Τις «μεθόδους» της ΝΙΚΕ κατήγγειλαν στην Ευρώπη 38 ελληνικές επιχειρήσεις

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τις «μεθόδους» της ΝΙΚΕ κατήγγειλαν στην Ευρώπη 38 ελληνικές επιχειρήσεις
Τι επισημαίνει στο insider.gr Έλληνας έμπορος που συμμετείχε στην προσφυγή 3 ελληνικών εταιρειών στη DG Comp, τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κατά της NIKE.

Τον δρόμο προς το ευρωπαϊκό δικαστήριο ακολουθεί η υπόθεση της καταγγελίας ελληνικών επιχειρήσεων αθλητικών ειδών κατά της ΝΙΚΕ, εφόσον αποφανθεί η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής μετά την προσφυγή που κατέθεσαν 38 εταιρείες, εγκαλώντας την εταιρεία για «κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης και μονοπωλιακές πρακτικές». Μιλώντας στο insider.gr, Έλληνας έμπορος που συμμετέχει στην προσφυγή σημειώνει πως «είναι η πρώτη φορά που γίνεται ομαδική καταγγελία στην Ευρώπη για μια εταιρεία του μεγέθους της NΙΚΕ».

Υπενθυμίζεται ότι όπως είχε γράψει το insider.gr, τον Ιανουάριο ανακοινώθηκε με επιστολή σε περίπου 100 Έλληνες επιχειρηματίες, η απόφαση της Nike European Operation Netherlands με την οποία τους ενημέρωναν για διακοπή της επιχειρηματικής τους συνεργασίας την 31η Μαϊου του 2022 και πως οι τελευταίες παραγγελίες μπορούν να γίνουν μέχρι και τις 27 Οκτωβρίου 2021. Σε ανακοίνωση της NIKE που ακολούθησε, σημειωνόταν ότι «στο πλαίσιο της στρατηγικής «Consumer Direct Acceleration» επενδύουμε ακόμη περισσότερο στην προσπάθειά μας να εξυπηρετήσουμε τους Έλληνες καταναλωτές μέσω των ψηφιακών καναλιών της NΙΚΕ, των καταστημάτων Nike αλλά και ενός μικρού αριθμού στρατηγικών συνεργατών που μοιράζονται το όραμα μας για τη δημιουργία μιας μοντέρνας αγοραστικής εμπειρίας».

Πέραν αυτού πάντως, τον Φεβρουάριο και σε μία περίοδο που τα καταστήματα ήταν κλειστά λόγω lockdown, η «NEON» ανακοίνωσε πως δίνει στους εμπόρους προθεσμία λίγων ημερών για αποπληρωμή όλων των υποχρεώσεων με ποινή διακοπής παράδοσης εμπορευμάτων στις εταιρείες.

Έτσι όπως είχαν προαναγγείλει οι Έλληνες επιχειρηματίες των 38 μεγαλύτερων εταιρειών που πλήττονται από τις αποφάσεις που ανακοίνωσε η εταιρεία προσέφυγαν μέσω του δικηγόρου τους σε καταγγελία-προσφυγή στη DG Comp, τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αναμένοντας πλέον την απόφαση προκειμένου να προσφύγουν στο ευρωπαϊκό δικαστήριο.

insider

«Πρώτη φορά ομαδική καταγγελία στην Ευρώπη για εταιρεία τέτοιου μεγέθους»

Όπως επισημαίνει στο insider.gr, o Zήσης Παπαδήμος, έμπορος που διατηρεί καταστήματα αθλητικών ειδών σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και από τους πρώτους που έτρεξαν την υπόθεση κατά της εταιρείας, είναι «η πρώτη φορά που γίνεται ομαδική καταγγελία στην Ευρώπη για μια εταιρεία του μεγέθους της NΙΚΕ». Μάλιστα, η συγκεκριμένη κίνηση φαίνεται ότι αιφνιδίασε και αρκετά στελέχη της αγοράς που δεν περιμέναν την αντίδραση μικρομεσαίων εμπόρων έναντι ενός κολοσσού.

«Οι Έλληνες έμποροι κινούμαστε με την λογική και την νομιμότητα. Η αναίτια απόφαση της NIKE είναι ξαφνικός θάνατος για εμάς τους μικρομεσαίους αθλητικών ειδών. Η συγκεκριμένη εταιρεία ακολουθεί πρακτικές μικρής επιχειρήσεις, μειώνει αναίτια τα τελευταία δυο χρόνια της προπαραγγελίες μας για να μας δημιουργήσει πρόβλημα στην ροή των καταστημάτων μας» επισημαίνει ο κ. Παπαδήμος.

Όσον αφορά στην κίνηση της εταιρείας να ορίσει προθεσμία λίγων ημερών για αποπληρωμή όλων των υποχρεώσεων τον περασμένο Φεβρουάριο σημειώνει: «Σε περίοδο πανδημίας που τα ευρωπαϊκά κράτη στο σύνολό τους πήραν αποφάσεις να παγώσουν οι πληρωμές, η εν λόγω εταιρεία συμπεριφέρθηκε σαν να λειτουργεί πάνω από κράτη και νόμους και με απίστευτη αλαζονεία και εκβιαστικά απαιτούσε να πληρωθεί για προϊόντα που μας είχε αναγκάσει να παραλάβουμε μέσα στην πανδημία και ταυτόχρονα να στείλουμε εγγυητικές τραπεζών, τη στιγμή που τα μαγαζιά μας ήταν κλειστά και τα προϊόντα μας στοκαρισμένα στο ράφι. Όσο και αν προσπαθήσαμε να επικοινωνήσουμε μαζί τους δεν μπορέσαμε να βρούμε κανέναν, η μόνη επικοινωνία που είχαμε ήταν με το αυτόματοποιημενο σύστημα τους, δηλαδή το ρομπότ».

Σύμφωνα με τον ίδιο, «ο στόχος της Nike είναι να μας παρακάμψει όλους εμάς τους εμπόρους αθλητικών ειδών που φτάσαμε το συγκεκριμένο brand στο επίπεδο που βρίσκεται. Η αναγνωρισιμότητα της Nike οφείλεται στη χρόνια συνεργασία με εμάς τους εμπόρους, τοποθετώντας το προϊόν στο πρώτο ράφι μετά από παράκληση δίκη τους φυσικά.
Αφού εμείς ενδώσαμε και το προϊόν έγινε αναγνωρίσιμο και απαραίτητο για τον καταναλωτή, ανήθικα και αναίτια θέλει να μας παρακάμψει και επιθυμεί να κερδίζει και τη χονδρική και τη λιανική πώληση».

Παράλληλα ο κ. Παπαδήμος υποστηρίζει ότι η εταιρεία έχει στόχο «να εκμεταλλευτεί τον τελικό καταναλωτή απευθείας με αποτέλεσμα να δημιουργήσει στο άμεσο μέλλον αθέμιτο ανταγωνισμό και τιμολογιακή πολιτική κατά το δοκούν».

Σε κάθε περίπτωση η υπόθεση αυτή τη στιγμή βρίσκεται στα χέρια της Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία καλείται την εξετάσει, με τους Έλληνες εμπόρους πάντως να επισημαίνουν ότι εφόσον έγινε η αρχή στη χώρα μας ενδεχομένως οι πρακτικές για τις οποίες καταγγέλλεται η εταιρεία να εφαρμοστούν και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider