Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό κέντρο το οποίο μπορεί να παρομοιαστεί ως μια μίνι πόλη της Επιστήμης και της Βιομηχανίας, καθώς διαθέτει δύο ορόφους αφιερωμένους σε νεαρούς εφήβους και μικρά παιδιά, με έμφαση στην επιστήμη, την τεχνολογία, την ενέργεια, την εξερεύνηση του φυσικού περιβάλλοντος αλλά και του διαστήματος. Στο κέντρο θα δραστηριοποιηθούν πάνω από 50 επιχειρήσεις» όπως επισημαίνει o CEO της Coffee Island.