Οι κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων αγωνίζονται να αυξήσουν την παραγωγή, ταχύτερα από ό, τι έκανε η Tesla στις πρώτες μέρες της.
Η εισηγμένη στην Wall Street start-up Xpeng ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι παρήγαγε 100.000 αυτοκίνητα μόλις έξι χρόνια μετά την ίδρυσή της εταιρείας.
Η ανταγωνιστική start-up ηλεκτρικών αυτοκινήτων Nio είχε ανακοινώσει από τον Απρίλιο ότι έχει φτάσει το ορόσημο παραγωγής 100.000 οχημάτων. Η εισηγμένη εταιρεία στις ΗΠΑ ιδρύθηκε στα τέλη Νοεμβρίου 2014 με διαφορετικό όνομα και μετονομάστηκε σε Nio τον Ιούλιο του 2017, πριν από περίπου τέσσερα χρόνια.
Συγκριτικά, η Tesla του Έλον Μασκ χρειάστηκε 12 χρόνια από την ίδρυση της το 2003 για να παράγει 100.000 οχήματα, σύμφωνα με το CNBC. Η Tesla αντιμετώπισε πολλές καθυστερήσεις στην παραγωγή, ειδικά στα πρώτα της χρόνια. Ο κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων με έδρα τις ΗΠΑ έχει αυξήσει έκτοτε την παραγωγική του ικανότητα με νέα εργοστάσια στη Σαγκάη και το Βερολίνο.
Ωστόσο, η Tesla παραμένει ακόμα πολύ μεγαλύτερη σε σύγκριση.
Οι μετοχές των κατασκευαστών EV
Η παραγωγή μόνο το γ’ τρίμηνο έφτασε τα 238.000 οχήματα. Οι μετοχές της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 11% σε ετήσια βάση.
Οι μετοχές της Xpeng που είναι εισηγμένες στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 12% φέτος. Οι μετοχές της Nio μειώθηκαν περισσότερο από 25% σε ετήσια βάση.
Ο κινεζικός κατασκευαστής ηλεκτρικών μπαταριών και οχημάτων BYD δήλωσε τον Μάιο ότι παρήγαγε 1 εκατομμύριο επιβατικά αυτοκίνητα στη νέα κατηγορία ενεργειακών οχημάτων, η οποία περιλαμβάνει αυτοκίνητα μόνο με μπαταρία και υβριδικά.
Οι μετοχές της BYD στο Χονγκ Κονγκ αυξήθηκαν περισσότερο από 25% μέχρι στιγμής φέτος. Οι υποστηρικτές της εταιρείας περιλαμβάνουν την Berkshire Hathaway του Αμερικανού δισεκατομμυριούχου Γουόρεν Μπάφετ.