Η «μάχη» του καφέ στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Η «μάχη» του καφέ στα ράφια των σούπερ μάρκετ
Οι πωλήσεις καφέ στα σούπερ μάρκετ το 2020 εμφάνισαν διψήφιο αριθμό ανάπτυξης, 11,6% σε όγκο ενώ η κατηγορία του εσπρέσο εμφάνισε τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες καφέ.

Στα ράφια των σούπερ μάρκετ δίνεται η μεγάλη «μάχη» στην αγορά του καφέ, με την κατηγορία του εσπρέσο να ενισχύεται συνεχώς και νέους παίκτες να έχουν κάνει δυναμική είσοδο στις κάψουλες, τα τελευταία χρόνια.

Οι πωλήσεις καφέ στα σούπερ μάρκετ το 2020 εμφάνισαν διψήφιο αριθμό ανάπτυξης, 11,6% σε όγκο ενώ ανήλθαν σε 333, 8 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen IQ που παρουσιάστηκαν στο πρόσφατο Coffee Business Forum, καθώς εν μέσω πανδημίας αυξήθηκε η κατανάλωση στο σπίτι λόγω των κλειστών καταστημάτων εστίασης. Ο καφές ήταν μάλιστα ανάμεσα στις 5 μεγαλύτερες κατηγορίες FMCGs. Δυναμικό ήταν και το ξεκίνημα την τρέχουσα χρονιά, με ανάπτυξη 6,7%.

Καφές φίλτρου και εσπρέσο ενίσχυσαν σημαντικά τη θέση τους, αν και ο ελληνικός και ο στιγμιαίος παραμένουν στην κορυφή των προτιμήσεων των καταναλωτών. Ο εσπρέσο μάλιστα ενισχύεται διαρκώς τα τελευταία χρόνια ενώ το 2020 εμφάνισε τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες καφέ.

Η ανάπτυξη για τις κάψουλες εσπρέσο

Σημαντική ανάπτυξη εμφανίζουν ιδιαίτερα οι κάψουλες που είναι συμβατές με σύστημα Νespresso καθώς το 2020 οι πωλήσεις τους σε αξία ανήλθαν στα 23,6 εκατ. ευρώ. Πρόκειται άλλωστε για μία αγορά στην οποία τα τελευταία χρόνια «μπήκαν» αρκετοί νέοι μεγάλοι παίκτες, ενώ οι και «παλιοί» ενίσχυσαν τα προϊόντα στο χαρτοφυλάκιο τους.

Στη συγκεκριμένη κατηγορία, η οποία κυριαρχεί μέσα από τα δικά της καταστήματα η Νespresso (Nestle), εντός των σούπερ μάρκετ δυναμική παρουσία έxει η Jacobs Douwe Egberts που εκτός από τη ισχυρή παρουσία στον καφέ φίλτρου αναπτύσσεται διαρκώς και στην κατηγορία της κάψουλας και με το σήμα Jacobs αλλά και με το σήμα L’Or. Σημαντική είναι και η παρουσία των σημάτων Illy, Lavazza και Dimello. Το 2019 η Nestlé απέκτησε τα μόνιμα δικαιώματα για τη διάθεση των καταναλωτικών συσκευασμένων προϊόντων Starbucks, βάζοντας στα σούπερ μάρκετ κάψουλες με ακόμη ένα ισχυρό σήμα. H τελευταία μεγάλη άφιξη ήταν το 2020 τα Costa Coffee που λάνσαρε στην Ελλάδα η Coca Cola 3E .

Προ πανδημίας το κανάλι της λιανικής, αντιπροσώπευε το 40% της συνολικής αγοράς καφέ έναντι 60% του καναλιού της εστίασης. Εντός του 2020, η κλειστή εστίαση οδήγησε ωστόσο σε περιορισμό κατά 21,9% της κατανάλωσης καφέ εκτός σπιτιού με τα οn the go καταστήματα πάντως να ενισχύονται την περίοδο των lock downs.

Τι θα γίνει όμως την επόμενη μέρα στην αγορά με το κανάλι της εστίασης πλέον ανοιχτό; Τα στοιχεία της Nielsen IQ δείχνουν και στη μετά Covid εποχή, αρκετοί καταναλωτές θα διατηρήσουν τη συνήθεια να ετοιμάζουν τον καφέ τους στο σπίτι, αντί να επιλέγουν το take away. Κατά συνέπεια και η μάχη του ανταγωνισμού στα ράφια των σούπερ μάρκετ αναμένεται το επόμενο διάστημα να ενταθεί, την ίδια στιγμή μάλιστα που και άλλοι «παίκτες» εξετάζουν την είσοδό τους στο οργανωμένο λιανεμπόριο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider