Σε τροχιά ανακατατάξεων τα σούπερ μάρκετ – Πώς διαμορφώνεται ο χάρτης στο λιανεμπόριο τροφίμων

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Σε τροχιά ανακατατάξεων τα σούπερ μάρκετ – Πώς διαμορφώνεται ο χάρτης στο λιανεμπόριο τροφίμων
Μπαράζ ζυμώσεων και έντονη κινητικότητα στην περιφέρεια. Οι κινήσεις των μικρών του κλάδου, οι συμφωνίες των μεγάλων και οι συνέργειες. Τι φέρνει η επόμενη μέρα.

«Ασπίδα» προστασίας μπροστά στη νέα πραγματικότητα που συνθέτουν το πληθωριστικό κύμα και ο πόλεμος στην Ουκρανία σηκώνει η οργανωμένη λιανική στη χώρα μας, αναζητώντας συνέργειες που θα θωρακίσουν τον κλάδο των σούπερ μάρκετ αλλά και θα τον ενδυναμώσουν ώστε να διαχειριστεί τις προκλήσεις του άμεσου μέλλοντος.

Μπροστά σε μια γενικευμένη αβεβαιότητα που πλήττει την κατανάλωση και ροκανίζει τις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ, ο κλάδος μετασχηματίζεται ταχύτατα. Οι «μεγάλοι» παίκτες στο λιανεμπόριο τροφίμων χαράσσουν τη στρατηγική τους, ενώ το παιχνίδι πλέον περνά και στους «μικρούς» που επιχειρούν να αυξήσουν τα μερίδια αγοράς. Κόντρα στις προκλήσεις, η κινητικότητα στον κλάδο είναι έντονη, ενώ το τελευταίο διάστημα στο προσκήνιο έρχονται μικρότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ που δραστηριοποιούνται στην περιφέρεια.

Η πανδημία του κορονοϊού, η ενεργειακή κρίση, οι αναταράξεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και εσχάτως η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία κρίνουν ως αναγκαία θωράκιση της οργανωμένης λιανικής, απαιτώντας γρήγορα αντανακλαστικά, ταυτόχρονη διαχείριση πολλαπλών κρίσεων και άμεση μετάβαση στην ψηφιακή εποχή.

Ενισχύει την παρουσία της στα Γιάννενα η Σκλαβενίτης

Μόλις χθες έγινε γνωστό ότι πολύ σύντομα θα πέσουν οι υπογραφές που θα επικυρώσουν τη συμφωνία της Σκλαβενίτης με την τοπική αλυσίδα SEP Markets Παπαδόπουλος που δραστηριοποιείται στα Ιωάννινα (Ισχυροποιεί την παρουσία της στα Ιωάννινα η Σκλαβενίτης – Έως αύριο οι υπογραφές με τη SEP Markets Παπαδόπουλος).

Με την εν λόγω συμφωνία – που βρίσκεται στο τελικό της στάδιο – η αλυσίδα Σκλαβενίτης αναμένεται να επεκτείνει το δίκτυο καταστημάτων στην αγορά των Ιωαννίνων, όπου διατηρεί ήδη δύο καταστήματα. Σύμφωνα με πηγές κοντά στην εταιρεία, η συμφωνία θα αφορά αποκλειστικά στην ένταξη εννέα σημείων στο δίκτυο καταστημάτων της Σκλαβενίτης στην ηπειρωτική πόλη, με τη SEP Παπαδόπουλος να διατηρεί δύο καταστήματα από τα έντεκα που διαθέτει συνολικά. Μετά την υλοποίηση της συνεργασίας των αλυσίδων, θα λειτουργούν συνολικά έντεκα καταστήματα Σκλαβενίτης στα Ιωάννινα.

Στα εννέα καταστήματα της SEP Markets Παπαδόπουλος που εντάσσονται στη Σκλαβενίτης απασχολούνται συνολικά 160 άτομα. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, όλες οι θέσεις εργασίας θα διατηρηθούν, ενώ στόχος είναι να δημιουργηθούν ακόμη περισσότερες θέσεις εργασίας στο μέλλον. Η ένταξη των εννέα καταστημάτων στο δίκτυο της Σκλαβενίτης θα πραγματοποιηθεί προς τα τέλη Μαΐου, ώστε στη συνέχεια να ακολουθήσει πλάνο ανακαίνισής τους.

Διατηρώντας την πρωτοκαθεδρία από πλευράς τζίρου, παρά τη μείωση των πωλήσεων που καταγράφεται σε ολόκληρο τον κλάδο λόγω του κύματος ακρίβειας, η Σκλαβενίτης συνεχίζει τις επενδύσεις, υλοποιώντας φιλόδοξο σχέδιο ανακαινίσεων.

Ειδικότερα, εντός του 2022 αναμένεται να ανακαινιστούν περισσότερα από 40 καταστήματα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, ώστε οι πελάτες της αλυσίδας να έχουν ακόμη περισσότερες επιλογές για τις αγορές τους. Ταυτόχρονα, η Σκλαβενίτης συνεχίζει να εστιάζει στην ενδυνάμωση της ψηφιακής της δραστηριότητας, μέσω του sklavenitis.gr που έχει ήδη επεκταθεί στις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας.

Στην Πίτσιας τρία καταστήματα της Μαζί Markets

Όπως ανακοινώθηκε τα προηγούμενα 24ωρα, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Πίτσιας, με έδρα την Πιερία, απέκτησε τρία καταστήματα της Μαζί Markets, προκειμένου να ισχυροποιήσει την παρουσία της σε σημεία όπου μέχρι πρότινος δεν είχε «πατήσει πόδι». Συγκεκριμένα, πρόκειται για ένα κατάστημα στη Θεσσαλονίκη και ακόμη δύο στη Βέροια, τα οποία θα αλλάξουν επωνυμία – αποκτώντας το brand της Πίτσιας – μέσα στον Μάιο.

Η αλυσίδα Πίτσιας ξεκίνησε το 1973 από το μικρό μπακάλικο των Φωτεινών για να φτάσει να θεωρείται σήμερα μια σύγχρονη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της περιφέρειας. Το δίκτυό της πλησιάζει σήμερα τα 30 καταστήματα, ενώ το ηλεκτρονικό της κανάλι ισχυροποιείται διαρκώς.

Μασούτης – ΣΥΝΚΑ άνοιξαν τον χορό των deals στην περιφέρεια

Το deal που αφορά στη στρατηγική συνεργασία της αλυσίδας σούπερ μάρκετ της Βορείου Ελλάδος, Μασούτης, με τη συνεταιριστική αλυσίδα, ΣΥΝΚΑ, που έχει παρουσία σε Κρήτη, Αιγαίο και Κέρκυρα, ήταν εκείνο που έσυρε τον χορό των εξελίξεων στα σούπερ μάρκετ της περιφέρειας.

Πριν από μερικές εβδομάδες, η Γενική Συνέλευση του κρητικού συνεταιρισμού άνοιξε τον δρόμο για την υλοποίηση της συμφωνίας, εγκρίνοντας την πρόταση για απόσχιση του κλάδου λιανικής και χονδρικής και τη δημιουργία νέας εταιρείας, προκειμένου να προχωρήσει η συνεργασία με τη Μασούτης.

Η συμφωνία πρόκειται να οδηγήσει στη δημιουργία ενός νέου εταιρικού σχήματος με την επωνυμία «ΣΥΝΚΑ Κρήτης Υπεραγορές Α.Ε.», στην οποία η Μασούτης θα συμμετέχει με το 50% των μετοχών και ο συνεταιρισμός με το αντίστοιχο 50%. Ο συνεταιρισμός θα έχει την πλειοψηφία στο Διοικητικό Συμβούλιο του νέου εταιρικού σχήματος και το management, ενώ οι μέτοχοι του συνεταιρισμού θα εξακολουθούν να διατηρούν τα δικαιώματά τους και θα έχουν ενεργή συμμετοχή σε στρατηγικές αποφάσεις του ΣΥΝ.ΚΑ.

Η συμφωνία θα οδηγήσει στη δημιουργία ενός πανελλαδικού δικτύου περισσότερων από 400 καταστημάτων, με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 1,1 δισ. ευρώ, εξασφαλίζοντας ευρεία πρόσβαση σε γεωγραφικές περιοχές στις οποίες μέχρι σήμερα δεν υπάρχει παρουσία και απασχολώντας περισσότερους από 9.500 εργαζόμενους.

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την επιστροφή των Carrefour στην Ελλάδα

«Επιστρέφουμε στην Ελλάδα στο σωστό timing», δήλωναν τον περασμένο Ιανουάριο στο insider.gr πηγές της Carrefour, λίγα 24ωρα μετά τις επίσημες ανακοινώσεις πως η γαλλική αλυσίδα σούπερ μάρκετ δρομολογεί την εκ νέου δραστηριοποίησή της στη χώρα μας, δέκα ολόκληρα χρόνια μετά τη «φυγή» της.

Η Carrefour ετοιμάζεται να διεκδικήσει εκ νέου την «ψήφο» του Έλληνα καταναλωτή, επιστρέφοντας με νέο συνεργάτη, έχοντας υπογράψει συνεργασία με την εταιρεία Retail & Μore S.A., θυγατρική του Ομίλου Teleunicom, που αποτελεί μέλος του Ομίλου AVE, συμφερόντων του Νίκου Βαρδινογιάννη. Η νεοσύστατη Retail & More - ιδρύθηκε το περασμένο καλοκαίρι - δραστηριοποιείται στον κλάδο λιανικής πώλησης τροφίμων, ενώ καθήκοντα Διευθύνοντος Συμβούλου ασκεί ο Βασίλης Στασινούλιας, υψηλόβαθμο στέλεχος της Carrefour – Μαρινόπουλος για πάρα πολλά χρόνια.

Οι πληροφορίες θέλουν τα νέα καταστήματα της Carrefour να είναι μικρότερα από ότι ήταν στο παρελθόν ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες του σήμερα, προσφέροντας «την εμπειρία ενός πρωτοποριακού omnichannel οικοσυστήματος που θα προσφέρει προϊόντα και υπηρεσίες, προσβάσιμα σε όλους».

Επεκτάσεις δικτύου και νέα καταστήματα για τους άλλους «παίκτες» του κλάδου

Με νέο πρόεδρο τον οικονομολόγο Σοφοκλή Γιαννακού, η AB Βασιλόπουλος δίνει ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στο ηλεκτρονικό της κανάλι αγορών, ενώ σχεδιάζει διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων της.

Την ίδια στιγμή, στις στέγες 35-40 ιδιόκτητων καταστημάτων My market και METRO Cash & Carry αναμένεται να υλοποιηθεί εντός του 2022 η πρώτη φάση της ανάπτυξης δικτύου φωτοβολταϊκών συστημάτων, με στόχο τη μείωση του υψηλού ενεργειακού κόστους και την περαιτέρω αξιοποίηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στην κατεύθυνση της ενεργειακής αυτονομίας. Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, ποσό ύψους 10 εκατ. ευρώ θα διοχετευθεί στην κατεύθυνση εγκατάστασης των φωτοβολταϊκών συστημάτων, ενώ συνολικά για το 2022 η METRO έχει προγραμματίσει συνολικές επενδύσεις ύψους 45 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, εντός του τρέχοντος έτους αναμένεται να παραδοθεί το Κέντρο Διανομής στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης, έχοντας επεκταθεί σημαντικά, ενώ σημαντικό ποσό της ετήσιας επένδυσης της εταιρείας θα αξιοποιηθεί και για την ανάπτυξη του δικτύου και την ανακαίνιση υφιστάμενων καταστημάτων.

Στο μεταξύ, ένα από τα μεγαλύτερα καταστήματά της στον Ωρωπό εγκαινίασε πρόσφατα η ΚΡΗΤΙΚΟΣ. Το νέο κατάστημα αναπτύσσεται σε έναν χώρο 2.150 τ.μ., διαθέτει 5 ταμεία και 80 θέσεις στάθμευσης, χώρο φρουταγοράς με μεγάλη ποικιλία σε είδη μαναβικής, τμήματα κρεοπωλείου, τυριών και αλλαντικών, παντοπωλείου, κάβας, απορρυπαντικών, καλλυντικών και προϊόντων οικιακής χρήσης καθώς και αυθεντικά τοπικά προϊόντα Ελλήνων παραγωγών από τη σειρά «Θησαυροί της Ελλάδας». Από την αρχή του έτους η ΚΡΗΤΙΚΟΣ έχει εγκαινιάσει οκτώ ακόμη νέα καταστήματα, στο Παγκράτι, στη Νίκαια, στο Χαλάνδρι, στη Πετρούπολη, στη Ρόδο, στο Κριεκούκι, στην Ερμιόνη και στην Ζάκυνθο, επενδύοντας έτσι στην ανάπτυξη του δικτύου της και αριθμώντας πλέον συνολικά περισσότερα από 400 καταστήματα.

Το πληθωριστικό «τσουνάμι» ροκανίζει τις πωλήσεις

Χαμηλές επιδόσεις αναμένεται να καταγράψει εφέτος το λιανεμπόριο ταχυκίνητων καταναλωτικών ειδών (είδη οικιακής χρήσης, είδη προσωπικής υγιεινής και τρόφιμα), με τα δύο σενάρια που επεξεργάστηκε η εταιρεία μετρήσεων NielsenIQ να προβλέπουν μείωση από 0,3% έως 2,6% στις πωλήσεις στο σύνολο του 2022 (NielsenIQ: Χαμηλές πτήσεις για το λιανεμπόριο τροφίμων και ειδών οικιακής χρήσης).

Μέχρι στιγμής, η πορεία τους τρεις πρώτους μήνες του έτους (έως 27 Μαρτίου 2022) παρουσιάζει αρνητική τάση, με τα στοιχεία της NielsenIQ να υποδεικνύουν μείωση 1,4% στις συνολικές πωλήσεις που πραγματοποιούνται από το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων.

Σύμφωνα, άλλωστε, με πρόσφατη μελέτη του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), η πλειοψηφία των Ελλήνων καταλαμβάνεται από συναισθήματα θυμού και φόβου, κατά 30% και 26% αντίστοιχα, για τον πόλεμο στην Ουκρανία. Περισσότεροι από οκτώ στους δέκα συμμετέχοντες θεωρούν ανοιχτό το ενδεχόμενο να αυξηθούν οι τιμές σε συγκεκριμένα είδη λόγω του πολέμου, ενώ περισσότεροι από επτά στους δέκα δεν αποκλείουν ελλείψεις σε συγκεκριμένα είδη διατροφής.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΙΕΛΚΑ: 9% πάνω το κόστος στο πασχαλινό τραπέζι φέτος -Μόλις 1 στα 4 νοικοκυριά θα σουβλίσει

Έρευνα: Οι Έλληνες καταναλωτές περιορίζουν τις αγορές σε ένδυση-υπόδηση και σούπερ μάρκετ

Πώς διαχειρίζεται τις πρωτόγνωρες ανατιμήσεις η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Δ. Θανόπουλος - Focus στο ηλεκτρονικό κανάλι αγορών

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider