Νέα δεδομένα φέρνει η είσοδος της Volton στην κινητή - Πότε θα λανσαριστεί, οι στόχοι και οι προκλήσεις

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Νέα δεδομένα φέρνει η είσοδος της Volton στην κινητή - Πότε θα λανσαριστεί, οι στόχοι και οι προκλήσεις
Αυξάνει ο ανταγωνισμός στην κινητή χάρη στον νέο εικονικό πάροχο που ετοιμάζεται να δραστηριοποιηθεί στη χώρα - Πότε θα είναι έτοιμη η νέα κινητή και ποιοι οι στόχοι της εταιρείας.

Νέα δεδομένα φέρνει στο τοπίο της κινητής τηλεφωνίας ο ερχομός ενός ακόμα παίκτη, την ώρα μάλιστα που οι πάροχοι φαίνεται να αλλάζουν την εμπορική τους πολιτική, υιοθετώντας την λογική της απεριόριστης κι ευέλικτης επικοινωνίας. Προπομπό των αλλαγών που έρχονται αποτελεί η χθεσινή ανακοίνωση του Ομίλου της Volton, μέσω της οποίας ανακοινώθηκε κι επισήμως η συμφωνία με τον όμιλο της Vodafone για την δραστηριοποίησή της ως εικονικός πάροχος κινητής (MVNO).

Κατόπιν της συμφωνίας αυτής, την οποία είχε αναφέρει σε παλαιότερο δημοσίευμά του το insider.gr, η εταιρεία ξεκινά τις απαραίτητες προετοιμασίες για το λανσάρισμα του νέου παρόχου στην αγορά. Η διαδικασία, η οποία περιλαμβάνει από τον τεχνικό σχεδιασμό και την χάραξη της τιμολογιακής πολιτικής έως και τις πιλοτικές δοκιμές του εικονικού παρόχου, αναμένεται να διαρκέσει περίπου έναν χρόνο, με το επίσημο λανσάρισμα να εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί το πρώτο με δεύτερο τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr. Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα ότι οι υπηρεσίες θα λανσαριστούν στην επωνυμία της Volton, κι όχι της συνδεδεμένης θυγατρικής Cell Mobile, η οποία συστάθηκε καθαρά για ρυθμιστικούς λόγους.

Ως «Full MVNO» η Volton θα έχει τον πλήρη έλεγχο των προϊόντων και των υπηρεσιών που θα προσφέρει στους πελάτες της. Στόχος του ενεργειακού παρόχου είναι άλλωστε να αναπτύξει ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο, μέσω του οποίου θα προσφέρει συνδυαστικές υπηρεσίες ενέργειας και τηλεπικοινωνιών (κινητή, σταθερή τηλεφωνία & internet συμπεριλαμβανομένου και του 5G) με ιδιαίτερα ανταγωνιστικά τιμολόγια. Προσφέροντας ακόμα περισσότερη οικονομία στο σύνολο των δαπανών των οικιακών και επαγγελματιών πελατών της, η εταιρεία αναμένει να προσελκύσει μέρος του ήδη υπάρχοντος πελατολογίου της που ξεπερνά αυτή τη στιγμή τους 200.000 συνδρομητές.

Να θυμίσουμε ότι η εταιρεία η οποία μέχρι σήμερα δραστηριοποιείται στην προμήθεια κι εμπορία ηλεκτρικού ρεύματος είχε ανακοινώσει ήδη από τις αρχές του προηγούμενου έτους την πρόθεσή της να διευρύνει τη δραστηριότητά της και στον τηλεπικοινωνιακό κλάδο. Για το σκοπό όλο το προηγούμενο διάστημα προχώρησε σε διαπραγματεύσεις με κάθε έναν από τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους (Cosmote, Vodafone, Wind), χωρίς αρχικά να καταστεί δυνατό να διαμορφωθεί κάποια συμφέρουσα εμπορική συμφωνία. Κατόπιν αυτού η Volton ζήτησε τη διαμεσολάβηση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), «καρπός» της οποίας ήταν και η εν λόγω συμφωνία με την Vodafone.

Η ιστορία των εικονικών παρόχων

Οι προαναφερθείσες διαπραγματεύσεις κρίθηκαν απαραίτητες αφού ως εικονικός πάροχος δεν θα διαθέτει δικές της υποδομές αλλά θα «νοικιάζει» το ραδιοδίκτυο από τους παρόχους κινητής. Για το λόγο αυτό θα πρέπει και οι τιμές χονδρικής που λαμβάνει οφείλουν να είναι τέτοιες που να επιτρέπουν την δραστηριοποίησή της στο πλαίσιο του ανταγωνισμού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το μοντέλο του εικονικού παρόχου είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στο εξωτερικό με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για 1.000 MVNO παρόχους παγκοσμίως. Στην περίπτωση της Ευρώπης, αντίστοιχα παραδείγματα συναντά κανείς σε Αγγλία, Γερμανία, Ολλανδία, Ισπανία, και Γαλλία. Παρότι στη χώρα μας εδώ και χρόνια δεν λειτουργεί κάποιος εικονικός πάροχος, η συζήτηση αναθερμάνθηκε μετά και την ενεργοποίηση του 5G, με τον πρόεδρο της ΕΕΤΤ κ. Κωνσταντίνο Μασσέλο να αναφέρει ότι «η έλευση του 5G διευρύνει τις ευκαιρίες στον κλάδο και κάθε εταιρεία με περισσότερους από 100.000 πελάτες στην Ελλάδα μπορεί και θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο να γίνει MVNO».

Για την ιστορία, ο τελευταίος πάροχος που λειτούργησε ως MVNO επί ελληνικού εδάφους ήταν η Cyta Hellas (σ.σ. μέσω συμφωνίας με την Vodafone), η οποία το 2018 εξαγοράστηκε από τη Vodafone έναντι 118 εκατ. ευρώ, έχοντας περίπου 40.000 πελάτες κινητής τηλεφωνίας ως εικονικός πάροχος. Οι πιο πρόσφατες σχετικές προσπάθειες βέβαια είχαν πραγματοποιηθεί από την Forthnet, η οποία κατόπιν παρέμβασης της ΕΕΤΤ είχε και πάλι καταλήξει σε συμφωνία με την Vodafone, αλλά τα σχέδια για MVNO ανακόπηκαν μετά και την εξαγορά της από τον όμιλο της United ενώ εγκαταλείφθηκαν οριστικά κατόπιν της εξαγοράς της Wind.

Η περίπτωση της Volton

Η περίπτωση ωστόσο της Volton είναι διαφορετική αφού όπως επισημαίνουν στο insider.gr παράγοντες με γνώση της αγοράς, αφού αποτελεί μια «καθαρόαιμη» περίπτωση MVNO κι όχι μια προσπάθεια επέκτασης ενός τηλεπικοινωνιακού παρόχου σε νέες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες. Μακροπρόθεσμος στόχος της Volton φέρεται να είναι άλλωστε να μετατραπεί από απλό πάροχο ενέργειας σε πάροχο καινοτόμων συνδυαστικών υπηρεσιών που εκτείνονται σε πολλαπλές υπηρεσίες κοινής ωφέλειας. Ένα επιχειρηματικό μοντέλο που εφαρμόζουν ήδη εταιρείες του εξωτερικού με μεγάλη επιτυχία, ειδικά εν μέσω της σφοδρής ενεργειακής κρίσης που βιώνει αυτή την περίοδο ο πλανήτης.

Παρότι το εγχείρημα έρχεται σε μια περίοδο που υπάρχει ιδιαίτερη κινητικότητα στην τηλεπικοινωνιακή αγορά αφενός λόγω της επικείμενης συγχώνευσης των Nova-Wind υπό την σκέπη της United Group κι αφετέρου λόγω των αλλαγών που παρατηρούνται στην εμπορική πολιτική των παρόχων (σ.σ. να θυμίσουμε ότι ήδη δύο από τους τρεις υπάρχοντες παρόχους Cosmote και Wind, έχουν στραφεί ήδη σε μοντέλα που προωθούν την ευέλικτη ή και απεριόριστη επικοινωνία ακόμα και για τα καρτοκινητά) δείχνει να έχει διασφαλίσει προοπτικές επιτυχίας.

Κι αυτό γιατί δεν στοχεύει να συναγωνιστεί άμεσα τους εδραιωμένους παρόχους αλλά να προσφέρει μια επωφελή συνδυαστική πρόταση στους καταναλωτές. Κάτι που θα επιτύχει και με την συμφέρουσα τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθηθεί, η οποία διασφαλίζεται εν μέρει μέσω της συμφωνίας με την Vodafone η οποία διαφέρει αρκετά από τις αντίστοιχες του παρελθόντος. «Υπό αυτή την έννοια οι δύο βασικές προκλήσεις που έχουν να κάνουν με το business model και τις τιμές χονδρικής κρίνονται ήδη άκρως ανταγωνιστικές» ανέφερε χαρακτηριστικά παράγοντας της αγοράς στο insider.gr. Όσο για τις λοιπές συνθήκες, που αφορούν στις ζυμώσεις που παρατηρούνται στην αγορά των τηλεπικοινωνιών, αναμένεται να μελετηθούν το προσεχές διάστημα μέχρι και το επίσημο λανσάρισμα της νέας κινητής τον 2023.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Έρχεται νέος πάροχος κινητής τηλεφωνίας στη χώρα

Πώς διαμορφώνονται τα μερίδια αγοράς στις τηλεπικοινωνίες

Ρίχνει τις τιμές στην κινητή η στροφή στα απεριόριστα data

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider