Πτώση κατά 9% στις πωλήσεις κατέγραψε το 2020 η αγορά των καλλυντικών, με τις απώλειες πάντως να είναι μικρότερες των αρχικών προβλέψεων του κλάδου που εκτιμούσε ότι το ποσοστό της μείωσης θα ήταν διψήφιο. Aπό την άλλη πλευρά, σε υψηλούς ρυθμούς συνεχίζεται η ανάπτυξη των πωλήσεων καλλυντικών στα Οnline φαρμακεία καθώς φτάνει το 46,6%, το πρώτο τρίμηνο του 2021σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.
Αναλυτικά σύμφωνα με τα στοιχεία του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων, οι πωλήσεις το 2020 διαμορφώθηκαν στα 809,6 εκατ. ευρώ καταγράφοντας μείωση κατά 9% συγκριτικά με το 2019. Τις καλύτερες επιδόσεις σημείωσαν τα είδη προσωπικής περιποίησης με μείωση 5% και τζίρο 195,8 εκατ. ευρώ. Αντίθετα μεγάλη ήταν η πτώση για τα είδη μακιγιάζ και συγκεκριμένα κατά 33% με τζίρο 59,5 εκατ. ευρώ.
Οι συνολικές πωλήσεις του 2020, υπολογίζεται ότι σε ποσοστό 38,7% προήλθαν από το κανάλι των σούπερ μάρκετ με το κανάλι του φαρμακείου να ακολουθεί με 22,4%. Ανάπτυξη σημείωσε το ηλεκτρονικό εμπόριο με 15,4% των συνολικών πωλήσεων ενώ ακολούθησαν τα καταστήματα επιλεκτικής διανομής με 14%, τα κομμωτήρια με 4,6%, οι πωλήσεις door to door με 3,8% και τα ινστιτούτα αισθητικής με 1,1%. Άλλωστε κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους τα καταστήματα λιανικού εμπορίου έμειναν αρκετό διάστημα κλειστά. Σε ό,τι αφορά το 2021, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΠΣΒΑΚ «το e-commerce θα αναπτυχθεί μεταξύ +30% και +35% και το brick & mortar θα είναι οριακά θετικό».
Πάντως ο κλάδος των καλλυντικών στο κανάλι του Online φαρμακείου, το πρώτο τρίμηνο του 2021 ήδη καταγράφει σημαντικό ρυθμό ανάπτυξης. Η κατηγορία «προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας» σύμφωνα με την έκθεση της Convert Group σημείωσε αύξηση 46,6% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Συνολικά τα Online φαρμακεία είχαν αύξηση 38,3% στην αξία των online αγορών.
Μετά τα προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας ακολούθησαν με αύξηση 36,3% τα συμπληρώματα διατροφής και οι βιταμίνες, με 33,4% τα προϊόντα υγείας (με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία) και με 15,4% τα βρεφικά και παιδικά είδη.
Παράλληλα το μέσο αγοραστικό καλάθι στο πρώτο τρίμηνο του 2021 αυξήθηκε στα 43,2 ευρώ (με το ΦΠΑ) από 41,4 εύρω που ήταν στο πρώτο τρίμηνο του 2020, ενώ η μέση ποσότητα προϊόντων παραμένει σταθερή στα 4,2 τεμάχια , δύο εκ των οποίων είναι συνήθως προϊόντα Περιποίησης και Προσωπικής Φροντίδας.