Κανονικά προχωρά το επενδυτικό πλάνο ύψους 40 εκατ. για την τριετία 2020-2022 των Public Media Markt με την εταιρεία να εγκαινιάζει το ανανεωμένο concept store των Public στο Golden Hall, να ετοιμάζει νέα καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο καθώς και πρόσθετες επενδύσεις σε logistics.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο νέος επικεφαλής της PMM, Ρόμπυ Μπουρλάς, στο σχεδιασμό της PMM εντάσσεται η δημιουργία ενός Public στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, καθώς κι ενός MediaMarkt στο retail park εντός του Ελληνικού όπου η Lamda Development θα δημιουργήσει σε συνεργασία με την Fourlis.
Παράλληλα δρομολογείται το άνοιγμα δύο ακόμα νέων καταστημάτων Public στην Κύπρο, σε Λεμεσό και Λάρνακα. Πρόθεση της εταιρείας είναι μάλιστα ο ανασχεδιασμός και ο εμπλουτισμός του προϊοντικού μείγματος στο μεγαλύτερο μέρος του δικτύου των καταστημάτων της, υπό την προϋπόθεση ότι το επιτρέπουν οι κτηριακές εγκαταστάσεις. «Το ιδανικό σενάριο θα ήταν να παρέχεται όλη η γκάμα προϊόντων των δύο αλυσίδων σε κάθε κατάστημα, όπως στα καταστήματα που άνοιξαν πέρυσι σε Σταυρούπολη και Λεωφόρο Συγγρού. Κάτι τέτοιο βέβαια δεν είναι εφικτό παντού λόγω περιορισμού των κτηριακών εγκαταστάσεων, οπότε και θα γίνονται προσθήκες μικρών λευκών συσκευών σε υφιστάμενα καταστήματα των Public και κάποιων ειδών που έχει το Public όπως π.χ. παιδικά παιχνίδια και gadgets, σε υφιστάμενα καταστήματα της MediaMarkt», εξήγησε ο κ. Μπουρλάς.
Παρότι η εταιρεία δεν έχει ακόμα πάρει τις τελικές αποφάσεις για το τι μέλλει γενέσθαι με το νέο σχήμα που δημιουργήθηκε μετά και την εξαγορά της Media Markt, στόχος, όπως διευκρινίστηκε, είναι οι μέγιστες δυνατές συνέργειες. Οι τελικές αποφάσεις για την εικόνα της αλυσίδας θα παρθούν τα επόμενα χρόνια οπότε και θα οριστικοποιηθεί και το προϊοντικό μείγμα και οι υπηρεσίες που προσφέρουν τα καταστήματα. «Δεν έχουμε αποφασίσει ακόμη εάν θα κρατήσουμε και τα δυο brand ή το ένα» ανέφερε ο κ. Μπουρλάς χαρακτηριστικά.
Ιδιόκτητος στόλος και call center
Πέρα από τα καταστήματα, η εταιρεία θα συνεχίσει να επενδύει και στο online κανάλι και στο marketplace, τα οποία εισφέρουν σήμερα το 20% των συνολικών πωλήσεων του ομίλου. Ήδη άλλωστε μετά και τις αρρυθμίες που έφερε η πανδημία στο λιανεμπόριο έχει ξεκινήσει να φτιάχνει το δικό της στόλο οχημάτων και το δικό της call center, το οποίο απασχολεί μέχρι στιγμής περί τα 150 άτομα.
Ο ιδιόκτητος στόλος της μετρά σήμερα τα 25 οχήματα, με τα οποία ενόσω παρέμεναν κλειστά τα καταστήματα της, προσπάθησε να εξασφαλίσει την έγκαιρη παράδοση των παραγγελιών της. Οι επενδύσεις προς αυτή την κατεύθυνση θα συνεχιστούν αλλά «λελογισμένα» ώστε ο παραγωγικές υποδομές να μην είναι περιττές μετά το πέρας της πανδημίας. «Κατά την διάρκεια της πανδημίας επιλέξαμε ακόμη και να χάσουμε κάποιες παραγγελίες, προκειμένου να μείνουμε πιστοί σε όσα λέγαμε στους πελάτες μας, ενώ για να μπορέσουμε να παραδώσουμε άμεσα χρησιμοποιήσαμε ακόμα και ταξί ή και λιμουζίνες με ό,τι αυτό συνεπάγεται από άποψη κόστους. Παρόλα αυτά πρέπει να δημιουργήσουμε το στόλο εκείνο που θα είναι λειτουργικός και την επόμενη ημέρα της πανδημίας» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Μπουρλάς. Σε αυτό το πλαίσιο μάλιστα ο κ. Μπουρλάς δεν απέκλεισε και το ενδεχόμενο συνεργασιών με εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην παράδοση, και ειδικά στο τελευταίο μίλι, όπως efood και wolt, καθώς και εξαγορών, εφόσον υπάρξει το σωστό τίμημα.
Από το επενδυτικό πλάνο ύψους 40 εκατ. ευρώ έχουν ήδη επενδυθεί την περσινή χρονιά περί τα 15 εκατ. στην νέα αποθήκη της εταιρείας στην Ελευσίνα, χωρητικότητας 22.000 τ.μ. και ευρύτερα στα logistics. Ο σχεδιασμός για φέτος περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 15 εκατ. τόσο για το άνοιγμα και ανακαίνιση των καταστημάτων όσο και για νέες τεχνολογίες σχετικές με το ecommerce. Να σημειωθεί ότι ήδη η εταιρεία έχει λανσάρει την υπηρεσία του personal video shopping στα MediaMarkt την οποία και σκοπεύει να επεκτείνει και στα Public ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να επικοινωνήσει μέσω βίντεο με κάποιον πωλητή του καταστήματος, να περιηγηθεί στο κατάστημα και να ολοκληρώσει με τον τρόπο αυτό την παραγγελία του. Τέλος 10 εκατ. ευρώ έχουν προβλεφθεί για επενδύσεις το 2022.
Αισιόδοξες οι προβλέψεις για το 2021
Όσο για το πλήγμα της πανδημίας στα οικονομικά μεγέθη της επιχείρησης ήταν μεγαλύτερο από αυτό των ανταγωνιστών αφού, όπως εξήγησε ο επικεφαλής της PMM με τα παρατεταμένα lockdowns χάθηκε η εμπειρία του πελάτη στο φυσικό κατάστημα, κάτι που αποτελεί δομικό συστατικό των πωλήσεων της PMM. Από άποψη τζίρου την προηγούμενη χρονιά η πτώση ήταν μονοψήφια, ωστόσο οι προβλέψεις για φέτος είναι αισιόδοξες με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για πωλήσεις υψηλότερες από αυτές του 2019.
Το νέο concept store στο Mall
Όσο για το νέο concept στο Golden Hall, έχει ως στόχο να καλύψει πλήρως τις ανάγκες όλων των καταναλωτών που θέλουν να συνδυάσουν τις αγορές τους με τη διασκέδαση, σε έναν εντυπωσιακό, σύγχρονο και φιλόξενο χώρο.
Το νέο κατάστημα, η επένδυση για το οποίο έφτασε τα 2 εκατ. ευρώ, καλύπτει 3.200 τ.μ. και εκτείνεται σε 3 επίπεδα, διευρύνοντας τη γκάμα επιλογών με περισσότερα είδη ψυχαγωγίας, τεχνολογίας αλλά και μικροσυσκευές, οι προϊοντικοί κωδικοί των οποίων φτάνουν τις 50.000.
Ειδικότερα, στο ανανεωμένο Publilc του Golden Hall βρίσκει κανείς ψηφιακές οθόνες και σημάνσεις που ενημερώνουν τους επισκέπτες για τις τιμές και τα χαρακτηριστικά των προϊόντων. Παράλληλα, υπάρχει η δυνατότητα άμεσης παραλαβής των online παραγγελιών, σε ειδικά σημεία εντός του καταστήματος (Pick Up Points), υποστηρίζεται η υπηρεσία παραγγελίας από το κατάστημα και παραλαβής σε οποιοδήποτε χώρο αλλά και η υπηρεσία παραλαβής παραγγελίας αυθημερόν από το κατάστημα (Same Day Store Pickup). Τέλος, εντός του καταστήματος ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιεί ανέπαφες πληρωμές σε οποιοδήποτε σημείο.
Επιπλέον, οι χώροι έχουν σχεδιαστεί ώστε να προσφέρουν στον επισκέπτη πραγματικές εμπειρίες και να ενθαρρύνουν την επαφή με τα προϊόντα. Σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο που δίνει την αίσθηση του σπιτιού και διαθέτει μια πλήρως εξοπλισμένη κουζίνα και μπάνιο, οι επισκέπτες μπορούν για πρώτη φορά να βρουν μια μεγάλη γκάμα από οικιακές μικροσυσκευές και προϊόντα για το σπίτι αλλά και την προσωπική φροντίδα (συσκευές και σκεύη μαγειρικής, συστήματα σιδερώματος, μηχανές καφέ, ηλεκτρικές σκούπες, συσκευές περιποίησης κ.α.). Μεγάλη είναι η ποικιλία και σε είδη δώρων για κάθε περίσταση καθώς και σε εποχικά είδη, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Μάλιστα στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου, το κατάστημα φιλοξενεί ένα «γηπεδικό» καθιστικό με προβολείς, αυτοκόλλητο γρασίδι στο πάτωμα, κερκίδες- πολυθρόνες και τηλεόραση 85 ιντσών ενώ διαθέτει αναγνωστήριο, χώρο εκδηλώσεων, kids’ area αλλά και gaming zone για τους λάτρεις των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Στους χώρους του καταστήματος υπάρχουν, επίσης, δύο πρωτοποριακά Audio Rooms ενώ στο τμήμα βιβλίου οι επισκέπτες μπορούν να βρουν περισσότερους από 25.000 μοναδικούς τίτλους και την ψηλότερη βιβλιοθήκη στην Ελλάδα.
Τέλος, στο σαλόνι που βρίσκεται στο ισόγειο του καταστήματος οι επισκέπτες μπορούν να κάνουν ένα σύντομο διάλειμμα από τις αγορές τους ή να περιμένουν με άνεση, όσο επισκευάζονται οι συσκευές τους.