Α. Μαρίνης (ΓΕΠΟΕΤ): Στοχευμένες δράσεις και μακροπρόθεσμος σχεδιασμός για την επόμενη ημέρα του Τουρισμού

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Α. Μαρίνης (ΓΕΠΟΕΤ): Στοχευμένες δράσεις και μακροπρόθεσμος σχεδιασμός για την επόμενη ημέρα του Τουρισμού Συνέντευξη
αρης μαρίνης γεποετ
Ο πρόεδρος της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ), κ. Άρης Μαρίνης μιλά στο insider.gr για τις προβλέψεις της φετινής τουριστικής σεζόν και για την επόμενη ημέρα του κλάδου.

Σε «μηχανική υποστήριξη» βρίσκονται όλο τον προηγούμενο χρόνο τα τουριστικά γραφεία και οι επιχειρήσεις τουριστικών λεωφορείων όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ), κ. Άρης Μαρίνης σε συνέντευξή του στο insider.gr, βασιζόμενα αποκλειστικά όπως εξηγεί στα κρατικά προγράμματα χρηματοδότησης και επιδότησης θέσεων εργασίας για την επιβίωσή τους. Γι' αυτό και οι ενέργειες και οι δράσεις τόσο από πλευράς της κυβέρνησης όσο κι από πλευράς των φορέων κι επιχειρηματιών του τουρισμού θα πρέπει να είναι σωστά στοχευμένες για να μπορέσει ο κλάδος που εισφέρει πάνω από το 20% του ΑΕΠ να ξανασταθεί στα πόδια του.

Με τις εισπράξεις να παραμένουν μηδενικές, και παρά το άνοιγμα του τουρισμού στις 14 Μαΐου ο κ. Μαρίνης εκτιμά ότι θα απαιτηθεί ένα διάστημα, για να προχωρήσουν οι εμβολιασμοί στις χώρες τροφοδότες, να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη στα ταξίδια και να ανακάμψει μερικώς ο κλάδος. «Τα υγειονομικά πρωτόκολλα θα τηρηθούν απαρέγκλιτα και επιτυχώς όπως και πέρυσι ωστόσο θεωρούμε ότι η επαναφορά της πληρότητας στις οδικές επιβατικές μεταφορές στο 100%, όπως άλλωστε ισχύει και για τα αεροπλάνα, τους επιβάτες των οποίων διακινούμε σε εκδρομές σε όλη τη χώρα μετά την αποβίβασή τους από αυτά, είναι απαραίτητη» τονίζει χαρακτηρίζοντας θετικό το πρώτο βήμα για αύξηση πληρότητας στο 85% που επετεύχθη μετά από παρέμβαση του υπουργείου Τουρισμού στην αρμόδια επιτροπή των λοιμωξιολόγων. Παράλληλα επισημαίνει ως εξίσου απαραίτητη και την ενίσχυση των τουριστικών γραφείων με ένα κεφάλαιο κίνησης για τις πρώτες ημέρες της επαναλειτουργίας τους, σχέδιο που σύμφωνα με πληροφορίες απεργάζονται ήδη τα συναρμόδια υπουργεία.

Σε κάθε περίπτωση βέβαια η στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης να τοποθετηθεί έγκαιρα στην τουριστική αγορά – ο υπουργός Τουρισμού είχε εξαγγείλει το άνοιγμα στις 14 Μαΐου ήδη από τον προηγούμενο μήνα κατά την συμμετοχή του στην διεθνή τουριστική έκθεση του Βερολίνου, ITB, «είναι σε θέση να κινητοποιήσει σε κάποιο βαθμό τον τουρισμό μας» όπως σημειώνει ο κ. Μαρίνης. «Παρότι ο αριθμός των κρατήσεων παραμένει σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα και όπως όλα δείχνουν οι πρώτοι ξένοι τουρίστες θα μας επισκεφθούν από τον Ιούνιο και μετά. Άρα μιλάμε για μία σεζόν που θα ξεκινήσει δειλά τον πρώτο μήνα του καλοκαιριού και ελπίζουμε να σταθεροποιηθεί ψηλά τους επόμενους μήνες και να διαρκέσει έως και τον Νοέμβριο». «Οι κρατήσεις θα είναι κυρίως της τελευταίας στιγμής ακόμα κι έτσι όμως, ο περιηγητικός τουρισμός και οι οδικές εκδρομές ενδέχεται να χρειαστούν περισσότερο χρόνο για να επανέλθουν» όπως εξηγεί.

Για το λόγο αυτό τα τουριστικά γραφεία, «πέρα από τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες που παραδοσιακά προσέφεραν, έχουν εμπλουτίσει και αναβαθμίσει του τουριστικό τους προϊόν με νέους εγχώριους και διεθνείς προορισμούς και δίνοντας πάντα υψηλή προτεραιότητα στην ασφάλεια».

