Μέσα στο προσεχές χρονικό διάστημα θα πρέπει να αναμένουμε νέα και εξελίξεις σε έναν σημαντικό ιδιωτικό διαγωνισμό, που έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον των περισσότερων κατασκευαστικών ομίλων, αυτόν της κατασκευής της 6ης προβλήτας του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης. Ως γνωστόν, τα 5 σχήματα που έδωσαν το παρών στη διαγωνιστική διαδικασία των 130 εκατ. ευρώ, έχουν υποβάλει προσφορές από τις αρχές Φεβρουαρίου. Για την ώρα, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΘ ελέγχει και «σκανάρει» τις προσφορές των υποψήφιων «μνηστήρων», με το τεχνικό κομμάτι να έχει, σύμφωνα με πληροφορίες, βαρύτητα 40% και την οικονομική προσφορά 60%.
Επί της ουσίας, στην παρούσα φάση βρίσκεται υπό αξιολόγηση η αρτιότητα των οικονομικών και τεχνικών φακέλων των πέντε υποψήφιων σχημάτων απ’ όπου προκύπτει συνήθως και το σχετικό «ξεσκαρτάρισμα». Νεότερα θα έχουμε προφανώς από Μάιο και μετά, ωστόσο, ήδη οι ενδιαφερόμενοι έχουν «κυκλώσει» αυτό το project καθώς σταδιακά θεωρούν πλησιάζει η ώρα των εξελίξεων που ίσως και να είναι… θέμα εβδομάδων.
Αλλωστε, προ ολίγου χρονικού διαστήματος, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, επιστέφτηκε τις εγκαταστάσεις του ΟΛΘ και συναντήθηκε με στελέχη της εισηγμένης, τα οποία και ενημέρωσαν τον Υπουργό για την πορεία του Επενδυτικού Πλάνου και την πρόοδο των μεγάλων αναπτυξιακών έργων υποδομής που βρίσκονται σε εξέλιξη, με επίκεντρο το έργο Επέκτασης του 6ου Προβλήτα, καθώς και για την υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης του εξοπλισμού και των παρεχόμενων υπηρεσιών του Λιμένα της Θεσσαλονίκης.
Όπως επισήμανε, μεταξύ άλλων, ο κ. Πλακιωτάκης, οι εργασίες για το έργο στην 6η προβλήτα αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του 2021, καθώς μέσα στους επόμενους μήνες θα αναδειχθεί ο ανάδοχος.
Πριν από τον Σεπτέμβριο, αλλά ενδεχομένως και πολύ πιο σύντομα, αναμένεται να αναδειχθεί ο ανάδοχος για το έργο της 6ης προβλήτας στο λιμάνι, επισήμανε με τη σειρά του ο εκτελεστικός πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), Αθανάσιος Λιάγκος, κάνοντας κάπως πιο σαφές το χρονοδιάγραμμα.
Υπενθυμίζεται ότι δεσμευτικές οικονομικές και τεχνικές προσφορές υποβλήθηκαν από τα εξής πέντε (5) σχήματα:
· ARCHIRODON GROUP NV
· ΣΥΜΠΡΑΞΗ INTRAKAT CONSTRUCTIONS SA – INTERCANTIERI VITTADELLO SPA–SALES SPA
· Κ/Ξ MYTILINAIOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA
· Κ/Ξ AVAX SA – ETERMAR SA – NV BESIX SA
· Κ/Ξ ACCIONA CONSTRUCCION SA – DREDGING INTERNATIONAL NV
Το έργο «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής» αποτελεί μέρος των υποχρεωτικών επενδύσεων που έχει αναλάβει ο ΟΛΘ, βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης που υπογράφηκε μεταξύ ελληνικού δημοσίου και ΟΛΘ. Έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς θα αναβαθμίσει τις δυνατότητες του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία και στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας προσφέροντας παράλληλα ισχυρά πολλαπλασιαστικά οφέλη στην οικονομία και την κοινωνία, σε τοπικό και εθνικό επίπεδο αλλά και τη στρατηγική του θέση στην ευρύτερη περιοχή.
Το έργο έχει προϋπολογισμό 130 εκατ. ευρώ, προ ΦΠΑ και θα επεκτείνει το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων και θα αυξήσει τη χωρητικότητα των πλοίων που μπορούν να φιλοξενούνται στο λιμάνι, καθώς θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί containerships, χωρητικότητας έως 24.000 TEUs, θα αυξηθούν οι χώροι αποθήκευσης κοντέινερς σε 1,2 εκατ. TEUs κ.α.