Τη δική της μάχη για να περιορίσει το κύμα ανατιμήσεων που έχει κατακλύσει την ελληνική αγορά δίνει η γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ Δ. Θανόπουλος, την ώρα που ο κλάδος της οργανωμένης λιανικής βιώνει ολοένα και πιο έντονα τις αναταράξεις μιας γενικευμένης πληθωριστικής «θύελλας».
«Η κατάσταση που βιώνουμε είναι πρωτόγνωρη. Οι καυγάδες μας με τους προμηθευτές είναι καθημερινοί, καθώς προσπαθούμε να περιορίσουμε τις ανατιμήσεις», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της αλυσίδας, Περικλής Θανόπουλος, εκπροσωπώντας την τέταρτη γενιά της επιχείρησης. «Δυστυχώς έχουμε πολλά να δούμε ακόμη, αν και θέλω να πιστεύω ότι η ενεργειακή κρίση και ο πόλεμος στην Ουκρανία δεν θα δημιουργήσουν μεγάλο πρόβλημα στη χώρα, με την έννοια των λουκέτων στις επιχειρήσεις και εκτίναξης της ανεργίας», τόνισε, στο πλαίσιο της εισήγησής του στο 4th Family Business Conference που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη.
Τι κρατάει «ζωντανή» τη Δ. Θανόπουλος στον έντονο ανταγωνισμό
«Ανησυχούμε πολύ για τη χώρα, όχι για εμάς. Εμείς σαν εταιρεία είμαστε υγιείς και χωρίς δανεισμό, αλλά χρειαζόμαστε τη χώρα για να μπορούμε να δρούμε μέσα σε αυτήν», πρόσθεσε ο κ. Θανόπουλος, καθιστώντας σαφές πως «εμείς έχουμε αποφασίσει να μην κάνουμε απότομες κινήσεις προς τα εμπρός. Αυτό που μας κρατάει ζωντανούς σε μια εποχή έντονου ανταγωνισμού, όπως είναι αυτή που διανύουμε, είναι η διαφοροποίησή μας», συμπλήρωσε.
Η πανδημία επιτάχυνε το online κανάλι πωλήσεων
Λαμβάνοντας τον λόγο ο Τέλης Θανόπουλος, πρόεδρος της εταιρείας και αδελφός του Περικλή, χαρακτήρισε ως κάτι πρωτόγνωρο το ξέσπασμα της πανδημίας πριν από δύο χρόνια και τα όσα πρωτοφανή ακολούθησαν. «Δεν μας χαροποίησε καθόλου η ανάγκη του κόσμου να στραφεί στα σούπερ μάρκετ για τις αγορές του, γιατί ήταν μια ανάγκη επιβίωσης και όχι μια επιχειρηματική ευκαιρία». Σύμφωνα με τον ίδιο «η υγειονομική κρίση ενίσχυσε τα έσοδα της αλυσίδας, αυξάνοντας όμως ταυτόχρονα το ρίσκο και την ευθύνη της Δ. Θανόπουλος για την προστασία καταναλωτών και εργαζομένων».
Ο πρόεδρος της αλυσίδας παραδέχθηκε ότι η πανδημία επιτάχυνε το online κανάλι πωλήσεων, εξηγώντας ωστόσο ότι η εταιρεία είχε στραφεί ήδη από το 2017 – δύο χρόνια πριν την έλευση της πανδημίας – στο ηλεκτρονικό εμπόριο. «Βλέπαμε ότι προσεχώς η κατάσταση θα άλλαζε και οι ηλεκτρονικές πωλήσεις θα αφορούσαν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι στο μέλλον», σημείωσε.
Ο επιμερισμός των δραστηριοτήτων και η διαδοχή
Ο Περικλής και ο Τέλης Θανόπουλος βρίσκονται από κοινού στο τιμόνι της αλυσίδας, με ξεχωριστούς ρόλους ωστόσο ο καθένας μέσα στην εταιρεία. Ο Τέλης κινεί τα νήματα στο εμπορικό κομμάτι της επιχείρησης, επιλέγοντας τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρονται στον πελάτη, δρομολογώντας ταυτόχρονα και το λειτουργικό κομμάτι, ενώ ο Περικλής όντας προγραμματιστής, ασχολείται με τη μηχανογράφηση, διεξάγει όλες τις αναλύσεις της επιχείρησης (κερδοφορία κλπ) και διατηρεί τη διεύθυνση του γραφείου προσωπικού. «Προσπαθώ να οργανώνω την εταιρεία και να αντιμετωπίζω τις προκλήσεις του σήμερα», τόνισε χαρακτηριστικά, για να συμπληρώσει πως «ο πατέρας δεν μας άφησε πολλά περιθώρια να «ξεφύγουμε» από την εταιρεία, ώστε να ακολουθήσουμε έναν διαφορετικό επαγγελματικό δρόμο. Μάλιστα κάποια στιγμή πήρε την απόφαση να μας αφήσει τη διοίκηση της εταιρείας…
«Δεν είμαστε μέτοχοι, αλλά ενεργοί στις καθημερινές ανάγκες της εταιρείας. Μεγαλώσαμε σε ένα περιβάλλον όπου η οικογένεια ήταν συνδεδεμένη στενά με την επιχειρηματικότητα. Αφομοιωθήκαμε μέσα στην εξέλιξη της επιχείρησης. Όταν ολοκλήρωνα τις σπουδές μου, είχα τεράστιο άγχος δημιουργίας, ήθελα να παραλάβω κάτι επιτυχημένο για να το πάω παρακάτω…», υποστήριξε από την πλευρά του ο Τέλης.
Το μοναδικό ελληνικό σούπερ μάρκετ με ιστορία 145 ετών
H Δ. Θανόπουλος Α.Ε. είναι το μοναδικό ελληνικό σούπερ μάρκετ με ιστορία και εμπειρία 145 χρόνων. Ήταν το 1877 όταν ο Παναγιώτης Θανόπουλος ίδρυσε το εδωδιμοπωλείο «Θανόπουλος» στην οδό Αιόλου, το οποίο άρχισε να ξεχωρίζει για την ποιότητα και την ποικιλία των τροφίμων που διέθετε.
Άξιος συνεχιστής του Παναγιώτη Θανόπουλου αποδείχθηκε ο γιος του, Παντελής. Άνθρωπος με μόρφωση, δραστήριος και διορατικός μετατρέπει το κατάστημα στο πρώτο πολυμορφικό εδωδιμοπωλείο, ιδρύοντας μάλιστα μέσα σε αυτό ακόμη και εστιατόρια.
Στις αρχές της δεκαετίας του '60, τα παιδιά του συνεχίζουν με την ίδια δημιουργικότητα. Εμπνευσμένοι από τα παγκοσμίως γνωστά «Faucho» και «Migro», προσθέτουν τμήμα Delicatessen. Ανοίγουν και δεύτερο και τρίτο κατάστημα, φτάνοντας στην εποχή των σούπερ μάρκετ.
Τελικά ο Δημήτριος Θανόπουλος προβλέπει την ανάπτυξη της Αθήνας προς τα Βόρεια, αυτονομείται και ανοίγει το 1980 το πρώτο κατάστημα με την επωνυμία Δημήτριος Θανόπουλος Α.Ε στην πλατεία της Νέας Κηφισιάς. Το δεύτερο κατάστημα ανοίγει το 1996, απέναντι από το σταθμό ΗΣΑΠ-Κηφισιάς για να καλύψει τις ανάγκες των κατοίκων της περιοχής αλλά και των επιβατών του ηλεκτρικού, ενώ σήμερα οι γιοι του Δημήτρη Θανόπουλου – ο Τέλης και ο Περικλής – είναι οι σύγχρονοι συνεχιστές αυτής της πορείας.
Ανακαινίζουν πλήρως το κατάστημα της Νέας Κηφισιάς, όπου άνετοι χώροι 2700 τ.μ., με εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας, εκπαιδευμένο προσωπικό και με περισσότερα από 45.000 είδη, εξυπηρετούν τις ανάγκες και του πιο απαιτητικού καταναλωτή. Το 2013 ανακαινίζεται ξανά, ανοίγοντας το «Θανόπουλος Care», τμήμα με δερμοκαλλυντικά και συμπληρώματα διατροφής, ενώ συγχρόνως, στο δεύτερο όροφο του καταστήματος, ξεκινάει η λειτουργία του «Θανόπουλος Café», της πρώτης καφετέριας στην Ελλάδα με προϊόντα αποκλειστικά χωρίς γλουτένη.
Στη συνέχεια το κατάστημα επί των οδών Αδριανού & Δραγούμη επεκτείνεται. Νέοι χώροι πώλησης και νέες ιδιόκτητες θέσεις parking, αναδεικνύουν το κατάστημα. Το 2016 ανακαινίζεται ξανά, σύμφωνα με τις επιταγές της εποχής.
Δεν αργεί να έρθει και το τρίτο κατάστημα, στη γωνία Χαριλάου Τρικούπη και Αίαντος, που ανοίγει τις πόρτες του για να εξυπηρετήσει καλύτερα τη Νέα Ερυθραία και τις γύρω περιοχές.
Πρωταρχικός και καθημερινός στόχος της εταιρείας είναι η παροχή της βέλτιστης ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών στους πελάτες της. Στο δίκτυο των φυσικών καταστημάτων της και στο ηλεκτρονικό κατάστημα οι καταναλωτές μπορούν να βρουν χιλιάδες εγχώρια και τοπικά είδη, εισαγόμενα επώνυμα υψηλής ποιότητας καθώς και μεγάλη ποικιλία εξειδικευμένων προϊόντων διατροφής.