Τη βεβαιότητα πως οι ελλείψεις βασικών καταναλωτικών αγαθών - που έχουν προκύψει λόγω της πανδημικής κρίσης και των αναταράξεων στην εφοδιαστική αλυσίδα, σε συνδυασμό με την εκτόξευση του κόστους της ενέργειας και των πρώτων υλών - θα ενταθούν στο προσεχές μέλλον εξέφρασε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος, Βασίλης Σταύρου, περιγράφοντας τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στην αγορά.
«Υπάρχουν ελλείψεις βασικών αγαθών, αλλά ακόμη δεν είναι έντονες. Προσεχώς αναμένεται να ενταθούν», εκτίμησε ο κ. Σταύρου, μιλώντας στο πλαίσιο του 32ου ετήσιου συνεδρίου του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου για το μέλλον του λιανεμπορίου στην εποχή μετά την πανδημία.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος, η ανθρωπότητα καλείται εδώ και 24 μήνες – από το ξέσπασμα της πανδημίας – να αντιμετωπίζει μια συνεχή διαχείριση κρίσεων, ενώ η νέα κατάσταση που έχει διαμορφωθεί απαιτεί τη διαχείριση πολλών κρίσεων ταυτόχρονα.
Πώς «απαντά» η ΑΒ Βασιλόπουλος στις ελλείψεις
Στο περιθώριο της εισήγησής του στο συνέδριο, ο κ. Σταύρου αποκάλυψε με ποιον τρόπο «απαντά» η ΑΒ Βασιλόπουλος στον κίνδυνο για ακόμη μεγαλύτερες ελλείψεις προϊόντων προσεχώς. Όπως εξήγησε, η στοχευμένη αξιοποίηση της τεχνολογίας, μέσω της τεχνητής νοημοσύνης και της χρήσης συγκεκριμένων αλγορίθμων, θωρακίζει την εταιρεία απέναντι στην κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Ειδικότερα, η ΑΒ Βασιλόπουλος ολοκληρώνει ένα πλήρες πρόγραμμα αυτοματοποιημένης παραγγελιοληψίας, το οποίο στοχεύει στην καλύτερη δυνατή διαχείριση των αποθεμάτων της αλυσίδας, ενώ προσφέρει αναλυτική καταγραφή των προϊόντων που υπάρχουν (ή δεν υπάρχουν) στο ράφι. «Βρισκόμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ανά πάσα στιγμή υπάρχει υπέρ-απόθεμα ή έλλειψη σε ένα συγκεκριμένο προϊόν», σημείωσε ο κ. Σταύρου, εκφράζοντας την ανάγκη για ενίσχυση της συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων, με στόχο την αντιμετώπιση των πολλαπλών κρίσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη.
«Η βιωσιμότητα δεν είναι τάση εποχής, αλλά συνειδητή επιλογή»
Ο κ. Σταύρου τόνισε πως για την ΑΒ Βασιλόπουλος η βιωσιμότητα δεν είναι τάση εποχής, αλλά συνειδητή επιλογή, ενώ επανέλαβε τη δέσμευση της αλυσίδας για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων κατά 50% έως το 2025.Η μείωση της απόρριψης των τροφίμων είναι ένα εθνικό θέμα, το οποίο απαιτεί συνεργασία και κοινή προσπάθεια, σημείωσε.
Όπως έχει ήδη γράψει το insider.gr, η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεργάζεται με το WWF Ελλάς στη μάχη κατά της σπατάλης τροφίμων. Ειδικότερα, η αλυσίδα με την υποστήριξη του WWF Ελλάς: • αλλάζει τις εσωτερικές της διαδικασίες για τον μεγαλύτερο περιορισμό των απωλειών στα καταστήματα και τις αποθήκες της. Συγκεκριμένα, η εταιρεία στοχεύει να εντοπίσει ανά τμήμα τις απώλειες, ώστε συντονισμένα στη συνέχεια να προβεί στις απαραίτητες μεταβολές και να τις περιορίσει. • δίνει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στη δωρεά ποιοτικών και απολύτως ασφαλών τροφίμων • συνεργάζεται με τους προμηθευτές της παρέχοντάς τους πρακτική πληροφόρηση για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν κι εκείνοι να μειώσουν τις απώλειες στην αγροτική παραγωγή και τη μεταποίηση • ενημερώνει με υπευθυνότητα τους πελάτες της, αναπτύσσοντας χρηστικά εργαλεία που θα βοηθήσουν τους πολίτες στην αποτελεσματική μείωση της σπατάλης τροφίμων εντός του οικιακού τομέα.
Με σκοπό, μάλιστα, τη διερεύνηση και την αξιολόγηση της σπατάλης τροφίμων σε όλη την εφοδιαστική της αλυσίδα και σε κάθε στάδιο της παραγωγής, από το αγρόκτημα έως το πιάτο, η ΑΒ Βασιλόπουλος σε συνεργασία με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο διενήργησαν έρευνα, τα ευρήματα της οποίας είναι αποκαλυπτικά… Πάνω από 1.000.000 τόνους τροφίμων πετούν κάθε χρόνο τα ελληνικά νοικοκυριά, τα μισά εκ των οποίων θα μπορούσαν με ασφάλεια να καταναλωθούν και όχι να καταλήξουν στα σκουπίδια!
Σύμφωνα με την έρευνα, η σπατάλη τροφίμων στον οικιακό τομέα ξεπερνά το 50% της συνολικής σπατάλης και κάθε πολίτης στην Ελλάδα, πετά κάθε χρόνο 98,2 κιλά τροφίμων από το νοικοκυριό του, ενώ για μια τετραμελή οικογένεια, το νούμερο αυτό αγγίζει τα 392,8 κιλά τροφίμων ετησίως. Παράλληλα, η σπατάλη τροφίμων προκαλεί ανυπολόγιστη σπατάλη φυσικών πόρων, οι οποίοι διατίθενται για την παραγωγή τροφίμων που τελικά δεν καταναλώνονται.
Η έρευνα διενεργήθηκε σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα της ΑΒ Βασιλόπουλος και ολοκληρώθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο. Σε αυτή συμμετείχαν 772 νοικοκυριά, στα οποία μελετήθηκαν εξαντλητικά οι ποσότητες τροφίμων που καταλήγουν ως απόβλητα.