Αθηναϊκή Ριβιέρα: Επενδύσεις… «100 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο»

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Αθηναϊκή Ριβιέρα: Επενδύσεις… «100 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο»
Σε ακτογραμμή 22 χλμ., από Πειραιά έως Βουλιαγμένη, υλοποιούνται ή δρομολογούνται μπίζνες 2-2,5 δις ευρώ τα προσεχή 5-6 έτη

Τα μεγάλα έργα, οι υποδομές και οι αστικές αναπλάσεις στην χώρα μας αναδεικνύονται ως «πυλώνες» αναβάθμισης της Ελλάδας και του τουριστικού της προϊόντος, μέσω ιδιωτικών πρωτοβουλιών, δημόσιων επενδύσεων και βέβαια με την αξιοποίηση των κεφαλαίων από το Ταμείο Ανάκαμψης. Και δεν θέλει βέβαια ιδιαίτερη συζήτηση ότι η περίφημη Αθηναϊκή Ριβιέρα, η παραλιακή ζώνη της πρωτεύσας, η αθηναϊκή ακτογραμμή αποτελεί το «ιερό δισκοπότηρο» των αναπτύξεων, καθώς μόνο μέσα στα επόμενα χρόνια υλοποιούνται ή δρομολογούνται επενδύσεις περί τα 2- 2,5 δισ. ευρώ.

Ίσως δε μια από τις… «ατάκες που έμειναν», σε σχετικό πάνελ, από το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών να ήρθε από τον κ. Μανώλη Σιγάλα που είναι Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Νότιας Ευρώπης της Hill International (Hellas), της γνωστής εταιρείας διαχείρισης έργων υποδομής. Ο οποίος είπε ότι «σε μια διαδρομή γύρω στα 22 χλμ. από τον Πειραιά μέχρι τη Βουλιαγμένη, είναι σε εξέλιξη ή δρομολογούνται επενδύσεις 2-2,5 δις ευρώ, χονδρικά δηλαδή …100 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο».

Ο λόγος για αναπτύξεις τουριστικών, εμπορικών (και άλλων χρήσεων), με «εμβληματικότερη» όλων βέβαια αυτή του Ελληνικού, που αναμένεται να συμβάλλουν στην προσέλκυση τουριστών με μεγαλύτερη δαπάνη, επενδύσεις που καταδεικνύουν ότι παρουσιάζεται μια ιστορική ευκαιρία για την Ελλάδα.

Ειδικά για την Αττική, όπως «γκρουπάρισε» και ανέλυσε τις μπίζνες των 2-2,5 δις ευρώ ο κ. Σιγάλας, μέσα στα επόμενα 5-6 χρόνια ξεχωρίζουν τα εξής:

· στον Πειραιά, όπου ο ΟΛΠ έχει ξεκινήσει την κατασκευή της επέκτασης της Προβλήτας της Κρουαζιέρας (όταν ολοκληρωθεί θα μπορεί να φιλοξενεί mega κρουαζιερόπλοια άνω των 300 μέτρων), , έργο προϋπολογισμού 103 εκατ. ευρώ, που θα επιτρέψει τη φιλοξενία μεγάλων κρουαζιερόπλοιων, μετατρέποντας το λιμάνι του Πειραιά σε home port,

· η Ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου (δύο φάσεις συνολικού ύψους σχεδόν 330 εκατ. ευρώ),

· η προγραμματιζόμενη επένδυση από τον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις) στη Μαρίνα του Αλίμου. Η αξιοποίηση προβλέπει την ανάπτυξη περίπου 18.000 τ.μ. σύγχρονων εγκαταστάσεων στη χερσαία ζώνη (έκτασης 210 στρεμμάτων) της μαρίνας, προκειμένου να δημιουργηθούν χρήσεις εστίασης και αναψυχής, ξενοδοχειακών υπηρεσιών, γραφείων, αποθήκευσης και επισκευών σκαφών, καθώς και εμπορικές χρήσεις. Η Άκτωρ Παραχωρήσεις, που έχει αναλάβει το έργο θα επενδύσει 50 εκατ. ευρώ, σε διάστημα 4-5 χρόνων,

· το μεγάλο έργο του Ελληνικού (σε πρώτη φάση οι κύριες εργασίες υποδομής εκατοντάδων εκατ. ευρώ, μετά το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής,),

· τα Αστέρια της Γλυφάδας (ξενοδοχεική επένδυση της Grivalia Hospitality, σχεδόν 110 εκατ. ευρώ),

· το επενδυτικό πλάνο της AGC Equity Partners για τον Αστέρα Βουλιαγμένης (αναβάθμιση των ξενοδοχειακών και της μαρίνας της Βουλιαγμένης).

Μόνο με αυτά και με το πλάνο για το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με Καζίνο από την κοινοπραξία των Mohegan – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και τον Πύργο του Πειραιά έχουμε περί τα 2- 2,5 δισ. ευρώ που επενδύονται σε μια διαδρομή γύρω στα 22 χιλιόμετρα από τον Πειραιά μέχρι την Βουλιαγμένη, χονδρικά δηλαδή… 100 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο.

Πέραν αυτών, εκτός από τα σημαντικά έργα, διεθνούς εμβέλειας, τα οποία είναι ήδη σε εξέλιξη, υπάρχει σημαντικός αριθμός νέων έργων και δράσεων που περιλαμβάνονται ήδη, στο Εθνικό Σχέδιο Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης και αφορούν άμεσα ή έμμεσα τον τουρισμό. Πάνω από 4 δισ. ευρώ αντιστοιχούν σε κονδύλια για δράσεις που αφορούν άμεσα ή έμμεσα τις τουριστικές υποδομές και μπορούν να μεταμορφώσουν την χώρα, π.χ. τα κονδύλια για την τουριστική ανάπτυξη, για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των νοσοκομείων, την ηλεκτρική διασύνδεση νησιών και Πελοποννήσου, οπτικές ίνες σε νησιά, αναβάθμιση δικτύων ύδρευσης/αποχέτευσης, διαχείρισης απορριμμάτων, τις Στρατηγικές Αναπλάσεις, κ.λ.π.

Βέβαια, αν θέλουμε να «ανοίξουμε τη βεντάλια» των επενδύσεων, των υποδομών και των τουριστικών αναπτύξεων, πέραν της επένδυσης της Fraport Greece, σε αυτήν μπορεί να ενταχθούν το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου (που θα μπορεί να εξυπηρετεί πάνω από 10 εκατ. επιβάτες ανά έτος) τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια, οι ιδιωτικοποιήσεις του ΤΑΙΠΕΔ, η αξιοποίηση σχεδόν 3.000 στρεμμάτων στο αεροδρόμιο Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης», ενώ μεγάλο έργο υποδομής για τον ελληνικό τουρισμό στο μέλλον είναι η προβλεπόμενη μεγάλη επέκταση του Αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος της Αθήνας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Για «χοντρά πορτοφόλια» οι πολυτελείς κατοικίες στην «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Σε «Airbnb» των Νοτίων Προαστίων κατέφυγαν οι Αθηναίοι για το Πάσχα

Αναβιώνουν τα «Αστέρια Γλυφάδας» στο μέτωπο της Αθηναϊκής Ριβιέρας – Χρηματοδοτική και κατασκευαστική εκκίνηση για το 5άστερο project

gazzetta
gazzetta reader insider insider