Η πανδημία άλλωστε έχει φέρει την υγιεινή και την ασφάλεια σε πρώτο πλάνο, κάτι που ο κ. Μαρίνης εκτιμά ότι θα παραμείνει και μετά το πέρας της υγειονομικής κρίσης. «Σε αυτό το πλαίσιο στην επόμενη ημέρα του τουρισμού αναμένεται να κυριαρχήσουν «οι εξατομικευμένες υπηρεσίες, η πιο απομονωμένη διαμονή και η ποιοτική και προσωποποιημένη πληροφόρηση και εξυπηρέτηση για τον κάθε προορισμό αλλά και για τις εμπειρίες που αυτός μπορεί να προσφέρει, όπως εμπειρίες υγείας και ευεξίας, γαστρονομίας και οινογνωσίας, πολιτιστικών δράσεων. Σύμφωνα με τον ίδιο «πρωταρχικό ρόλο στην επόμενη ημέρα θα παίξει και ο εναλλακτικός και πράσινος τουρισμός».
Όσο για τις προοπτικές της Ελλάδας για ανάκαμψη μετά την υγειονομική κρίση είναι ισχυρές αφού «μπορεί να προσφέρει συνδυαστικά όλα τα παραπάνω και μάλιστα σε ανταγωνιστικές τιμές τόσο για τους εγχώριους όσο και για τους διεθνείς πελάτες. Ενδεχομένως να δούμε να εγκαταλείπεται το παλιό μοντέλο μαζικότητας στον τουρισμό και να προωθηθεί με διαφορά η προσωποποιημένη αντιμετώπιση».

Κάτι που αναμένεται να λειτουργήσει επικουρικά για την προσφορά των παραπάνω σε ανταγωνιστική τιμή είναι και «η απελευθέρωση των υπεραστικών γραμμών, αλλαγή στην οποία έχει δεσμευτεί η κυβέρνηση», όπως εξηγεί. «Αν γίνει αυτό ο ταξιδιώτης- καταναλωτής θα δει πραγματικά σημαντικό όφελος και στο κόστος του ταξιδιού και στην ποιότητά του. Άλλωστε η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη όπου οι υπεραστικές γραμμές δεν έχουν απελευθερωθεί. Μην ξεχνάμε ότι η βελτίωση των εσωτερικών μεταφορών είναι η βάση για την ανάπτυξη του τουρισμού» τονίζει.

Για να κερδηθεί βέβαια το στοίχημα τόσο της φετινής χρονιάς όσο και της επόμενης ημέρας θα χρειαστούν εντατικές προσπάθειες προβολής, οι οποίες δεν θα πρέπει να εστιάζουν στις εκ των πραγμάτων περιορισμένες δυνατότητες του 2021 αλλά να έχουν ορίζοντα πενταετίας. «Η χώρα μας έχει ήδη καταφέρει να αναδείξει την εικόνα ενός επιτυχημένου, σύγχρονου, ασφαλούς τουριστικού προορισμού με ενέργειες και ιδέες συχνά πρωτοπόρες. Ωστόσο χρειάζεται επαγρύπνηση αφού ο ανταγωνισμός από άλλες χώρες τόσο φέτος όσο και τα επόμενα χρόνια θα είναι ιδιαίτερα έντονος, λόγω του περιορισμένου αριθμού αυτών που θα αποφασίσουν να ταξιδέψουν αλλά και λόγω της κρίσης που βίωσε ο κλάδος».

«Το μήνυμα που πρέπει να προβληθεί στο διεθνές κοινό είναι ότι η χώρα αποτελεί έναν ασφαλή προορισμό με επαρκές ποσοστό εμβολιασμένου πληθυσμού –μεταξύ αυτών και των επαγγελματιών στον τουρισμό- με δυνατότητα απομόνωσης στα χιλιάδες νησιά και τους ηπειρωτικούς προορισμούς, με ισχυρή πολιτιστική ταυτότητα και παροχές ευεξίας και ανανέωσης. Παράλληλα ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή σε ζητήματα βιωσιμότητας και περιβαλλοντικής προστασίας, θέτοντας ισχυρές βάσεις για τη δημιουργία μελλοντικών προορισμών ενεργειακά αυτόνομων και καινοτόμων, πρωτοπόρων σε παγκόσμιο επίπεδο»., καταλήγει ο πρόεδρος της ΓΕΠΟΕΤ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τουρισμός 2021: Το στοίχημα της Ελλάδας και οι ανταγωνιστές

Σκέρτσος στο BBC: Περισσότερο αισιόδοξοι για τον τουρισμό φέτος

Οι νέες επιδοτήσεις του ΕΣΠΑ αξίας 700 εκατ. για εστίαση, τουρισμό, γυμναστήρια, παιδοτόπους και δικηγόρους

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider