Πλώρη για να καταστεί ο μεγαλύτερος παίκτης στην εγχώρια αγορά των αλλαντικών έχει βάλει η ΝΙΚΑΣ, χαράσσοντας τη μετέπειτα πορεία της και εγκαινιάζοντας τη μετάβασή της στη νέα εποχή.
Μέσα από το επιχειρηματικό σχήμα που δημιουργεί ο επιχειρηματίας Σπύρος Θεοδωρόπουλος και λειτουργώντας αυτόνομα, η γνωστή αλλαντοβιομηχανία που έχει μεγαλώσει γενιές και γενιές, ετοιμάζεται να πρωταγωνιστήσει στις εξελίξεις στον διαρκώς μεταλλασσόμενο κλάδο των τροφίμων.
Σε τροχιά αναδιοργάνωσης το δίκτυό της
Τη δεδομένη χρονική στιγμή και με γνώμονα τον ψηφιακό μετασχηματισμό της αλλαντοβιομηχανίας, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη μια γενικευμένη αναδιοργάνωση του δικτύου της. «Ομάδα πωλητών σαρώνει την αγορά, αφουγκράζεται τις ανάγκες των πελατών και στέλνει παραγγελίες και δεδομένα στην εταιρεία. Το επόμενο στάδιο προβλέπει μεταβίβαση των παραγγελιών στους διανομείς, ώστε εκείνοι με τη σειρά τους να τις προσφέρουν στους καταναλωτές», αποκάλυψε, μιλώντας στο Food retail CEO Forum η Chief Information Officer της ΝΙΚΑΣ, Κλειώ Λεούση σε μια προσπάθεια να περιγράψει την ψηφιοποίηση πολλών εκ των δραστηριοτήτων της εταιρείας.
«Η επισκόπηση του συνόλου της αγοράς θα γίνεται μέσω μιας απλής και προσιτής προς όλους εφαρμογής, η οποία θα είναι φιλική σε κάθε χρήση, ανεξαρτήτου ηλικίας και εκπαίδευσης», εξήγησε η κυρία Λεούση, προσθέτοντας πως μέσα από την εν λόγω εφαρμογή περί τους 70 πωλητές ανά την Ελλάδα θα συγκεντρώνουν πολύτιμα στοιχεία και πληροφορίες από 20.000 και πλέον σημεία πώλησης.
Σύμφωνα με την κυρία Λεούση, ο στόχος για την κατάκτηση της κορυφής δεν μπορεί παρά να έρθει μέσα από υγιεινά και καινοτόμα αλλαντικά, τα οποία θα διέπονται από υψηλούς κανόνες ασφάλειας και ποιότητας.
Τα νέα προϊόντα
Μόλις την περασμένη εβδομάδα, η αλλαντοβιομηχανία παρουσίασε μια νέα σειρά προϊόντων, συστήνοντας στο κοινό εκλεκτά αλλαντικά από γαλοπούλα, με 30% λιγότερο αλάτι, χωρίς γλουτένη και με χαμηλά λιπαρά.
Στόχος της εταιρείας είναι να ικανοποιήσει τις ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου που προτιμά έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, ενώ επιδιώκει τη μετάβασή της σε μια νέα εποχή για την εγχώρια αγορά τροφίμων, καθώς δηλώνει «η πρώτη εταιρεία αλλαντικών στην Ελλάδα που χρησιμοποιεί πλήρως ανακυκλώσιμα υλικά για τις συσκευασίες των προϊόντων της».
Τα νέα υλικά συσκευασίας διατηρούν τα προϊόντα φρέσκα, έχουν ελεγχθεί και θεωρούνται ασφαλή και πιστοποιημένα από αναγνωρισμένους φορείς του εξωτερικού. Με την πρωτοβουλία αυτή, η εταιρεία μετατρέπει περισσότερες από 21.000.000 συσκευασίες της σε απολύτως ανακυκλώσιμες, ανοίγοντας τον δρόμο στους καταναλωτές ώστε να ανακυκλώσουν περίπου 214 τόνους υλικών συσκευασίας.
Και οι αλλαγές για την ιστορική αλλαντοβιομηχανία δεν σταματούν εδώ, καθώς μόλις τον περασμένο Φεβρουάριο η ΝΙΚΑΣ ανακοίνωσε πως προχωρά στην υιοθέτηση νέας εταιρικής εμφάνισης, αλλάζοντας πλήρως το λογότυπό της.
Ένα βήμα πιο κοντά στην εξαγορά του 100% της αλλαντοβιομηχανίας ο Θεοδωρόπουλος
Πριν από μερικά 24ωρα, η Cryred Investments Limited, συμφερόντων Σπύρου Θεοδωρόπουλου, υπέβαλε αίτημα στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς προκειμένου να εξαγοράσει τις εναπομείνασες μετοχές της ΝΙΚΑΣ, ώστε να αποκτήσει το 100% της εταιρείας.
