Σε ένα τεχνικής φύσεως ζήτημα αποδίδουν οι τεχνικοί του Facebook το πολύωρο μπλακάουτ που έριξε για περισσότερες από έξι ώρες τις δημοφιλείς εφαρμογές (Facebook, Instagram, Messenger και Whatsapp), με την εταιρεία να εμφανίζεται βέβαιη πως δεν υπήρξε καμία διαρροή ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των δισεκατομμυρίων χρηστών.
Πιο αναλυτικά, με ανάρτησή τους, οι τεχνικοί του Facebook ζητούν αρχικά συγγνώμη από τους χρήστες των δημοφιλών εφαρμογών που χθες τέθηκαν προσωρινά εκτός λειτουργίας, ενώ στη συνέχεια τονίζουν πως η αιτία που προκάλεσε την διακοπή της λειτουργίας των εφαρμογών, προκάλεσε επίσης και προβλήματα αναφορικά με τη χρήση των κατάλληλων εργαλείων λογισμικού ώστε να διαγνώσουν και να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα.
«Ζητάμε συγγνώμη από όσους επλήγησαν», ανέφεραν χαρακτηριστικά οι τεχνικοί της εταιρείας, τις πλατφόρμες της οποίας χρησιμοποιούν περισσότεροι 3,5 δισ. άνθρωποι σε όλο τον κόσμο, ενώ λίγη ώρα νωρίτερα υπήρξαν αναφορές πως το μπλακάουτ προκλήθηκε από εσωτερικό λάθος στη διαχείριση της διαδικτυακής κίνησης προς τα συστήματά της.
Στη συνέχεια, οι τεχνικοί του Facebook αναφέρουν πως στη συνέχεια διαπίστωσαν πως τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν οφείλονται σε ελαττωματικές συνδέσεις παραμέτρων του συστήματος (faulty configuration change) σε ορισμένους νευραλγικούς δρομολογητές και εξυπηρετητές των server της εταιρείας, γεγονός που επηρέασε σημαντικά την πρόσβαση στις εφαρμογές, θέτοντας εκτός λειτουργίας τα κέντρα δεδομένων.
Παράλληλα, η τεχνική ομάδα του facebook, με την ανάρτησή της στο engineering.fb.com υπογραμμίζει πως προς το παρόν δεν υπάρχει καμία ένδειξη για κακόβουλης ενέργειας από τρίτους, ενώ επισημαίνει πως μέχρι στιγμής δεν έχει διαπιστωθεί διαρροή δεδομένων των χρηστών που επηρεάστηκαν.
Η ανακοίνωση των τεχνικών του Facebook καταλήγει με την δέσμευσή του να κατανοήσουν την ακολουθία των γεγονότων που προκάλεσε το χθεσινό μπλακ άουτ ώστε οι υποδομές της εφαρμογής να γίνουν πιο ανθεκτικές σε αντίστοιχα μελλοντικά ζητήματα.
Υπενθυμίζεται πως τα προβλήματα στις συνδέσεις ξεκίνησαν να εμφανίζονται από νωρίς το απόγευμα (ώρα Ελλάδας) με καθολική αδυναμία πρόσβασης των Ελλήνων χρηστών σε Facebook, Instagram, Messenger και Whatsapp, ενώ περίπου μία ώρα μετά τα μεσάνυχτα ξεκίνησε η σταδιακή αποκατάσταση των προβλημάτων.
Σύμφωνα, μάλιστα, με τον εξειδικευμένο ιστότοπο Downdetector, που παρακολουθεί συστηματικά τα τεχνικά προβλήματα στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, περιέγραψε το χθεσινό μπλακάουτ ως «το μεγαλύτερο που έχει παρατηρηθεί ποτέ», ενώ αξίζει να σημειωθεί πως ο τεχνολογικός κολοσσός έχανε πάνω από μισό εκατομμύριο δολάρια κάθε ώρα διακοπής της λειτουργίας των πλατφορμών του, σύμφωνα με υπολογισμούς της εταιρείας μετρήσεων Standard Media Index.
Facebook Down: Η χειρότερη διακοπή των social media από το 2008
Η χειρότερη διακοπή στην ιστορία του Facebook από το 2008 ήταν η αυτή που προέκυψε το απόγευμα (ώρα Ελλάδας) της Δευτέρας και η οποία επηρέασε περίπου 1 δισ. χρήστες των Facebook, Instagram, Messenger και WhatsApp.
Το σύνολο των χρηστών στα παραπάνω social media εκτιμάται στα 3 δισ. ανθρώπων, με το 1/3 αυτών να αντιμετωπίζουν προβλήματα σύνδεσης στους λογαριασμούς τους, όπως μετέδωσε το CNBC.
Το πρόβλημα ήταν το μεγαλύτερο blackout του Facebook από το 2008, όταν 80 εκατ. χρήστες είχαν «κλειδωθεί» έξω από τους λογαριασμούς τους για περίπου 24ωρες. Μικρότερης έκτασης πρόβλημα, που διήρκησε για περίπου 1 ώρα, είχε δημιουργηθεί το 2019.
Στον απόηχο των εξελίξεων, η μετοχή της Facebook στην Wall Street έφτασε να υποχωρεί έως και 5% στη συνεδρίαση της Δευτέρας, χάνοντας αρκετά δισ. δολαρίων στην κεφαλαιοποίηση της, ενώ έκλεισε την πρώτη μέρα της εβδομάδας στο αμερικανικό χρηματιστήριο με πτώση 4,92%.