Τα «αγκάθια» του φθινοπώρου για την εστίαση

Ρομίνα Νικηφόρου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Τα «αγκάθια» του φθινοπώρου για την εστίαση
Οι ανατιμήσεις στην αγορά και τα νέα μέτρα προστασίας από τις 13 Σεπτεμβρίου προβληματίζουν τις επιχειρήσεις εστίασης με τον κλάδο να καλείται ακόμη μία φορά να προσαρμοστεί σε νέα δεδομένα.

Μετά την «ανάσα» που πήραν το καλοκαίρι λόγω και της ανόδου του τουρισμού, οι επιχειρήσεις εστίασης μπαίνουν στο φθινόπωρο με νέα «αγκάθια». Από τη μία πλευρά το πρόβλημα των ανατιμήσεων που απασχολεί συνολικά τα ελληνικά νοικοκυριά καθώς και τις επιχειρήσεις σε όλους σχεδόν του κλάδους και από την άλλη, τα νέα μέτρα που τίθενται σε εφαρμογή από τις 13 Σεπτεμβρίου. Την ίδια στιγμή οι επιχειρήσεις εστίασης αναμένουν έως τα μέσα Σεπτεμβρίου και τις υπόλοιπες πληρωμές – μέχρι στιγμής έχουν πληρωθεί περισσότερες από 10.000- από το πρόγραμμα που έτρεξε μέσω ΕΣΠΑ για την επιδότησή τους με κεφάλαιο κίνησης.

Όσον αφορά στις ανατιμήσεις, ένα ζήτημα για το οποίο σχεδιάζονται γενικότερα παρεμβάσεις από την πλευρά της κυβέρνησης, οι εκπρόσωποι του κλάδου εκφράζουν τον προβληματισμό τους σχετικά με το κατά πόσον θα μπορέσουν να συγκρατήσουν τις τιμές των προϊόντων στα καταστήματά τους. Ήδη για τον καφέ οι προβλέψεις δεν είναι ενθαρρυντικές με δεδομένη και τη ραγδαία αύξηση της τιμής του διεθνώς. Συνυπολογίζοντας το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις προέρχονται από μία πολύ δύσκολη περίοδο που τους άφησε αρκετές «πληγές» λόγω των lockdown εκτιμάται ότι η τιμή του καφέ, όσο οι πιέσεις στη διεθνή αγορά παραμένουν, πολύ δύσκολα θα διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα στις καφετέριες και τα υπόλοιπα σημεία πώλησης. Και εφόσον η τιμή του καφέ αυξηθεί, μένει στη συνέχεια να φανεί και ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στην κατανάλωση. Εκτός από τον καφέ ωστόσο, αντίστοιχο φαινόμενο ενδέχεται να παρατηρηθεί και σε άλλα προϊόντα που πωλούνται στα καταστήματα εστίασης.

Το δεύτερο μεγάλο «αγκάθι» αφορά στα μέτρα που θα ισχύουν στους εσωτερικούς χώρους. Οι επιχειρήσεις εστίασης από τις 13 Σεπτεμβρίου και ενώ οι θερμοκρασίες υποχωρούν, θα υποδέχονται μόνο εμβολιασμένους και νοσήσαντες εντός των καταστημάτων. Από την πρώτη στιγμή της ανακοίνωσης των μέτρων οι εκπρόσωποι του κλάδου είχαν κάνει λόγο για «μίνι lockdown» εκφράζοντας τον προβληματισμό τους σχετικά με το πώς θα απαγορεύουν την είσοδο σε ανεμβολίαστους πελάτες τους. Οι απώλειες για τις επιχειρήσεις, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του προέδρου της ΠΟΕΣΕ Γιώργου Καββαθά υπολογίζεται ότι μπορεί να φτάσουν έως και το 50% τους επόμενους μήνες, καθώς οι πολίτες σε νεότερες ηλικίες που αποτελούν και την πλειονότητα των πελάτων κυρίως σε καφετέριες και μπαρ, σε σημαντικό ποσοστό είναι ανεμβολίαστοι και αποκλείονται από τους εσωτερικούς χώρους.

Με βάση τα παραπάνω, το φθινόπωρο για δεύτερη χρονιά θα αποτελέσει μία νέα δοκιμασία για τον κλάδο ο οποίος καλείται για άλλη μία φορά να προσαρμοστεί σε νέα δεδομένα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Συναγερμός στις επιχειρήσεις για το κύμα ανατιμήσεων – Εναλλακτικές λύσεις εξετάζει η κυβέρνηση

Aντισταθμιστικά μέτρα ζητά η εστίαση για το «μίνι lockdown του κλάδου»

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider