Τελευταία ενημέρωση: 3/2/22 - 09:33 π.μ.
Ισχυρές απώλειες που υπερβαίνουν το 20% καταγράφει ο τίτλος της Meta -μητρικής εταιρείας της Facebook- στις ηλεκτρονικές συναλλαγές μετά τη λήξη της συνεδρίασης στην Wall Street, καθώς ο τεχνολογικός κολοσσός ανέφερε την Τετάρτη πως τα κέρδη κατά το δ' τρίμηνο του 2021 διαμορφώθηκαν κάτω από τις εκτιμήσεις των αναλυτών.
Κάτω από τις προβλέψεις τα κέρδη στο δ' τρίμηνο
Συγκεκριμένα, η εταιρεία του Μαρκ Ζούκερμπεργκ ανακοίνωσε πως τα κέρδη της στο τελευταίο τρίμηνο του 2021 διαμορφώθηκαν στα 3,67 δολάρια/μετοχή, την στιγμή που οι οικονομολόγοι σε έρευνα της Refinitiv ανέμεναν κέρδη της τάξης των 3,84 δολαρίων/μετοχή.
Παράλληλα, η Meta ανακοίνωσε πως τα συνολικά της έσοδα στο δ' τρίμηνο διαμορφώθηκαν στα 33,67 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας τις προβλέψεις των αναλυτών που ανέμεναν έσοδα 33,4 δισ. δολαρίων.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Μαρκ Ζάκερμπεργκ δήλωσε "ενθαρρυμένος από την πρόοδο που κάναμε τον τελευταίο χρόνο" και διαβεβαίωσε ότι "θα συνεχίσουμε να επενδύουμε το 2022 καθώς δουλεύουμε για τη δημιουργία του metaverse". Στο πλαίσιο αυτό, η θυγατρική Meta Reality Labs, που έχει αναλάβει τον τομέα επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας και παρουσίασε για πρώτη φορά ξεχωριστά οικονομικά αποτελέσματα, εμφάνισε αυξημένες καθαρές ζημιές 10,2 δισ. δολαρίων το 2021, έναντι ζημιών 6,6 δισ. δολαρίων το 2020.
Ο Ζάκερμπεργκ παραδέχτηκε ότι ο τομέας αυτός της εταιρείας δεν πρόκειται να είναι κερδοφόρος "στο κοντινό μέλλον", αλλά εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι οι επενδύσεις στο metaverse θα αποδώσουν τελικά (κερδοφόρους) καρπούς. Η Meta Reality Labs είχε έσοδα περίπου 2,3 δισ. δολ. το 2021.
Κατέγραψε για πρώτη φορά απώλεια καθημερινών χρηστών
Σύμφωνα με το δίκτυο CNBC, ο ημερήσιος αριθμός των χρηστών του Facebook διαμορφώθηκε στα 1,93 δισ., ελαφρώς χαμηλότερα από την πρόβλεψη για 1,95 δισ. καθημερινούς χρήστες, ενώ σε μηνιαία κλίμακα οι χρήστες ανήλθαν σε 2,91 δισ.
Ενώ σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι μηνιαίοι χρήστες - οι οποίοι κάνουν χρήση του Facebook έστω μια φορά τον μήνα - έμειναν σταθεροί στα 2,91 δισεκατομμύρια κατά το τελευταίο τρίμηνο πέρυσι, αλλά ο συνολικός αριθμός των μηνιαίων ενεργών χρηστών σε όλες μαζί τις θυγατρικές πλατφόρμες (Facebook, Instagram, WhatsApp κ.α.) αυξήθηκε κατά 9% σε σχέση με πριν ένα έτος, φθάνοντας τα 3,59 δισεκατομμύρια.