Πρόκειται για συνολικά 35.458 κοινές ονομαστικές μετοχές, αξίας 0,12 ευρώ έκαστη, οι οποίες αντιπροσωπεύουν ποσοστό περίπου 0,07% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου και των δικαιωμάτων ψήφου της εταιρείας, καθώς στην Cryred Investments Limited έχει ήδη περάσει το 99,93% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Η εταιρεία προχώρησε σε υποχρεωτική δημόσια πρόταση για τη ΝΙΚΑΣ τον περασμένο Ιανουάριο.
Σύντομα η γνωστή εταιρεία αλλαντικών θα δει την πόρτα της εξόδου από το Χρηματιστήριο Αθηνών, το κατώφλι του οποίου πέρασε στις 22 Απριλίου 1991.
Τον περασμένο Μάρτιο ο γνωστός επιχειρηματίας Σπύρος Θεοδωρόπουλος προχώρησε στη δημιουργία του νέου του επιχειρηματικού «τέκνου», της Βespoke SGA Holdings, η οποία θα αποτελέσει ορμητήριο για νέες, φιλόδοξες επενδύσεις. Μέσω αυτής της εταιρείας συμμετοχών, ο κ. Θεοδωρόπουλος θα συνεχίσει το κυνήγι αναζήτησης ευκαιριών, προχωρώντας όλο και πιο κοντά στο όραμά του για τη δημιουργία ενός εθνικού leader στον κλάδο των τροφίμων.
Ο ρόλος της αλλαντοβιομηχανίας θα είναι κομβικός στην κατεύθυνση δημιουργίας ενός ομίλου σε ρόλο εθνικού πρωταθλητή στον τομέα των τροφίμων, ενώ οι καλά γνωρίζοντες πρόσωπα και καταστάσεις εξηγούν πως οι επιχειρηματικές κινήσεις του Σπύρου Θεοδωρόπουλου είναι πάντοτε στοχευμένες και καλά προετοιμασμένες. Άλλωστε, όπως ο ίδιος αποκάλυψε από το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, στόχος του είναι ο νέος όμιλος τροφίμων να περάσει κάποια στιγμή την πύλη του χρηματιστηρίου.
Τον περασμένο Φεβρουάριο ο επιχειρηματίας απέκτησε τις εταιρείες Έδεσμα και Αμβροσία, μετά από συμφωνία με τους μετόχους τους. Η εταιρεία Έδεσμα αποτελεί την πρώτη εταιρεία που παρασκεύασε αλλαντικά στην Ελλάδα, ενώ το αντικείμενό της είναι συναφές με εκείνο της αλλαντοβιομηχανίας ΝΙΚΑΣ, γεγονός που δίνει μεγάλο πλεονέκτημα στον κ. Θεοδωρόπουλο. Ο πολυσχιδής επιχειρηματίας έχει ήδη «δει» σημαντικές συνέργειες μεταξύ των δύο εταιρειών, εκτιμώντας πως οι δραστηριότητές τους μπορούν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά και με στόχο την αύξηση των μεριδίων που κατέχουν στην αγορά.
Η Αμβροσία αποτελεί επέκταση των δραστηριοτήτων της Έδεσμα, παράγοντας έτοιμα φαγητά και σαλάτες. Λίγες ημέρες αργότερα, ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος και το επενδυτικό κεφάλαιο EOS Capital Partners που διαχειρίζεται ο Απόστολος Ταμβακάκης, ανακοίνωσαν πως ήρθαν σε κατ' αρχήν συμφωνία με τους μετόχους της εταιρείας Ελληνικοί Χυμοί ΑΕΒΕ για την από κοινού τους συμμετοχή στο μετοχικό της κεφάλαιο.
Κι όμως το deal που τάραξε τα νερά ήταν άλλο. Στα τέλη του περασμένου Μαρτίου, οι μέτοχοι της ΙΟΝ και ο κ. Θεοδωρόπουλος ανακοίνωσαν τη συμφωνία τους για τη δημιουργία στρατηγικής συνεργασίας με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη της ιστορικής σοκολατοβιομηχανίας. Ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος θα συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας αποκτώντας αρχικά το 45% των μετοχών, ενώ μελλοντικά θα δύναται να αποκτήσει και την πλειοψηφία τους.
Αλλαντικά (ΝΙΚΑΣ, Έδεσμα), έτοιμα φαγητά και σαλάτες (Αμβροσία), χυμοί (Ελληνικοί Χυμοί), σοκολάτα (ΙΟΝ) συγκεντρώνουν το παζλ των κλάδων στους οποίους φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος. Και όμως δεν είναι μόνο αυτά, καθώς το περασμένο καλοκαίρι ο επιχειρηματίας μπήκε στο μετοχικό κεφάλαιο της ΜΕΒΓΑΛ, με ένα ποσοστό οριακά υψηλότερο του 21%. Ενώνοντας δυνάμεις με τη Μαίρη Χατζάκου, απέκτησαν το 43% της γαλακτοβιομηχανίας, όταν η ΔΕΛΤΑ, θυγατρική της Vivartia, προχώρησε σε αποεπένδυση από τη ΜΕΒΓΑΛ.