Στο «τεντωμένο σχοινί» της πανδημίας και των μεταλλάξεων συνεχίζουν να ακροβατούν οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, εν αναμονή και της αποτελεσματικότητας των εμβολίων γύρω από την Όμικρον.
Μέχρι λοιπόν να ξεκαθαρίσει το τοπίο, ο κλάδος των αεροπορικών δείχνει να επηρεάζεται άμεσα από μια σειρά ταξιδιωτικών περιορισμών, που θα αποδυναμώσει την κίνηση και τις συναλλαγές κατά τα Χριστούγεννα. Έτσι, στη βάση της αβεβαιότητας για τις προοπτικές, και της άγνωστης, μέχρι στιγμής, αποτελεσματικότητας των υπαρχόντων εμβολίων και θεραπειών έναντι της νέας μετάλλαξης, η HSBC εξετάζει τρία σενάρια για την πορεία των αεροπορικών.
Στο ευνοϊκό σενάριο (αποτελεί και το βασικό σενάριο της HSBC), όπου η αποτελεσματικότητα των εμβολίων δεν είναι ουσιαστικά ασθενέστερη, ο βρετανικός οίκος αναμένει μόνο ένα τρίμηνο καθυστέρησης στην ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδιών. Στο ενδιάμεσο σενάριο, της κάπως περιορισμένης αποτελεσματικότητας των εμβολίων έναντι της νέας μετάλλαξης, η HSBC εκτιμά πως θα υπάρξει μια μεγαλύτερη καθυστέρηση στην ανάκαμψη του κλάδου, ενώ στο δυσμενές σενάριο, αναμένεται να υπάρξει μια ακόμη πιο αργή ανάκαμψη που μπορεί να καθυστερήσει μέχρι και για ένα χρόνο. Ανάμεσα λοιπόν στους τίτλους των ευρωπαϊκών αεροπορικών (Air France, easyJet, IAG, Lufthansa, Ryanair, SAS, Finnair και Wizz), οι αναλυτές του βρετανικού οίκου, φαίνεται να ξεχωρίζουν την Aegean, διατηρώντας τη σύσταση «buy» με ένα από τα υψηλότερα upsides. Συγκεκριμένα, η HSBC μειώνει ελαφρώς την τιμή στόχο για τη μετοχή της αεροπορικής στα 6,10 ευρώ από 6,85 ευρώ, με το περιθώριο ανόδου να διαμορφώνεται στο 30,3%. Παράλληλα, η νέα μας τιμή στόχος στα 6,10 ευρώ αντιπροσωπεύει ένα discount της τάξεως του 5% στο fair value των 6,42 ευρώ στη βάση του ευνοϊκού σεναρίου. Η εύλογη αξία που προκύπτει από το ενδιάμεσο σενάριο είναι στα 6,17 ευρώ και για το δυσμενές σενάριο στα 5,57 ευρώ.
Αξίζει να επισημανθεί πως οι αναλυτές προέβησαν σε μείωση των τιμών στόχων για όλες τις αεροπορικές που εξετάζουν, ανάλογα και με τον παράγοντα κινδύνου, υποβαθμίζοντας παράλληλα τη σύσταση για τις Air France και SAS σε «reduce» από «hold» εξαιτίας και της ανάγκης αναδιάρθρωσης των ισολογισμών τους και πριν την εμφάνιση της πανδημίας.
Αναφορικά με την Aegean, η HSBC επισημαίνει πως η ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης ήταν πολύ πιο έντονη από ό,τι σε αντίστοιχες ευρωπαϊκές εταιρείες, επωφελούμενη από την ισχυρή τουριστική ζήτηση στην Ελλάδα. Η εταιρεία διαθέτει μια πολύ σταθερή θέση ρευστότητας για να αντέξει σε μια παρατεταμένη περίοδο πανδημίας, καθώς έκλεισε το τρίτο τρίμηνο με ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα της τάξεως των 544 εκατ. ευρώ ενώ έχει ήδη καταβάλει το μεγαλύτερο μέρος των προκαταβολών για τις επερχόμενες παραλαβές αεροσκαφών της για τα επόμενα 3 - 4 χρόνια. Παράλληλα, από το δεύτερο τρίμηνο του 2022 και έπειτα, θα αρχίσει να λαμβάνει προπληρωμές, μέσω της πώλησης και επαναμίσθωσης αεροσκαφών που θα παραλαμβάνει.
Ο βρετανικός οίκος προχωρά ένα βήμα παρακάτω θέτοντας επί τάπητος τις εκτιμήσεις της αναφορικά με τα κέρδη/ζημιές προ φόρων και τόκων (EBIT) αλλά και την επιβατική κίνηση στα τρία σενάρια που θέτει. Έτσι, πριν εμφανιστεί η μετάλλαξη Όμικρον, η HSBC εκτιμούσε πως τα EBIT θα έφταναν στα -37 εκατ. ευρώ, ενώ στα υπόλοιπα τρία σενάρια εκτιμά πως θα διαμορφωθούν στα -47 εκατ. ευρώ για το 2021.
Για το επόμενο έτος, αναμένονταν στα 85 εκατ. ευρώ, και σταδιακά χαμηλότερα στο ευνοϊκό και ενδιάμεσο σενάριο, ήτοι στα 54 εκατ. ευρώ και 24 εκατ. ευρώ, ενώ στο δυσμενές σενάριο αναμένονται ζημιές της τάξεως των 37 εκατ. ευρώ. Δυναμικότερο αναμένεται ωστόσο, το 2023, καθώς ο οίκος εκτιμούσε πως πριν την εμφάνιση της μετάλλαξης τα κέρδη προ φόρων και τόκων θα έφτασαν στα 118 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που για υπόλοιπα τρία σενάρια αναμένεται να κινηθούν με φθίνουσα πορεία στα 110 εκατ. ευρώ, 101 εκατ. ευρώ και 85 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Από την, στο σκέλος της πληρότητας συγκριτικά με τα επίπεδα του 2019, ο βρετανικός οίκος έθετε τον «πήχη» στο 56,1%, στο 87,5% και στο 105% στην τριετία 2021 - 2023, πριν την εμφάνιση της μετάλλαξης. Αν λοιπόν, η ανάκαμψη του κλάδου καθυστερήσει κατά ένα τρίμηνο, ο δείκτης πληρότητας συγκριτικά με το 2019 εκτιμάται πως θα φτάσει στο 54,9%, στο 85,1% και στο 104,3% στην τριετία, ενώ στο ενδιάμεσο σενάριο τα ποσοστά αυτά θα υποχωρήσουν από το 2022 στο 79,1% και στο 96,9% το 2023 (ίδιο ποσοστό το 2021 και στα τρία σενάρια). Στις δυσμενείς εκτιμήσεις του βρετανικού οίκου, ο δείκτης πληρότητας της Aegean μέχρι και το 2023 δε θα επανέλθει πλήρως στα επίπεδα του 2019 (74,2% και 96,4% το 2022 και 2023 αντίστοιχα). Αξίζει να σημειωθεί πως οι εκτιμήσεις της HSBC αναφορικά με την πλήρη επαναφορά των επιπέδων πληρότητας της Aegean στα προ πανδημίας είναι από τις πιο εμπροσθοβαρείς συγκριτικά με άλλες αεροπορικές.