Τι «λένε» οι αριθμοί για την δεκαετή πορεία της πιο δημοφιλούς πλατφόρμας οnline delivery στη χώρα.
Περισσότεροι από 5.000 εργαζόμενοι, 20.000 και πλέον συνεργαζόμενες επιχειρήσεις σε 100 πόλεις της Ελλάδας, οι 5.845 εκ των οποίων εντάχθηκαν στην πλατφόρμα του efood εν μέσω Covid-19 για να συνεχίσουν την δραστηριότητά τους με τη διανομή του efood, και 60 εκατ. αποδοθέντες φόροι την τελευταία κρίσιμη για την οικονομία, τριετία.
Τα παραπάνω είναι μόνο μερικά από τα νούμερα που χαρακτηρίζουν την πορεία του efood, της επιχείρησης που ξεκίνησε από 2 άτομα το 2011 και μέσα σε 10 χρόνια μετατράπηκε στην πιο δημοφιλή πλατφόρμα online delivery στην Ελλάδα.
Κάνοντας τα πρώτα του βήματα τα πέτρινα χρόνια της οικονομικής κρίσης, το 2011, το efood δημιουργήθηκε για να καλύψει μια ανάγκη: να συγκεντρώσει σε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα διαφορετικά καταστήματα εστίασης, από τα οποία ο καταναλωτής μπορεί γρήγορα και εύκολα να παραγγείλει και να παραλάβει μέσα σε λίγα λεπτά στο χώρο του.
Το εγχείρημα κρίθηκε επιτυχημένο, όχι μόνο γιατί μέσα στα χρόνια το efood διογκώθηκε, αλλά και γιατί κατάφερε να ψηφιοποιήσει τον κλάδο της εστίασης και να οικοδομήσει μια νέα για τα ελληνικά δεδομένα αγορά - αυτή του online delivery - η αξία της οποίας σήμερα αγγίζει σε παγκόσμιο επίπεδο τα 150 δισ. δολάρια.
Παράλληλα, βέβαια, το efood αποτέλεσε και μια από τις πρώτες επιχειρήσεις του νεοφυούς οικοσυστήματος της χώρας που έκανε το πολυπόθητο «exit», όταν εξαγοράστηκε το 2015 από την γερμανική Delivery Ηero, δείχνοντας το δρόμο της επιτυχίας σε πολλούς επιχειρηματίες του χθες και του σήμερα.
Η πορεία συνεχίστηκε με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, τόσο για το ίδιο το efood, όσο και για τις συνεργαζόμενες με αυτό επιχειρήσεις, οι οποίες στα δέκα αυτά χρόνια παρουσίασαν αθροιστικά τζίρο ύψους 2 δισ. ευρώ. Για τις επιχειρήσεις αυτές, το efood αποτελεί πλέον ένα επιπλέον κανάλι πώλησης και διανομής, το οποίο διευρύνει το κοινό στο οποίο απευθύνονται και κατ' επέκταση τον κύκλο εργασιών τους. Αυτός είναι ίσως και ο λόγος που ο αριθμός τους, που φτάνει σήμερα τις 20.000, αυξάνει εκθετικά και συνεχώς.
Η συμβολή της πλατφόρμας έγινε ακόμα πιο αισθητή εν μέσω υγειονομικής κρίσης, η οποία απείλησε την βιωσιμότητα όσων μικρομεσαίων δεν είχαν πρόσβαση στο online κανάλι και σε δικό τους δίκτυο διανομής. Δεδομένων των περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν στην αγορά, πολλοί επιχειρηματίες μέσω της συνεργασίας τους με το efood ξεκίνησαν να δέχονται ηλεκτρονικές παραγγελίες, διασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό την επιχειρηματική τους συνέχεια. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις πρώτες εβδομάδες επιβολής των περιορισμών στην αγορά, περισσότερες από 6.000 νέες επιχειρήσεις εντάχθηκαν στην πλατφόρμα του efood, αναθέτοντάς του τη διανομή των προϊόντων τους.
Η διέξοδος, μάλιστα, δεν αφορούσε αποκλειστικά στην εστίαση, αφού, από εκείνη την περίοδο μέχρι και σήμερα, το efood προχώρησε στην επέκταση των κατηγοριών που προσφέρει, εισάγοντας στην πλατφόρμα του από είδη μικρής λιανικής από τοπικά καταστήματα και σούπερ μάρκετ έως και είδη φαρμακείου.
Τα παραπάνω είναι μάλλον αρκετά για να χαρακτηρίσουν το efood ως το suceess story του online delivery στην Ελλάδα. Εξίσου ενδεικτικό για τον παραπάνω τίτλο είναι βέβαια και το αποτύπωμά της εταιρείας στην κοινωνία και την οικονομία. Επιγραμματικά, οι εργαζόμενοί της εταιρείας, ανέρχονται πλέον σε 5.100, καθιστώντας την έναν από τους σημαντικότερους εργοδότες στη χώρα. Ο αριθμός τους μάλιστα αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω, αν σκεφτεί κανείς ότι ο ρυθμός αύξησης του προσωπικού του ξεπερνά το 40% ετησίως, τα τελευταία χρόνια. Την πιο πρόσφατη τριετία μάλιστα, η εταιρεία έχει δαπανήσει περισσότερα από 80 εκατομμύρια ευρώ σε κόστος μισθοδοσίας, ενώ οι παροχές που προσφέρει στην πιο πολυπληθή ομάδα διανομέων στην Ελλάδα εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τα 1,8 εκατομμύρια ευρώ το 2021. Ο στόχος της για «δημιουργία ποιοτικών θέσεων εργασίας» έχει μάλιστα βραβευτεί - το efood κέρδισε την 5η και την 3η θέση της λίστας με τα Best Places to Work τα δύο τελευταία χρόνια.
Η αναπτυξιακή αυτή πορεία βάζει το λιθαράκι της και στην ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας, δεδομένου ότι το efood εισέφερε περί τα 60 εκατ. ευρώ στα δημόσια έσοδα μέσα από φόρους που έχει πληρώσει από το 2019 μέχρι και σήμερα. Παράλληλα, βέβαια, στηρίζει και την τοπική κοινωνία και αγορά μέσα από την δραστηριοποίησή της σε 98 πόλεις της ελληνικής επαρχίας.
Έχοντας επιτύχει να αλλάξει το status quo στην αγορά της εστίασης εκσυγχρονίζοντας χιλιάδες επιχειρήσεις, το efood δηλώνει έτοιμο για έναν νέο κύκλο ανάπτυξης, μέσα από τις πρόσφατες εξαγορές στις οποίες προχώρησε. Στόχος, άλλωστε, όπως επισημαίνουν τα στελέχη της, είναι να συνεχίσει να αποτελεί «ένα θετικό παράδειγμα για το ελληνικό επιχειρείν».